Team workout & Snapchat

Åååå i dag har vi hatt det så gøy på solsiden. Min faste treningspartner Edle og meg lekte oss med en økten jeg kjørte jentene mine gjennom i Portugal. Jeg skriver jentene mine, jeg kom så tett innpå disse jentene at jeg føler at hver og en av dem har blitt en venninne. Jeg kommer til å holde kontakten med dem alle sammen, og føler meg så heldig som fikk lov å tilbringe en hel uke med denne gjengen. Tilbake til økta. Dette er en tøff team-økt som gjennomføres i par på to og to. Jentene på ShapeUp Bootcamp tok helt av på denne økta, og gav absolutt alt, og litt til. Edle og meg kunne ikke være dårligere, og vi pushet hverandre til det var en dam av svette etter oss på gulvet. Haha. Økten er så gøy, og super effektiv. 

Slik ser den ut: 

  • 1,5 km løp 
  • 50 burpees
  • 100 pushups / partneren står i planken
  • 100 situps / partner kjører hofteløft
  • 100 kettlebell swing / partner str i 90 grader inntil vegg
  • 100 airsquat / partner kjører utfall 
  • 1,5 km løp 

Økten fungerer slik at vi løp 1,5 km på tredemøllen så fort vi klarte. Så kjørte vi i gang økten. Den ene parten begynner med å ta så mange burpees hun klarer, så tar partneren over og kjører så mange hun klarer, så bytter vi igjen og slik holder vi på til vi sammen har klart 50 repetisjoner. Så går vi videre på pusups hvor den ene starter, mens den andre står statisk i planken. Når en part blir sliten,s å bytter vi, og slik holder vi på til vi sammen har klart 100 reps. Så er det videre på situps, men partneren ligger på gulvet å kjører hofteløft, samme her som på de forrieg øvelsene, vi byter underveis og fullfører 100 reps totalt sammen. Dere forstår opplegget? Når vi er gjennom alle øvelsene, så er det bare å hive seg på mølla igjen og fullføre 1,5 km løping. 

Kul økt eller hva? 

Jentene i portugal måtte løpe fra campen, og ned til stranda hvor de kjørte burpees, før de løp opp igjen til campen og fullførte resten av økten. En skikkelig hardcore og heftig teamøkt hvor man virkelig får kjent på både høy puls og mye svetting. Jeg digger slike økter, og selv om det er grusomt mens det står på, så er det faktisk litt gøy også. Det er helt spesiellt å jobbe sammen på team, det gir en herlig lagfølelse, og felles mestring. Vi følte dette var den perfekte måten å kickstarte helgen på. 

I morgen skal vi leke oss på solsiden igjen. Da skal vi samles en hel gjeng å kjøre en sirkel økt sammen. Dette er en åpen time, og jeg er spent på hvor mange vi blir. Jeg skal dit med to venninner, og jeg håper vi blir en hel gjeng som kan trene, svette, puste og pese sammen. Ingenting er som en endorfinrus som deles med flere. 

PS: Etter stor etterspørsel er nå My Story på Snapchat åpnet for alle. Så hvis dere vil, kan dere nå følge meg på Snapchat. Dere finner meg på marenerdvik.

 

Smiiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Så morsom økt – eller kanskje ikke morsom under økten da. Men så gøy måte å motiverer den andre og selv bli motivert på.

    2. Morsomt med slike økter! Og enda morsommere når man trener de sammen med andre 🙂
      Har forresten et lite spørsmål, som jeg har tenkt litt på i det siste. Ser du har begynt å trene mer løping og lurer på om du har noen mål/plan med det? Og trener du 2 ganger om dagen hver dag? Isåfall ganske heftig og imponerende dersom du løper ei økt, er fulltidsstudent, jobber, blogger, er sosial OG får inn ei styrke/sirkel økt om kvelden! Ikke ment som kritikk eller noe, bare lurer! 🙂 Isåfall; hvordan føler du kroppen responderer på det og har du noen supertips iforhold til å få i seg nok energi/nok hvile til å prestere godt og “orke” med det? Trener selv flere ganger om dagen, men driver med idrett, og har en mye mindre totalbelastning enn hva du har (“kun” student).
      Håper du får ei super helg, Maren! Fylt med kos, trening, sosialt samvær, litt egentid og det som gir deg glede 🙂

    3. M: Dette ser jeg overhode ikke på som kritikk, det er jo bare et spørsmål 😀 Gøy at du er nyskjerrig og spør. Jeg trener sjeldent to ganger om dagen, men det skjer av og til når jeg har fri. Slik som i dag, sov 9 timer, spiste en god frokost, løp en tur, spiste en god lunsj, slappet av, hadde en coachingsamtale med min coach som gav meg enormt med energi, var så på middag hos familien, også dro jeg å trente med en venninne. Så det er 2 store måltider mellom øktene, og masse hvile. Jeg får ikke dette til i min vanlige hverdag, men nå som jeg har fri går det helt fint. Nå er jeg helt bevisst på å få i meg nok mat, og lytter godt til kroppen. I dag har jeg hatt 6 måltider totalt, og det er helt avgjørende med nok energi hvis man skal trene mer enn en gang pr dag. Det er hvertfall min mening 🙂

      Kroppen min sier i fra hvis det blir for mye, og da tar jeg totalt fri. Så spennende, hvlken idrett er det du satser på? Tusen takk for det, og i like måte til deg. Nyt helgen og ha en super 17 mai <3

    4. Så gøy at snapen er åpen 😀 Normalt orker jeg ikke å følge kjente fjes, da jeg ofte føler de spammer med fjas og mas. Men du er bare så ekte og inspirerende, gjennomført flott og et godt forbilde!
      Ha en fin helg, og en strålende 17. mai 😀
      Klem fra meg!

    5. Hvor fort løp du på 1,5 km? Hvilken hastighet på mølla? Så ut som ei bra økt, må prøves 🙂 Stå på, du er flink!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg