Back to basic

I dag dro jeg på treningsenteret helt uten noe slags form for plan, og mens jeg satt der å prøvde å sette opp en økt til meg selv, så slo det meg. Det enkle er jo ofte det beste, let´s go back to basic. Jeg listet opp det jeg annser som baseøvelser, og kjørte enkelt og greit 10 repetisjoner og 3 sett på hver øvelse. Unntaket var pullups, der snudde jeg rundt på det og kjørte 3 repetisjoner, 10 sett. 

Jeg hadde ikke kamera med meg i dag, og i mangel av bilder fra økten så slår jeg til med en liten bildeserie fra Portugal. Jeg kjørte vanlige knebøy i dag, men er stor fan av Goblet Squat også som vises på det nederste bildet. Jeg føler jeg får enda bedre kontakt med rumpa når jeg kjører denne øvelsen med kettle bells. Noen som har testet? 

Slik så økten ut: 

  • Pullups
  • Knebøy 
  • Markløft 
  • Skulderpress med stang
  • Benkpress

Noen ganger så trenger man ikke være så enormt kreativ, og prøve å finne opp kruttet på nytt. Noen ganger er det enkle, det aller beste og i dag føltes dette helt rett for meg. Solsiden var i tilegg fyllt med masse fine folk, og det setter alltid en ekstra god stemning under økta. Dette gymmet her altså, fysisk sett så er det ganske lite og intimt, men folkene, stemningen og takhøyden er helt magisk. Når jeg sier at takhøyden er stor så mener jeg at alt kan snakkes om, latteren sitter løst, vitsene kan bli rimelig drøye og alle snakker med alle. Jeg kan ofte sitte på Solsiden i flere timer etter jeg har trent å bare dille med bloggen, drikke kaffe, kose meg og skravle med medlemmene. 

Er det flere som har trent i dag? 

 

Smiiiiiil Maren

 

16 kommentarer
    1. Malin<3: Aldri hatt mage i treningsprogrammet mitt:) lagt inn litt planke nå, som stabilitetsøvse relatert til løpingen. Men har ellers aldri hatt mage på treningsprogrammet.

    2. Det høres så koselig ut å være på et sånt treningssenter! Kan vel ikke akkurat si det er sånn der jeg trener. Der er dte igrunnen bare kom, tren med musikk på ørene, dra hjem…
      Jeg har ikke trent og får ikke gjort det heller i dag. Sitter på skolen og råtner. Jeg har den første av 4 eksamener på fredag, så her er det bare å henge i!!

    3. Kommer du til å jobbe som sykepleier når du er ferdig med studiene? Eller er det ekstra kunnskap til ptjobben? 🙂

    4. Hvor tung kettle bell bruker du når du utfører goblet sqauts? 🙂 Hvilke andre øvelser ambefaler du for å stramme opp rumpa? 🙂

    5. Prøvde meg på ettbens knebøy for første gang på mandag siden jeg har hofteproblemer for tiden og sliter meg å holde en “square” knebøy. Måtte kjøre det igjen i går. Herregud for en god øvelse, ny favoritt hos meg hvertfall!
      Det er godt mulig det er vinkelen, men jeg synes det ser ut som du har knærne ganske langt fremme når du tar knebøy? Har alltid hørt “knær over tær”-regelen, men er det kanskje noe som avhenger av benbygning o.l? Sliter veldig med å ikke få knærne for langt frem selv, hehe 🙂

    6. Andrea: Du har helt rett, jeg kom litt frempå på dette bildet, og det er også noe jeg selv sliter med. Godt observert 🙂 Vekta på hælene, og fokus på å sette rumpa bakover. Jeg er selv ikke så veldig bevegelig i hofte, og sliter med korte og stramme muskler, så dette er no ejeg konstakt jobber med 🙂 Derfor er goblet squat med kettlebell perfekt for meg. Stå gjerne på to steppkasser, og snu kettlebellen slik at du hodler i håndtaket på toppen. Bøy ned, slik at kettlebellen går mellom kassene, det er perfekt å øve på tyngden bak på hæl og kontakt med rumpe 🙂 🙂

    7. Yngvild: Ååå masse lykke til med eksamenene dine, dette klarer du 😀 Tenk så godt det blir etterpå, da kan du trene og kose deg. Hold fokus og ikke gi deg!! Heia heia

    8. Heii! Igår var det eksamenstrekk for min del, og jeg kom opp i tysk skriftlig. Det er ren og skjær lykke for min del, for da har jeg eksamen allerede på tirsdag og så er jeg FERDIG. eller ferdig og ferdig, trenger ikke følge like godt med som visse andre som må opp i muntlig, HEHE. Igår ble det en kjapp liten økt hvor jeg kjørte 30min jogging/løping, donkey kicks, sit ups, glute bridge og russian twists. Hadde kun en time til rådighet før jeg måtte hjem og bake marsipankake til mamma som har burdsag idag (14.05).
      Kos deg masse med langhelg, det skal jeg 🙂

    9. Stine: Åå så herlig, da må du ha masse lykke til. Tysk skriftlig høres jo litt vanskelig ut synes jeg, men ser jo at det er mye bere enn muntlig, og ikke minst er det jo supert å være ferdig så tidlig. Jeg tar selv sommerferie på onsdagen så da er vi litt i samme båt 😀 Magisk følelse!! Lykke til med tysken, dette klarer du 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg