Treningssak for nettavisen

Det går unna her i hovedstaden, og i dag har jeg vært oppe i Holmekollen sammen med jorunalist og fotograf fra Side2 og nettavisen. Vi skulle i utgangsåpunket lage en treningssak sammen, men jammen resulterte ikke dette i to treningssaker. Jeg håper og tror at det ble bra, og gleder meg til å se resultatet. Slike ting som dette har tidligere vært min største frykt, men nå som jeg har blitt kastet ut i det så mange ganger på kort tid tror jeg sannelig det har blitt bedre. Kanskje man kan kalle det en slags eksponeringsterapi. hehe. Uansett så var det hvertfall utelukkende gøy og positivt i dag, og den dumme nervøsiteten holdt seg heldigvis langt unna. 

Nå har det vært høyt tempo i flere dager, men fra og med i morgen roer det seg ned noen hakk og jeg skal endelig få litt tid til å titte i butikker, og sitte på cafe å se på folk. Fun fact om meg – jeg elsker people watching. Du vet når man sitter på cafe og bare titter ut på gata og menneskene som haster forbi. Jeg har to møter i morgen, og ellers hele dagen til å bare surre rundt og kose meg. Det gleder jeg meg til! 


Jeg har fått trent i dag også, og dagens program ble identisk med søndagensøkt. Rett og slett fordi jeg ble så støl av den økta at jeg ikke har kjent maken på lenge. Det var fantastisk deilig å kjenne på en solid og intens stølhet igjen, det er en god stund siden siste. Jeg fant derfor ut at det var en god ide å gjenta suksessen.

Dagens økt så slik ut: 

  • Pullups 5 rep x 5 sett
  • Dips 10×4
  • Nedtrekk 10×4
  • Sittende roing 10×4
  • Skulderpress i supersett med sidehev 10×4
  • Brystpress med hantler supsersett med pushups 8×4
  • Ab-wheel & planke

 

Har dere hatt en fin dag? Jeg regner med det er flere av dere som har trent. Kan dere ikke dele økten, og et par ord om hvordan det føltes i kommentarfeltet? Jeg hadde en god økt, og selv om jeg var litt tung i kroppen på første øvelse, og dermed slet noe helt vilt med dagens pullups, så økte energien utover økten, og alt i alt ble det en veldig god treningsøkt. Nå gleder jeg meg til å høre om noen av dere har trent, hva dere trente og hvordan det kjentes. 

 

Smiiiiiil Maren


16 kommentarer
    1. Kjempe fin blogg! Hva er det beste du liker å spise? og hva er ditt favorittantrekk? Hadde vært veldig kosleig om du tok turen innom min blogg 🙂

    2. Jeg hadde en super Crossfitøkt idag.
      6min AMRAP (singel) med:
      8 toes 2 bar
      8 v-situps
      8 leg raise
      + 12min AMRAP (team) med:
      500m row
      30 wallball

    3. Skriver nesten aldri kommentar, men er her inne kanskje 4 ganger om dagen. Så skriver ned min økt- du burde prøve 🙂
      4 runder av: 250 m ro – 10 snatch – 200 m løp
      4 runder av: 200 m ro- 10 clean – 10 pushups – 200 m løp
      Enkel- slitsom og veldig effektiv.
      Evt gårsdagens økt
      10 minutter amrap: 9 Markløft – 15 box jump – 21 wall ball
      Vi snakkes- eller noe? Jeg leser videre i alle fall 🙂 Stå på!!!

    4. Hei! Jeg har ikke trent i dag (!). Gårsdagen er grunnen. Starta dagen med en random helkroppsøkt med tunge beinøvelser for første gangen på leenge! 1-beins hip-thrust, knebøy, beinpress, bulg. utfall, push-ups og kneetucks i supersett i TRX, kroppshevinger og hang-ups i strikk. Noen timer senere ble det likeså godt en time på terrengsykkelen. Hjelpes for noen stive lår/glutes i dag! Er så morsomt å følge deg nå på Oslo-turen din, både her og på snap;-)

    5. Jeg løpte terrengløp i dag, jeg ble ganske fornøyd med løpet, men jeg åpnet litt hardt😅 gikk pinnestiv, men slik må vi tåle👍🏼

    6. Jeg startet opp med nye styrkeprogram forrige uke, og hadde
      i dag økt nr 2 på dag 1 av programmet mitt. Ei tøff, men herlig økt!
      Knebøy 3 x 10
      Sumo markløft 3 x 10
      Bulgarske utfall 2 x 12
      Leg extension og sittende tåhev i supersett 2 x 12
      Pull-ups m/strikk 2 x max
      Manualroing 2 x 10
      Omvendt flies 2 x 12
      Sittende bicepscurl og stående bicepscurl i supersett 3 x 6-8
      Kjenner jeg er stiv i rumpa allerede:’D

    7. Blir så glad av å lese bloggen din kjære, Maren! 🙂
      I dag hadde jeg en kjempefin økt ute i parken med kjæresten min. Vi begynte med litt trappeløp, hinking i trappen osv. Og avsluttet med bulgarsk utfall, push-ups, glutebridge og dips. Avsluttet med en serie burpees. Alt dette gjennomførte vi ute, og det var så deilig! Må innrømme at jeg ikke har vært så flink til å se muligheter og å bruke naturen rundt meg, men i dag var det bare veldig gøy 🙂

    8. Jeg er så glad i bloggen din Maren! Bare positivt å si om den og deg. Du gjør en kjempejobb.
      Jeg lurer bare veldig på hvilke merke det er på denne treningstoppen din? Det er super fin!

    9. Jeg løp pyramideintervall i dag, det var helt forferdelig tungt … men såå digg etterpå! 🙂 Avsluttet med beinhev og planke 🙂

    10. Anonym: Så hyggelig, tusen takk! Den er fra reebok, kjøpt hos 3tshop.no. Den finnes i både rosa som på bildet, og i lilla, og i helt svart. Jeg digger disse!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg