En frokost full av næring

God morgen. Her i Kristiansand er det liten storm, med kraftig vind og regn som pisker mot vinduene. Jeg bor nede ved sjøen, og her står det skikkelig på. Det er nesten litt spennende å sitte inne under pleddet å se ut på uværet. Potteplanter, og søppelbøtter flyr om hverandre. Ikke akkurat det juniværet jeg hadde sett for meg. I slikt ruskevær er det godt man kan kose seg inne, og det gjør jeg virkelig. Jeg startet opp på antibiotika i går, og våknet i dag opp feberfri, etter tre dager med høy feber. Kroppen er slapp, men det føles helt fantastisk å merke en liten bedring. Så her sitter jeg å koser meg med frokostskåla mi. I dag består den av følgende: 

  • Eplebiter 
  • Cottage cheese
  • Skyr naturell 
  • Varme bringebær 
  • Mandler og rosiner 

Jeg kutter opp eplebiter og har dem i bunnen av skålen, så tar jeg 1/2 boks cottage cheese orginal, og 1/2 boks skyr naturell (stor boks) i skålen før jeg jeg tilsetter varme bringebær. Disse var i utgangspunktet frosne, som jeg enkelt varmet opp i en kjele. Til slutt topper jeg det hele med rosiner og hakkede mandler. Enkelt, godt og med alle næringstoffene du trenger. Proteiner fra cottage cheese og skyr, karbohydrater fra eple og rosiner, og sunne fettsyrer fra mandler. 


Jeg har som sagt startet med antibiotika, og da er det en kjent sak at det kan være smart å tilføre melkesyremakterier til kostet slik at magen ikke slår seg helt vrang. Biola er da et supert valg, men dessverre inneholder mange av disse mye unødvendig sukker. Gleden var stor da jeg oppdaget nye Biola Zero, som i tillegg til å være uten sukker, smakte helt nydelig. Ingen reklame, bare et lite tips! Litt stivere pris, men det kan jo være artig å teste! Ellers ble handlekurven fyllt med fargerik frukt og bær for å prøve å friske opp både kropp og humør her hjemme på sofaen. 

Før dere sier at jeg er så flink med kostholdet nå som jeg er syk, så kan jeg likegjerne bare innrmme at jeg har klart å tømme en hel eske med questbarer, en boks med dream is, og en halv boks sorbet her jeg ligger å synes synd på meg selv. Haha. Sånn kan det gå. 

Har dere hatt en fin start på dagen? Hva er deres planer denne tirsdagen? 

 

Smiiiiil Maren


16 kommentarer
    1. Like greit med stygt vær når man er syk slik at man ikke får dårlig samvittighet for å ikke kunne nyte været 🙂 Her i Ålesund er det strålende vær, sola titter fram og det føles som sommer nu! Heh.. God bedring og frokosten så utrolig godt ut at jeg tror nesten at jeg må teste det ut i lunsjen 😀 Husk at det er lov å kose seg når man er syk og om man har lyst på, så har man lov 😉 Ha en fin dag videre.

    2. Først våknet jeg rundt kl 6 av at kjæresten min stod opp, så sovnet jeg igjen etter at han kysset meg hade, og nå føles det ut som, tre timer senere, at jeg har blitt truffet av en lastebil. Jeg skal avgårde på jobb, samt holde gruppetimer og flere PT-timer utover, men kjenner at denne dagen godt kunne vært holdt i seng. Så når jeg kommer hjem i kveld kl 21, skal jeg besvime i senga mi, gleder meg dypt! Været ute er heller ikke noe til å hoppe hurra for, for å si det sånn. Men ønsker alle en god dag!

    3. Godt man har noe å skylde på når man er syk 😀 Haha! Da er alt lov :))
      Jeg skal forsåvidt bare sitte inne i uværet å lese til eksamen i morgen! Siste lesedag, endeliiiiig!! Når jeg forlater uia i morgen skal jeg være så happy!! Min siste dag der for alltid!! 😀

    4. mm, for en deilig frokost! Godt å høre at formen i det minste er litt bedre<3
      Her må dagen gå til øving på eksamen. Muntlig i morgen, så gjenstår det bare en til etterpå. Måtte tiden gå fort, hehe!!

    5. I Trondheim skinner solen som bare det, endelig! Våren har igrunnen vært ganske dårlig på værfronten!
      Dagen min skal bestå av det de fleste dagen gjør for tiden; eksamenslesing! I tillegg blir det en tur med hundene også må jeg begynne å pakke så smått om vi skal rekke å flytte til ny leilighet før vi reiser sørover på lørdag 😮
      God bedring! 🙂

    6. Tips: Man kan smakssette naturelle versjoner av Biola/Cultura etc (enten youghurt eller melk) med yoplait, funlight etc. Et alternativ til dyrere versjon 🙂
      Godt du er på bedringens vei! “Flaks” at dere har skikkelig ufyselig vær da 😉 Hadde vært hakket mer kjedelig dersom det hadde vært strålende sommervær ute. Nå kan du bare nyte ekstra mye å få sitte inne i sofakroken foran tv’n og bli frisk 😀

    7. Hehe, har “lært det” av pappa 🙂 (Faktisk(!):) Disse fedrene har litt å lære oss ennå, selv om vi har blitt voksne og (ganske) selvstendige 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg