Wok på menyen

I dag ble det en deilig wok til middag, og som alle andre retter som trylles frem på mitt kjøkken så er denne utrolig enkel å lage, tar kort tid, smaker godt og er super sunn. Wok er virkelig godt, og det skal jeg sannelig begynne å spise mer av. Man kan jo putte oppi hva som helst, og det er egentlig bare fantasien som setter grenser for hvor innholdsrik og spennende woken skal bli. jeg gjorde det veldig enkelt for meg selv i dag, og det tenker jeg må være lov innomellom. 

Du trenger: 

  • 200g kyllingkjøttdeig 
  • 1/2 pose wok classic 
  • 3 ss soyasaus (kikoman) 
  • 100g fullkornsnudler

Stek kjøttdeigen og sett den til side, så steker du grønnsakene. Hell kjøttdeigen tilbake i stekepanna og bland godt sammen. Krydre med salt og pepper. Kok opp vann med litt salt, og kok nudlene som anvist på pakken. Hell så av vannet, og tilsett nudlene i stekepannen med kjøttdeigen og grønnsakene. Tilsett soyasaus og blandt godt. Voalá!

Nå er middagen i magen, og en enkelt fruktsalat spist til dessert. Nå blir det bena høyt og filmkos resten av kvelden. Jeg er en skikkelig trøtting for tiden, og sofaen er min bestevenn på kveldene. Jeg tenker at det er helt greit med litt rolige kvelder når dagene er såpass hektiske. Kun en eneste dag igjen nå, så er sommerferien i gang for denne frøkna. Fy søren så villt! 

 

Smiiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Deilig med wok som inneholder annet enn vanlig kylling. Prøv med karbonadedeig og hoisin saus, det er skikkelig digg 🙂
      Håper du får en fin kveld, søte Maren!

    2. Så ut som du fulgte tipset mitt fra i går 🙂 Så helt ut som slik jeg lager det, hehe 😀 Håper det smakte!

    3. Hei hei 🙂 hvilke hastighet holder du på intervaller ? På feks gerilja og 4×4 ? 😉
      Må bare si det,du har en nydelig kropp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg