Fellestrening & dagens lunsj

Fellestreningen på Solsiden i dag ble en super suksess, og vi var en god gjeng som møtte opp. Alejandro var ansvarlig for økten, og han pushet oss gjennom en helt rå økt hvor vi startet med en funskjonell og dynamisk oppvarmning, etterfulgt av intervallpreget styrketrening. Vi jobbet i intervaller på 1 minutt, med 15 sekunders pause mellom øvelsene, totalt 10 øvelser. Vi kjørte 3 runder, og hadde 2 minutters pause mellom rundene. En heftig, morsomt og utfordrende økt. 

Vi kjørte følgende øvelser: 

  • Gobletsquat med kettlebells
  • Mountain climbers 
  • Kettlebell swing 
  • Pushups 
  • Stående roing med hantler
  • Hoppende utfall
  • Renegate rows med hantler
  • Utfall med rotasjon med vektskive
  • Knebøy til siden med hantler
  • Skulderpress med hantler

Jeg hadde 6 kg på hantlene, 12kg kettlebell og 10 kg på vektskiven. Dette er ikke veldig tunge vekter, men jeg skal garantere dere at det var mer enn nok. Jeg slet kraftig med å holde tempo og teknikk gjennom hele minuttet, og måtte skalere flere ganger. Skalere betyr at jeg måtte gjøre det enklere for meg selv ved å for eksempen kjøre pushups på knærne, eller hjelpe til med bena og “hoppe” vektene opp i skulderpressen. 

Etter økten var det straka vegen hjem for å fylle på med litt mat. Jeg hadde både jordbær, blåbær og cottage cheese i kjøleskapet. Cottage cheesen gikk snart ut på dato, så den måtte jeg få brukt, og det var da det slo meg at jeg kunne la det bli en 17mai inspirert lunsj og lage det norske flgget. Ble det ikke litt deokorativt? Etter bildet ble tatt kuttet jeg opp en banan og strødde over, samt nøttene i skålen, sukrin og kanel. Jeg koste meg også med en cookies & cream questbar. Jeg følte det var helt fortjent etter den økta vi hadde i dag. 

Nå skal jeg bare slappe av litt hjemme, før det blir kino og sosial hygge med gode venner i kveld. I morgen er det 17 mai, og jeg tror aldri jeg har vært så “uforberdt” noen gang. Jeg har liksom planlagt livet mitt frem til siste dag i hjemmesykepleie praksis, og ikke tenk noe på dagene etterpå. Så når jeg hadde min siste evaluering, og fikk beskjed om at jeg hadde bestått med glans så gikk liksom luften litt ut av meg. Heldigvis har jeg verdens snilleste mamma som har tatt ansvar, og sørget for at bunadskjorten er strøket, og bunadsølvet pusset. Man blir aldri for gammel til å få litt mammahjelp. Tusen takk mamma!

Nå er jeg spent på å høre om deres 17 mai. Hva står på din plan for nasjonaldagen? 

 

Smiiiiil Maren

 

9 kommentarer
    1. Planen er å dra til byen så drar hele familien hjem til meg og spiser hummer og reker😃 ha en knallfin 17mai i morgen!✨

    2. Mmmh!! Det så godt ut!
      Planen i morgen er å gå i tog med skolen og deretter bare kose meg med familien resten av dagen!
      Gleder meg uendelig til å gå med bunaden for første gang!
      Ha en fin kveld, vakre Maren! Og nyt morgendagen❤️

    3. Den lunsjen så veldig delikat og god ut. Cottage cheese og bær er så noe av det beste som finnes 🙂
      Ha en fin 17mai feiring imorgen 🙂 kos deg og nyt dagen med familien og hygge.

    4. Mmm så deilig lunsj!!
      Aldri hatt så få planer som denne 17-mai noen gang .. Her et det nattevakter på Ahus hele helgen, så blir lite feiring på denne frøkna desverre! Men men, man får tenke på at det er fint å hjelpe de syke også på en dag som denne 🙂 Litt ekstra penger blir det og 😉
      Ha en super feiring av dagen, Maren!! 😀

    5. Så digg😍
      Her er planen champagnefrokost, fest på takterrasse i Bergen sentrum, så bunadsboogie på Logen teater!
      Ha en strålende 17 mai feiring☺️

    6. Vilde: Så flink du er 🙂 Sant som du sier, godt å kunne hjelpe på en slik dag også, pluss at det er greie penger. Håper du får noen greie vakter. Smil M

    7. Begynner dagen med champagne frokost sammen med gode venner. Eneste minuset her at det neste bare kommer par. Og meg og søsteren min, litt nedtur da. Men uansett en dag for å feire og kose seg. Gleder meg til å spise god frokost, masse kaker gjennom hele dagen og kanskje et eller to glass champagne eller rosévin. Kos deg. Gleder meg til å se bunaden din. Hilsen Anja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg