Terapautisk Yoga & Oslotur

I går kveld var jeg på en helt nydelig Yogatime på Emijoly som jeg aldri vært på før. Det var en ny instruktør, og en ny type Yoga. Timen kalles Yoga Relax, og det var Pia som holdt timen. Dette var en mye mer terapautisk yoga enn jeg er vant til. Hele timen foregikk med øynene lukket, og fokuset rettet innover. Vi jobbet med med pusten, og hensikten med hele timen var å slappe av, løsne opp låpsninger og spenninger, og puste, virkelig puste. Noen vil kanskje si at dette hørtes kjedelig ut. Vel det var det overhode ikke. Jeg lukket øynene, og fokuserte kun på insturkørens stemme. Jeg klarte å stenge omverden ute, og følte faktisk at jeg lært en helt ny måte å puste på. Jeg puster helt overfladisk i hverdagen, ingen tvil om det. Jeg puster fort, og kort. I går kveld lærte Pia meg jeg puste dypt, langsomt og fullstendig. Det var en ny, og veldig god opplevelse.

Er det noen av dere som har testet terapautisk yoga eller mediyoga? 


Akkurat nå løper jeg rundt meg selv og prøver å pakke kofferten min. Jeg har jo helt glemt å fortelle dere at jeg drar til Oslo nå om et par timer, og jeg blir ganske lenge. Hvertfall en uke, kanskje to. Jeg skal så mye spennende, at jeg har funnet ut at det smarteste er å bare fokusere på en dag av gangen, for totalen av disse dagene kan nesten bli litt overveldende. For å nevne noe så skal jeg teste ut Berrys Bootcamp, innom Crossfit Oslo, og gjøre en stor endring på håret mitt på Jan Thomas sin salong. Jeg skal løpe i noen brutale trapper, gjøre et spennende intervju, og en enda mer spennende fotoshoot, jeg skal i et par møter som jeg håper vil resultere i noen spennende samarbeid, og mot slutten av Oslo turen skal jeg på en morsom fotoshoot. Jeg skal også på åpningen av et nytt gym, teste ut bootcamp i frognerparken, og titte innom ulike treningssentere jeg har hatt lyst å teste. Ellers håper jeg å få masse tid med Oslovennene mine, spise på favoritt stedene mine, og nyte litt etterlengtet Oslotid. Jeg bodde jo i hovedstaden i hele 4 år, så det er klart jeg savner det innimellom. 

Ååå nå gledet jeg meg plutselig noe helt vilt til å dra til oslo etter å ha skrevet alt dette. Nå ser jeg at tiden flyr fra meg, og jeg må få pakket det siste før jeg må komme meg avgårde. Vi blogges fra Oslo dere! Kanskje jeg treffer på noen av dere under Osloturen, DET hadde vært koselig det! 

 

Smiiiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Jeg driver med en form for yoga som kalles Kundalini yoga, virket veldig likt med der du beskriver 😊 Merket også hvor overflatisk jeg pustet før! Utrolig godt for kropp og sinn å praktisere yoga 🙏 Du er virkelig et utrolig flott forbilde 👏💚☺️ Blir så inspirert av å lese bloggen din 👏😄💚 Jeg skal faktisk også til Oslo i helga, ikke feil at det er så fint vær i hovedstaden 😎☀️ Ønsker deg en fin helg 😊 Lykke til med de spennende prosjektene 👌🌺✌️

    2. Refresh my memory – er tightsene fra Run & Relax? Det ser ud som om der er en form for uld i? Eller er det bomuld? 🙂 Eller ingen af delene? Hihi…

    3. Hei hei 😊 jeg såg du hadde garmin pulsklokka, lurer på hvilke det er, og om du bruker den utenom trening? Om det er skritt teller på den eller km registrering på den selv om du ikkje har på pulsbelte? Står mellom garmin og suunto ambit3 sport, så jeg måtte bare spør🙈😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg