Dagens fotoshoot & styrkeøkt

For en lang dag dette har vært, og utrolig nok sitter jeg igjen uten et eneste bilde på kameraet, så dette innlegget er preget av mobilbilder, noe jeg vanligvis aldri bruker på bloggen. I dag har jeg nemlig vært så mye foran kamera, at jeg rett og slett ikke fikk tid til å knipse så mye selv. Den første av totalt tre fotoshoots fant sted i dag, og denne shooten var med Lars Erik bakken, bedre kjent som Fotobakken eller Skillshooter. Jeg har fulgt denne mannen en god stund, og latt meg imponere av bildene han tar. Han er helt rå på å ta in-action bilder, og skaper en helt spesiell energi i bildene sine. Jeg har lenge ønsket å oppgradere både header, og bloggen generelt, så en shoot med denne dyktige mannen kunne virkelig ikke passet bedre. 

Vi har tatt så mye forskjellige bilder, og jeg gleder meg som et lite barn på julaften til å se resultatet. Vi startet shooten i regn, på en byrgge, og avsluttet i urbane freshe omgivelser med strålende sol fra skyfri himmel. Kontrastene ble så kule, og med hele 7 klesskift underveis i shooten tror og håper jeg dette resulterer i masse bra bilder. Jeg la ut en liten sniktitt på min instagram i ettermiddag, og jeg gleder meg til jeg får høyoppløste bilder som kan deles med dere her på bloggen også. Enn så lenge har jeg bare dette bildet fra mobilen, tatt innomellom bildetakningen. Her står jeg å maserer håndleddene som er såre og litt vonde etter masse håndstående og diverse yogapossisjoner.

Etter shooten rakk jeg såvidt innom leiligheten for litt mat før Sofie og meg dro avgårde for en styrkeøkt på Sats Sjølyst. Vi kjørte hvert vårt opplegg, og siden jeg er litt ute av styrketreningen om dagen grunnet bihulebetennelse og diverse så kjørte jeg det jeg kaller disco-økt. Husker dere det uttrykket? Det er når jeg finner på øvelser underveis, og gjør akkurat det jeg har lyst til, der og da. I dag resulterte det i en finfin overkroppsøkt med følgende øvelser:

  • Pullups 5 rep x 5 sett
  • Dips 8×5
  • Nedtrekk 8 x 4
  • Sittende roing 8 x 4
  • Skulderpress supsersett med sidehev 10 x 3
  • Brystpress supersett med pushups 8 x 3
  • Ab-wheel 10×3

 

Jeg har skrevet dette mange ganger, men jeg tenker at det er fint å gjenta hvis noen ikke har fått det med seg. Supersett betyr at jeg gjør begge øvelsene rett etter hverandre, uten pause. Det betyr at jeg tar skulderpress 8 repetisjoner, slipper vektene, og går rett over på sidehev 8 repetisjoner. Så tar jeg en liten pause, før jeg kjører på med en ny runde. 

Etter endt trening ble det en tur til Grønland hvor vi handlet med oss alt du kan tenke degav friske deilige grønnsaker, frukt, nøtter og bær. Når jeg bodde i Oslo var jeg på Grønland nesten hver søndag og hamstret godsaker. Jeg regner med noen av dere Oslofolk har vært der? For et utvalg, for en kvalitet på grønnsakene, og prisen er det virkelg ingenting å si på. Her får dere en liten matkollasj fra det spreke kollektivet jeg er så heldig å få bo i denne uken. Ser det ikke fristende ut? man kan gjøre så mye spennende med grønnsaker. Dampe, steke, woke, lage mos eller puré. Spis mer grønnsaker dere, og tørr å variere. I dag smakte jeg stekt pastinakk for første gang, og det var utrolig godt! 

Nå har jeg lagt meg godt tilrette i sofakroken, og her blir jeg resten av kvelden. I morgen tidlig skal jeg teste Barrys Bootcamp og det er jeg ganske så spent på. Jeg har hørt at det er beinhardt, men veldig gøy. Så dette gleder jeg med til. Jeg hooker opp med Pia før timen, og sammen skal vi forhåpentligvis få en svett start på uken. 

 

Smiiiiiiil Maren

 

3 kommentarer
    1. Masse deilig god mat hverfall 😀
      Hva har dere blandet i potetene(?) på det første middagsbildet?:D og generelt i grønnsakene? Er det kokosmelk eller matfløte med noe krydderier? 😀
      I dag skal jeg forresten lage den lakseretten du anbefalte fra trekassa for noen uker siden 😀 Håper den faller i smak her i huset! Mamma blir nok glad når hun får servert middag når hun kommer hjem fra jobb 😀 hihi
      Jeg misunner deg som er i Oslo nå! Jeg bodde der også i flere år mens jeg studerte på NIH – fantastisk by!! 🙂

    2. Hei Maren!
      Jeg lurer også på hva dere har blandet sammen med grønnsakene på de ulike bildene? Det som gjør at det ser litt kremete ut? 😀 Så utrolig godt ut!

    3. Hei Maren!
      Jeg er ufattelig dårlig til å kommentere på innleggene dine, men er innom bloggen daglig. Du gir så mye motivasjon og inspirasjon, blir rett og slett i godt humør av å klikke meg inn på bloggen din for å bli møtt av et gedigent smil! 😀
      Lurer forresten på hva du har laget grønnsakene sammen med på disse bildene? Ser ut som noe kremete greier? Så iallefall utrolig godt ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg