Konstant småspising

God morgen hjerter. Hvordan har dere det i dag? Jeg er så utrolig “kjesken” (jeg tror dette er et skikkelig sørlandsord, men jeg regner med dere skjønner hva jeg mener) for tiden. Det er helt drøyt! Jeg går å småspiser og sniker i kjøleskap og skuffer konstant, og i hele går tror jeg neppe det gikk en time uten at jeg hadde puttet noe i munnen. Skal jeg holde på sånn så gjelder det å ha sunne, søte, og gode ting tilgjengelig, ellers kan jo dette bli et ganske heftig etegilde. Hehe.


Husker dere disse friske herlighetene som kom på markedet litt tidligere i vår? Jeg elsker de nye zero yoghurtene, og har nå hamstret dem inn for å ha dem tilgejngelig når søtsug og behovet for å småspise litt melder seg. Dette er overhode ingen reklame for noe som helst, bare en liten innrømmelse fra meg til dere om at jeg er en snikspiser av de sjeldne, og dette er slik jeg har valgt å løse det. Utenom yoghurtene, så ryker det lett en questbar eller to, og frukt som epler, pærer, melon og kiwi. Jeg liker all type frukt, men nå for tiden er det piel del sapo, honnigmelon, vannmelon og kiwi for alle penga. Mmmmm


Nå skal jeg straks avgårde til nest siste dag på universitetet for dette semesteret. Fy søren nå går det fort i svingene her, og ferien er rett rundt hjørnet. Jeg har lest alle tipsene deres og jeg prøvde å booke tur både til La santa, og Fuerteventura, men tror dere ikke begge steder er fullbooket frem til oktober?! Åå jeg ble så skuffet, så nå må jeg tenke nytt. Jeg raider restplass.no daglig, så ikke bli overrasket om jeg plutselig er på vei på tur med kun et lite døgn eller to forvarsel. Hehe. Hadde jeg bare turt å være så spontan, jeg er nok mer enn planlegger enn som så, men kanskje denne sommeren kan endre litt på det. Vi får se! 

Ha en deilig dag dere, så blogges vi senere. 

 

Smiiiiil Maren


22 kommentarer
    1. God morgen fine fine Maren! 🙂
      Jeg har blitt fast leser og finner deg så utrolig inspirerende. Og det er så utrolig godt at det er en toppblogger med en sunn matglede! At ikke alt fokus er på å bare bli tynn og spise så så lite mat! Og håper ikke det ble feil sagt, det er kun ment positivt for du ser helt smashing ut! Igjen, du er et flott sunt forbilde! Det føles alltid fint å titte innom her!
      Jeg må bare spørre deg, men forstår godt om du ikke svarer. Hva synes du om all denne lavkarboen? Jeg kikket innom Helle Bornstein sin blogg og hun mener jo at alle bør ligge under 100g. Kan jeg spørre om du har noen spesiell grense der, anbefaler du noe spesielt?
      Jeg kikket litt på det og for meg tror jeg det ville vært “vanskelig” å ligge på under 100, ligger sikkert på litt over 200 hvertfall. Men noen mener jo også at man trenger karbohydrater. Jeg er en aktiv jente som jeg vil si spiser sunt og trener og skal ikke ned i vekt, men heller vil heller trene for å bli “sterkere” både fysisk og psykisk! Fordi det gjør meg godt og at jeg virkelig trives med det!
      Det er jo så vanskelig i denne jungelen av matveier, jeg vet jo at det er veldig forskjell fra person til person.
      Dette ble en lang kommentar. Uansett, takk for en flott blogg!
      Klem

    2. Heisann, så mystoryen din på snapchat, spiste du 3 proteinbarer tidligere? :)) ehehe jeg og liker dem ganske godt

    3. Fine deg! :: Jeg ønsker ikke å kommentere hva andre anbefaler, det får de stå for selv. Jeg kan kun si hva jeg selv tenker, og jeg kommer aldri noensinne til å veie opp og telle verken kalorier eller mengden kabohydrater. Jeg aner virkelig ikke hvor mange gram karbohydrater jeg spiser pr dag, og det har jeg ikke noe behov for å vite heller. Jeg spiser generell sunn mat, og er ikke så opptatt av tallene. Jeg trener mye og trenger karbihydrater for å fungere og ha energi. Jeg anbefaler deg å google litt rundt børge fagerli og hans meninger omkring kabohydrater, jenter og styrketrening. Han er utrolig dyktig og har mye spennende artikler rundt dette med kabohydrater og trening.
      jeg personlig synes ikke man skal henge seg opp i antall gram av noe som helst, jeg mener at dette skaper et usunt fokus. Dette er kun min personlige mening, men nå var det jo også den du spurte om 🙂 Det vil alltid være noen som er uenige, og det er helt i orden. Som du sier er vi alle ulike, og alle må finne sin måte å gjøre ting på. Jeg fungerer helt supert med å spise generell sunn mat (og for meg er kabohydrater en helt naturlig og viktig del av et sunt kosthold), trene og ha en aktiv livsstil 🙂

      Takk for en fin kommentar, og spennende spørsmål! Klem M

    4. Tusen takk for supert svar og takk for din mening! Inni meg var det vel akkurat det jeg håpet på. Jeg synes nemlig det er blitt alt for stort fokus på dette og synes det har tatt litt vel av. SÅ det var godt å høre din mening og veldig fint å vite at man ikke må være så opptatt av slikt for å ha en god kropp. I og med min tidligere spiseforstyrrelse har jeg vel fortsatt litt lett for å begynne å tenke mye rundt slike ting. Men der fikk du meg tilbake på helt rett spor igjen, jeg er nok mer på din side hvor det er sunn mat og ikke antall gram og diverse som teller og gjelder! Tipp topp! Takk for anbefaling ang. Børge Fagerli, det skal leses!
      Igjen tusen takk for svar!
      Ha en fin fin dag!
      Klem

    5. Så deilig at du sier at du er sånn! Jeg sliter
      veldig med det samme 😟 i Haugesund kaller
      vi det “fysen”, haha! Men jeg tror at når vi har
      det sånn, så er det fordi kroppen trenger litt
      mer mat enn vi får i oss, så da tenker jeg
      det går fint! 👍

    6. Jeg er også en stooor småspiser! Det kommer og går i perioder, men nå om dagen har jeg alltid lyst på noe 😛 Da er det bra at jeg er flink til å ikke kjøpe inn usunn mat, så istedet går det mye av frukt, gulrøtter, questbarer, popcorn og hjemmelaget knekkebrød 🙂 Det er godt å høre at det er andre som meg, og som “fine deg” sier, det er godt å høre at ikke alle er fanatiske på hvor mye en spiser. Du ser fantastisk ut og høres ut til å ha et sunt forholdt til mat 🙂 Det liker jeg! Ha en super dag!

    7. Du er ikke den eneste småspiseren! Særlig nå som jeg leser til eksamen blir det mye småspising og det går hardt utover fruktbudsjettet :p
      Her går det mye i blåbær (10 kr på Rema 1000 denne uken!), belgiske jordbær, cherrytomater og honningmelon for tiden! Kjøleskapet er fylt opp med Zero youghurten med kokos og ananas! Egentlig har jeg et litt ensforming kosthold for tiden…

    8. Yngvild: Oh I know, kjøpte 5 esker i dag morges! Hurra for 10kr tilbud. 20kr for bringebær er fint det og. De belgiske jordbærene er super gode synes jeg, men gleder meg til de norske :):)

    9. Elsker bloggen din, men må bare spørre om et spm. som egentlig ikke er heeelt i samsvar med innlegget.
      Får stadig kommentarer av familie og venner om at *jeg spiser så mye proteiner*, så aldri på dette som et problem før, jeg spiser de sunne matvarene jeg liker og er ikke sånn at jeg teller proteiner akkurat. Men det blir jo en del, 0% youghurtene i sitron smak finnes jo bare i “+protein”, elsker mager kesam, men proteinpulver og slikt er jeg ikke så fan av. Jeg trener et par 5-6 ganger i uken, så jeg har som sagt aldri tenk over at jeg får i meg for mye proteiner. Men når folk påpeker det, så blir jeg så usikker og ender opp med å ikke vite hva jeg skal spise og blir heeelt frustrert :O
      Vil du tro det er farlig?
      Stor klem fra fast leser <33

    10. Jeg har det samme “problemet” for tiden, men har funnet ut at dette ofte skjer dersom jeg ligger litt lavt på karbohydrater ift. treningsmengden! Blir veldig fysen på ting dersom jeg ikke får fylt opp med nok carbs. Kanskje det gjelder deg også?:)

    11. Anonym: Ja det er en kjent greie, men jeg har fått i meg alt jeg skal og mere til, så det er ikke det heller. Men men, det gjør jo ingenting, bare litt irriterende:) Hehe

    12. Når på kvelden pleier du å spise kvelds og hva pleier det å gå i?:) og når har du de andre måltidene + mellommåltider viss du også har det

    13. Ronja: Haha, nå måtte jeg le litt. Jeg har ingen faste tidspunkt. Kommer helt ann på hvordan dagen min ser ut, når jeg står opp, jobb / ikke jobb og når jeg legger meg:) Som sagt ingen faste tidspunkt. Kveldsmat er somregel rett før jeg legger meg, 22 ish. Blir ofte samme som frokosten: meieriprodukter, knekkebrød, yoghurt med frukt eller omelett o.l. 🙂 mellommåltid kan være nøtter, egg, skyr, frukt, proteinbar osv 🙂

    14. Åh, de ser så gode ut:-( krysser fingrene for en laktosefri variant om de selger godt og blir på markedet 😀 Lurt å få folk til å handle så de blir i butikkene etter sesongen (Y)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg