Ikke tenk så mye – bare gjør det!!

Jeg får ofte spørsmål om hvor jeg finner motivasjon til å trene, og spesielt til morgenturene mine. Jeg tror svaret er så enkelt som at man må slutte å tenke så mye, og ikke kjenne så godt etter. For hvis man ligger i sengen og kjenner ordentlig godt etter om man har mest lyst å bli liggende der, eller dra ut på løpetur, så er nok faren stor for at mange av oss vil være fristet til å bli liggende. Hvis du derimot setter på alarmen kvelden før, legger treningsklærne frem kvelden før, og når klokken ringer reiser du deg rett opp og begynner å kle på deg treningsklær. Ikke tenk, ikke kjenn etter, bare gjør det! Ta deg en slurk vann, eller kanskje en kaffe. Jeg liker å ta meg en kaffe og en banan eller annen frukt før jeg løper ut. Poenget er at jeg tror “hemmeligheten” til å gjennomføre morgentrening er å la vær å kjenne så veldig godt etter. Når du er ferdig derimot, da kan du kjenne veldig godt etter, for den følelsen der er priceless. 

I dag hadde jeg en sånn morgen. Jeg sendte Piamor avgårde med toget ganske tidlig, og hadde egentlig ikke så veldig lyst å dra ut på tur. Jeg begynte likevel å bare ta på meg treningsklærne, knytte på skoene, plugge inn øreproppene og gikk ut døren. Jeg hadde ordentlig vondt i viljen, men jeg ignorerte alle de uproduktive tankene om at sofaen fristet mer. Ut på tur med meg, og for en tur det ble! Jeg la turen opp fordi vakre Ekebergresturanten, og videre opp i Ekebergparken. Jeg møtte masse morsomme skulpturer på min vei, og flere hyggelige mennesker som smilte og sa hei (dette er helt vanlig i kristiansand, men skjer ikke så alt for ofte på løpetur i Oslo). Solen strålte, og utsikten der oppe er jo virkelig bare helt magisk. På vei ned igjen tok jeg meg selv i å smile der jeg løp. Tenk alt dette hadde jeg gått glipp av hvis jeg hadde valgt å kjenne ordentlig etter til slappfisken i meg som prøvde å lure meg til å bli på sofaen. Så slutt å tenk, ikke kjenn så alt for godt etter og bare hopp i det!! Unntaket er selvfølgelig hvis du er syk eller dårlig, da skal man jo ta det med ro, men jeg tenker at hver og en må ta ansvar for å skille mellom vondt i viljen og en fysisk syk kropp.

Nå har jeg akkurat sjekket inn på Frogner House, satt fra meg bagasjen, og er på vei ut for dagens første møte. Snapchat eller alltid med, så titt gjerne innom der hvis dere vil følge meg gjennom dagen. Dere finner meg på marenerdvik

 

Smiiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Jeg prøvde det i går: og det funker – ikke tenk bare knytt på joggeskoene og vips så er du i gang he he magisk: IKKE TENK, ikke begynn å veie for og imot
      Takk for påminnelsen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg