I dag er jeg litt stolt av meg selv

I dag er en stor dag. I dag hadde jeg min siste dag på universitetet før sommeren, og det føles sinnsykt godt å si at jeg har nå fullført 2 året på sykepleien. Fy søren så magisk det føles. Dette året har vært ekstremt hektisk, og krevd så mye at jeg på et tidspunkt hadde mest lyst å hoppe av hele studiet. Heldigvis var jeg fornuftig nok til å holde ut, krumme nakken og jobbe på. Dette skoleåret har jeg hatt så mange baller i luften at jeg var nære å mistet kontrollen på alt,  jeg var så sliten og lei på et tidspunkt at jeg holdt på å gi opp, og det verste var at jeg følte meg utilstrekkelig på absolutt alle områder i livet mitt… Det å nå sitte her med fullført andre år, A på min siste eksamen og i tilegg ha fått prisen for Norges beste treningsblogger. Jeg tenker at da må det være lov å være litt stolt. Tenk at det gikk, både skole, jobb, blogg, venner og familie, alt på en gang. Tenk at jeg kom i mål, tenk at jeg faktisk klarte det!! Åååår så godt det føles. 

I kveld feirer jeg med den nyeste utgaven av ShapeUp som dumpet ned i postkassen min i dag, og et fruktfat i kjent Marenstil. Jeg ligger på sofaen, momser frukt, leser i bladet og surfer litt på nettet etter flybiletter. Jeg har nemlig bestemt meg for å virkelig feire at 2 året er fullført, og det skal gjøres med en langweekend med shopping i London. Jeg har vært i London en gang før, men er overhode ikke kjent. Så hvis dere har noen fine London tips, enten shoppingsteder, hoteller, resturanter, cafeer osv, så blir jeg supert takknemlig om du har lyst å dele i kommentarfeltet. 

Har dere hatt en fin dag? Hva har du fyllt onsdagen din med? 

Jeg gleder meg til å høre om dagen deres, og ikke minst er jeg spent på om dere har noen Londontips på lur. 

 

Smiiiiiil Maren


35 kommentarer
    1. Gratulerer med vel overstått 2 år på sykepleien, er selv sykepleier på hjerteintensiv avd og det er knallgøy!:) I dag har jeg tatt steget å byttet treningssenter, det jeg har trent på var upersonlig og hadde kun styrkerom, men nå har jeg byttet til et med gruppetreninger, flere PT`er og flere ting som kanskje kan booste motivasjonen!:) Mitt beste londontips er musikaler!:)

    2. Gratulerer! Du har virkelig grunn til å være stolt av deg selv nå 😀 Jeg er snart ferdig med mitt 2. studieår selv, og har også tenkte med på en shopping weekend i løpet av sommeren. Håper du får en fin dag 🙂

    3. Du er flink! Gratulerer 🙂
      Du er en stor motivasjonskilde.
      Primark i London er konge. Veldig mye morsomt å finne.

    4. jeg har eksamen i blant annet sykdomslære om 25 dager!! har du noen lesetips? fokuserte du på de store sykdommene eller alt?

    5. Du har god grunn til å være stolt. I tillegg til alt det andre har du jo trent og holdt formen vedlike også. Jeg har vært i London en gang før og skal dit igjen på Språkreise i sommer(bare 42 dager til nå!!). Oxford street har jo veldig mange shoppingmuligheter, men det er sabla mange folk der, man går i kø!! Ellers har jeg hørt at det er outlet butikken i utkanten av byen. Jeg har ikke vært der selv, men har hørt at det er billigere. Håper du får en fin tur til London! Forsett å blogg!! 🙂

    6. Gratulerer – du inspirerer
      Mitt beste London tips – bo sentralt og få med deg en musikal (ser det er anbefalt før, men det er et godt tips)

    7. Eli: Takk for tips. Vi vurderer å reise i uken, og ikke helg akkurat pga det du sier det med mye folk og kø 🙂 Tusen takk for fine ord, lover deg at jeg skal fortsette å blogge <3 Nå har jeg jo enormt mye mer tid til det også!!

    8. Gratulerer så mye med fullført 2. år:) Mine London-tips må være å dra på en musikal, som allerede er nevnt (anbefaler Lion King), spise lunsj på Le Pain Quotidien i Covent Garden, være turist med å kjøre rundt i en dobbeltdekker, ta en tur i The Eye, spise middag på Hakkasan, gå langs med elven Thames. Det er utrolig mye å gjøre i London (bortsett fra shopping), kun fantasien setter grenser:)

    9. Ida: Fokuser på de store, les godt på tidligere eksamensoppgaver, og forelesningsnotater. Lag egne notaer, tankeark, og huskelister til deg selv. For min del funker det å skrive og snakke, så jeg skrev notater til den store gullmedalje, også gikk jeg rundt å snakket til mamma (som også er sykepleier) om de ulike sykdommene, diagnosene, symptomer, osv osv. Snakk, snakk, snakk! Gå sammen flere, spør og hør hverandre, diskuter og del kunnskap. Masse masse lykke til <3 dette klarer du 😀 Fokus store linjer først, og når du har kontroll på det, så kan du spe på med mer. Så først: Need to know, så tar du: Nice to know etterpå;)

    10. Gratulerer! Elsker London, godt valg 🙂 anbefaler selvfølgelig musikal. De beste som går for tiden er Billy Elliot, wicked og mathilda! skal på wicked selv i juni.
      Ellers anbefaler jeg på det sterkeste å bo rett ved Hyde park/kensington garden! Standard på hotell og frokosten i London er sjelden noe å skryte av og en av de hyggeligste tingene man kan gjøre er å kjøpe med seg frokost/lunsj fra en matbutikk og heller ta den i parken og se på livet der. Super plass for turer og trening også 🙂

    11. Gratulerer, du har en kjempefin blogg:) Hva har du i skålen din? Havregryn, mandler, banan og yogurth?:)

    12. Wow, du bør virkelig være stolt av deg selv!! Knall bra jobba!
      Jeg bor i London så har desverre ikke noen særlige hotell tips å komme med, men jeg har et andre tips som kanskje kan hjelpe! For eksempel hvis du vil unngå super travle Regent street/Oxford street så kan du legge turen innom Westfield i Stratford istedet! Tuben tar deg direkte til kjøpesenteret og der har de virkelig alt du trenger av butikker + litt til, men man slipper å gå i kø.
      Hvis du ønsker en bedre middag så anbefaler jeg Hakkasan i Mayfair på det sterkeste! Det er en japansk restaurant med Michelin stjerne så du bør booke i forveien (på nett), men du kan få en 3 retters for £35! En annen anbefaling er Wahaca i Soho – veldig god mat og enda bedre cocktails i kjelleren (passion fruit margarita MÅ prøves, haha!). Bor du i Kensington området kan du også legge turen innom Olives, som serverer kjempe god tapas! Ellers kan det være verdt å få med seg Samba Sushi og Duck & Waffle, men disse har jeg ikke personlig testet (enda!).
      Håper disse tipsene kan være til bruk! Ønsker deg en god tur 🙂

    13. Åh tusen takk for svar!! 💛💛 utfordringen er at det bare ligger to tidligere eksamner ute.. hvilke sykdommer fikk dere? jeg har skrevet notater til alle kapitlene nå, og har nettop begynt med tankekart!! 🙋🏼

    14. Gratulerer! Jeg og mamma var i London for et pr siden, og sa bodde vi på et hilton hotell i duckland. Det var super god frokost der, ganske stort treningsrom+ at det lå like ved Themsen dom var perfekt og hogge langs. hotellet lå riktignok litt utenfor sentrum, men det var ingen problem da undergrunn banen var like ved:) om jeg skulle dratt til London en gang til ville jeg definitivt valgt samme hotell:) God tur!

    15. Gratulerer med, tja, alt! 🙂 Du er god! Jeg er mye i London, ca 2 ganger i året. Da er det shopping som teller og det beste senteret i mine øyne er Westfield London som ligger rett ved stasjonen i Shepherds Bush. Ellers liker jeg meg best i regent street. Jeg pleier ofte å stoppe å ta lunsj eller bare en kaffe og noe frukt på Pret a Manger, der er alt økologisk og dagsferskt, kjempegodt! Av hoteller kan jeg anbefale to stk; Hilton Kensington Hotel ligger rett ved siden av Westfield London, du går på 2 min (perfekt!). Utenfor senteret er det også fult med restauranter. Det andre hotellet er Double Tree by Hilton Marble Arch. Dette ligger så og si i Oxford Street, helt i begynnelsen og rett ved undergrunden 🙂
      Når du skal fra flyplassen til hotellet er det mange måter å gjøre det på. Er du alene vil jeg anbefale toget eller få hotellet til å booke deg inn på en flybuss. Bussene kjører fra hotell til hotell og henter folk og kjører til flyplassen. Dette er også billigere og mye enklere enn toget. Er dere flere så hadde jeg vurdert en taxi. Det skal ikke mer enn 3stk til for at det blir billigere. Og så slipper du å stresse med bytte av tog osv 🙂
      Ha en fin tur og en fin sommer!

    16. Gratulerer med overstått! 🙂
      Av Londontips vil jeg anbefale en tur til Notting hill og til Camden. Camden står virkelig i kontrast til Oxford street, og har et supert matmarked.

    17. Vet du, det skal du være SKIKKELIG stolt av, Maren! Gratulerer så mye! Du viser at du klarer det du vil – selv om det kanskje er hektisk til tider. Jeg beundrer den evnen du har til å reflektere over nettopp den situasjonen du er i, og kan se tilbake og tenke at; til tross for et hektisk år, så har det gått veldig bra, og jeg har også oppnådd gode resultater! Du har en utrolig positiv holdning til det som skjer rundt deg, og det liker jeg veldig godt :):)
      Nyt følelse, og ha en herlig torsdag! 😀
      Klem Madeleine

    18. Gratulerer så masse. Du bør være stolt av deg. Alle er stolte av deg! Så deilig med en langhelg i London. Ser at flere anbefaler å bo ved Hyde park, enig. Ellers vil jeg anbefale deg om å ta gode lunsjer med engelsk te. Det er så koselig, om du liker en god kopp med te. London rr fantastis. Hilsen Anja

    19. Hei Maren 🙂 Jeg bor I London, og på bloggen min finner du mange fine London tips dersom du tar turen dit!
      Likevel har jeg et par tips:
      – IKKE bruk for mye tid på shopping, London har SÅ mye mer å by på. Dersom dere er Oxford street, er det mye dårlig mat, så hvis dere vil fylle på med noe sunt gå på Vantra, som har vegansk buffet og masse raw-food kaker. Ligger rett ovenfor Primark på Tottenham court road siden av Oxf. St.
      – Dra på et marked. Min favoritt er Borough market (London Bridge). Det er over 200 år gammelt, rett og slett et helt enormt mathimmel!
      – Book bord på forhånd: alle greie restauranter er fullbooket til middag. Mine favorittmiddagspots: Stick’s n Sushi, Burger & Lobster, Momo’s.
      – Til lunsj gå på Granger & co i Notting hill eller kjøp masse godt fra Whole foods market (dit må du!) og sett dere ned i Hyde park, som er helt nydelig.
      – Ta en drink på aqua shard eller radio rooftop – begge har utsikt utover hele London og er helt magisk.
      – Når det gjelder hotell har jeg pleid å bo på St. Giles på Tottenham court road (ligger så og si PÅ Oxford street og er relativt billig), ellers er Ace hotel og The Hoxton supertrendy og populære hoteller for tiden i et dødskult område.
      God tur og lykke til! x

    20. Så fantastisk, gratulerer så mye! Gjennom bloggen hsr jeg sett at du virkelig har stått på i hele år, og du har all grunn til å være stolt! Kjenner flere som har hoppet av sykepleien fordi det er veldig tøft. Så å se deg gjennomføre år 2 i tilegg til trening og venner er kjempe inspirerende! Stå på, Maren du er så fantastisk!

    21. Gratulerer så mye! Jeg var i London med dansegruppa mi i fjor høst, og da bodde vi i leiligheter da det var mest praktisk når vi var så mange. Anbefaler allikevel det til deg og, det var utrolig deilig med skikkelig luksusleiligheter med kjøkken og alt utstyr, og veldig lett å komme seg dit vi skulle med t-bane. Vi kjøpte ukeskort til maks 200kr og tok t-bane overalt – bare det systemet der er en opplevelse i seg selv 😀
      Det jeg vil anbefale deg når du tenker shopping og opplevelser, er å dra til Covent Garden, en bydel av London litt utenfor sentrum. Der er det utrolig fint og koselig, og du finner mange av de samme butikkene som i Oxford, bare mye mindre kaos. De har blant annet Nike Store og Sport Outlet…:) Der ligger også makronbutikken Laduree, på et stort torg med mye annet spennende å se også. Når du først er i Covent Garden anbefaler jeg også å spise på Jamies Italian, restauranten til Jamie Oliver. Definitivt av den beste maten i Covent Garden.
      Anbefaler deg også å dra til Camden Market. Camden Town er en veldig koselig og livlig bydel, skikkelig engelsk og søt – helt til du kommer til markedet. Der selger de maaasse klær og sko og spennende ting, i tillegg til et gigantisk matemarked nederst i gata, hvor du kan spise deg mett på smaksprøver av alt fra tyrkisk til kinesisk mat!
      Musical er også noe du må få med deg. Hvis du ikke vet hvilke som går, så anbefaler jeg deg å dra til gata der musikalene er noen dager før. Der ligger teatrene på rad og rekke, og du kan bare gå og se hvilke som går – for så å gå innom og kjøpe billetter til den du vil på 🙂 Vi var på Thriller med MJ, og den var virkelig bra!
      Ellers anbefaler jeg deg å bare gå mye rundt. Avstandene er ikke så store som de virker som i London, og bare ved å knytte joggeskoene og vandre en dag kan du få med deg både London Eye, Big Ben, Tower Bridge, Slotte og Trafalgar Square.

    22. Borough market, covent garden, camden market og long acre 🙂 har bodd i england i ett år, det å dra til london for å tilbringe hele tiden i oxford street synes jeg nesten er litt trist. kos deg masse! Kan også være lurt å kjøpe Oyster-card, for t-bane og det meste av kollektivtransport, du sparer mye tid og penger. Mener å huske de har noen for 1-2 dagers bruk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg