Stille før stormen

Her er det stille før stormen, og jeg skal straks hoppe ut av vanlige klær og over i bunaden. Jeg fikk ny bunad i fjor, som mammaen min har sydd til meg. Jeg synes den er helt fantastisk, og jeg gleder meg så til å få den på. Bunaden min er en Vest Agder bunad, den er ganske enkel, og det var akkurat slik jeg ville ha den. Enkel i seg selv, slik at jeg kan pynte den opp med tørkle, sjal, og bunadsølv.

Jeg våknet så tidlig i dag at jeg har rukket en liten frokost, før frokosten. Det er jo obligatorisk 17mai frokost, men den begynner ikke før om en times tid, og derfor måtte jeg lage meg en liten pre-frokost snack. Var ikke disse glassene søte? Jeg har forsøkt å lage rødt, hvitt og blått tema med jordbær, røde epler, gresk yoghurt og hjemmelaget blåbærsyltetøy. 




Nå begynner jeg å få liten tid, så nå må macen bort og bunaden på. Ha en nydelig dag, og kos dere med kjente og kjære. Gratulerer så mye med dagen til hver og en av dere. Hipp Hipp HURRA! 

 

Smiiiiil Maren

 

7 kommentarer

Siste innlegg