På med joggeskoene

Oppholdet er sponset

God morgen dere. Her nytes morgenkaffen på verandaen med utsikt over vakre Frogner. Jeg sovnet ganske tidlig i går, og har allerede vært våken en times tid. Jeg er tidenes A-menneske, og jobber absolutt best på morgenen. Jeg sitter her med macen og kaffen å prøver å få unna litt mail og diverse før dagen er ordentlig i gang her.

I dag skal jeg egentlig bare kose meg, og dagen er fyllt med cafeavtaler og en treningsdate. Jeg fikk et tips om å dra til Løkka siden det er søndag, og det skal jeg virkelig gjøre. Når jeg bodde i Oslo elsket jeg å rusle rundt på grunerløkka på søndager. Det er en hel spesiell god stemning der, spesielt når det er sol og godt vær. Jeg gleder meg!

Før den tid skal jeg ut på en liten morgentur. I dag tror jeg turen blir lagt fra Frogner og ut mot bygdøy, via sjølyst og tilbake gjennom frognerparken. Hjemme i Kristiansand løper jeg så og si alltid i skogen, så jeg synes det er litt deilig å løpe rundt i sentrum og mer urbane miljøer når jeg er i Oslo. Forandring fryder!

Hvor liker dere best å jogge i Oslo? Jeg har jo et par dager igjen her i hovedstaden, så joggetips er alltid gøy!

 

Smiiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Jeg skal løpe Skjærgårdsløpet i dag. Har hatt tett nese og se hals noen dager. Fortsatt ikke 100%, men bestemt meg for å gjøre. Tips til mat før løpet? Eller andre ting jeg kan gjøre for å få et bedre løp, med en ikke helt frisk kropp?
      Nyt Oslo.
      Line

    2. Andrea: Jeg synes det er gøy å titte innom andre treningsbloggere. Pia Seebrg er veldig gøy både fordi hun er flink, og fordi det er en veldig god venninne av meg. Ellers er Nora (fitnessnora) super flink, og Inger in Dubai er herlig. Det er utrolig mange flinke bloggere i Norge synes jeg. Lene Orvik er kjempe flink og søt. Kristina Andersen & Marthe Borge er jo fra Kristiansand, de er begge utrolig flinke og skjønne jenter. Styleconnection sine bilder er så deilig fargerike, og hun byr enormt mye på seg selv, så hun er det alltid gøy å titte innom. Camilla Phil har en vakker blogg. Treningsglede jentene er flinke, og ellers er Kristine Weber og Linda Stuhaug helt fantastiske på mat.

    3. Hei 🙂
      Jeg skal gå Besseggen i sommer, og lurte på hva du hadde med deg som niste? Er ikke så lett å vite hvor mye og hva en skal ha med seg på en slik tur. 🙂

    4. Hei! Beklager dumt spørsmål, men bedre å spørre enn å føle man ikke gjør en god nok innsats:) Jeg har alltid hatt lyst til å prøve meg på trappeløp, men her har vi bare trapper som ikke er så lange som de du og kristina andersen legger ut bilder av. De er like lang som sånn ca 3-4 etasjer i et hus (selovm de er ute hihi). Tror du det gir god treningseffekt selv om de er så korte, man jo kanskje bare løpe flere runder? Men syns det virker så lite i forhold til deres trapper.
      Ha en fortsatt fin tur i Oslo, flytter selv dit til høsten og GLEDER meg til å utforske nye steder 🙂

    5. maia: Skjønne deg, ingen spørsmål er dumme!! Husk at all trening og aktivitet er bra. Uansett hvor lang eller bratt trappen er, så er trappeløp utrolig effektivt og bra! Det er jo bare å løpe litt flere ganger, ta to og to trinn i et sprang, legge inn noen hopp, eller feks kjøre 10 pushups hver gang du kommer på toppen. Det er bare å tenke litt kreativt, så får du en super økt 😀 Hvis jeg forstår deg rett her, og trappen er like lang som 3-4 etasjer i et hus så er den mye mye lenger enn de trappene jeg vanligvis løper i. Du er knall god, og 3-4 etasjer med trapper er knall bra!! Hva med å kjøre 10 drag opp der, da skal jeg garantere at du vil kjenne det godt i bena, bli god og svett, og ikke minst få en helt super kondisjonsøkt 🙂 Kjør på, jeg heier på deg!!! M

    6. Ingrid: Jeg ville gjort det så enkelt som grove brødskiver med noe godt pålegg som gir energi og som du liker, en smoothie i en tett flaske, frukt og nøtter. (gjerne en nøttemiks) Proteinbarer kan også være supert å ha som påfyll underveis. Husk drikke! God tur og KOS DEG, det er en helt utrolig vakker tur! Husk kamera 🙂

    7. Jeg bor ikke så langt unna Frogner House, og jeg løper nesten alltid ned til Frognerstranda ved Color Line-kaia, langs Frognerstranda bort til Frognerkilen og derfra løper jeg enten ut på Bygdøy og rundt hele Bygdøy og/eller opp til Frognerparken, ev. bare samme veien tilbake etter en runde rundt på Bygdøy.

    8. Neste gang kan jeg anbefale deg å løpe oppover akerselva, ta en liten avstikker når du kommer til telthusbakken for å spurte opp den bratte bakken og småjogge ned igjen.. fortsett opp akerselva til du kommer til Nydalen og løp ned igjen:) Nå er alt grønt og nydelig og elva er full av vann.. naturopplevelse i hjertet av oslo;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg