Hvordan booste selvtilliten?

I samarbeid med SB12

Se for dere settingen: Vi sitter her på surfecampen her i Portugal, frokosten er akkurat spist og en gjeng med jenter sitter rundt bordet med hver sin kaffekopp og skravler. Jeg setter meg ned og joiner praten. Etter en stund dreier samtalen seg inn på dette med selvtillit. Jeg spør jentene hva de tenker om dette med selvtillit, og hva de mener skal til for å øke selvtilliten. Svarene var varierte, og gode. Vi fikk en utrolig fin samtale rundt dette med selvtillit, selvfølelse, prestasjonsangst og syn på egen kropp. 

Jeg synes dette med selvfølelse og selvtillit er et spennende, litt vanskelig og ikke minst interresant tema. Grunnen til at jeg har tenkt litt ekstra på dette i det siste, og grunnen til at jeg tok det opp med jentene her på campen er at jeg har blitt utfordret av SB12 til å dele mine beste tips til økt selvtillit. SB12 er et munnskyllevann som skal gi deg god, frisk ånde i hele 24 timer. Frisk ånde er helt klart medvirkene til at du føler deg bedre, og gir deg en bedre selvtillit. Nå har SB12 altså bedt om mine beste tips, og jeg har grublet mye på dette.

Jeg har kommet frem til at mine beste tips for økt selvtillit er følgende: 

1. Utfordre deg selv på noe som skremmer deg 

Vi har alle noe vi er litt redd for, eller synes er ubehagelig. Enten om det er å stå forann mennesker å snakke, dra på date, joine en gruppetime man ikke har vært på før, dra på jobbintervju osv. Dere ser settingen sant? Noe ubehagelig som skremmer deg. Et av mine beste tips til å kjenne på en økt selvtillit er å faktisk hoppe i det, og gjøre noe som skremmer deg. Det er nemlig stor fare for at du faktisk får det til, og kjenner på den magiske følelsen av å mestre. Jeg tror ikke jeg kan tenke meg noe som booster selvtilliten mer enn den følelsen av mestring. 

2. Unn deg selv litt velvære

Nei jeg snakker ikke om at vi skal dra ukentlig på spa, og svi av masse penger på dyre velværebehandlinger. Jeg snakker om at vi skal være snille mot kroppen vår, og ta vare på den. Smør deg med en god fuktighetskrem hver dag, rens huden din om kvelden før du legger deg, pass på at du drikker nok vann, og prøv å få de magiske 8 timene med søvn så mange netter som mulig. Slike ting påvirker deg, og den følelsen du har i kroppen. Føler du deg uthvilt, fresh, sunn og velstelt så vil det gi deg en bedre selvtillit og selvfølelse. Velvære er undervurdert for selvtilliten. En glødene sunn hud, en opplagt og utvilt kropp vil gi en bedre selvtillit enn en dehydrert og tørr hud, og en kropp som skriker etter søvn og hvile. Så unn seg selv litt velvære, og ta vare på deg selv! 

3. Bli bevisst på din indre stemme

Dette burde nesten vært punkt nummer en, for dette er så ubeskrivelig viktig. Vi har alle den indre stemmen som snakker til oss hver eneste dag. Hva sier din stemme? Hva sier du til deg selv når du ser deg selv i speilet? Hva tenker du om deg selv, din egen kropp, dine egne ferdigheter, kunnskaper og prestasjoner? Er du flink til å rose deg selv når du får til noe, når du har tatt et valg du føler er bra for deg, når du mestrer? Det er nemlig desverre slik at vi er våre egne største kritikere, og vi er så enormt flinke til å minne oss selv på alt vi ikke får til, alt vi ikke tørr, alt vi ikke rekker, og alle tingene alle andre gjør så mye bedre. dette evige jaget etter det uoppnåelige dere, jeg blir så sliten at å tenke på det, og det verste er at dette er i så stor grad skapt av oss selv, av vår egen indre stemme og våre egne tanker. Så ta kontroll, bli bevisst på hvordan du snakker til deg selv og hvordan du ser på deg selv. Spill på lag med deg selv, bli din egen største fan og hei deg selv frem. Slik bygger man selvtillit – skap balanse og harmoni med seg selv. 

KONKURRANSE: 

Konkurranse er alltid gøy, og her kommer en ekstra kul konkurranse til dere. Premien her er så herlig. Her deles det nemlig ut et selvtillitsboost i form av en fotoshoot hvor du styles av profesjonelle makeup-artister. Alt legges tilrette for at du skal få en super opplevelse på denne shooten. Bak kamera står den annerkjente og råflinke fotografen AKAM13K. 

For å delta må du enkelt og greit bare klikke deg innHER, lage ditt eget profilbilde i sort-hvit med blå øyne, og vips er du med i trekningen. That´s it! 

Hva tenker dere om dette med selvtillit? Del gjerne ditt beste tips, jeg tenker at vi alle har godt at å få litt inspirasjon der. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ofte mister litt troen på meg selv og kan bli usikker i ulike settinger. Så dette med selvtillit og selvfølelse er noe som må jobbes med kontinuerlig mener jeg. Er dere enige? 

 

Smiiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Linket virker ikke… Da jeg trykkede på “her” var det bare som resten af teksten, og ikke noget link “under”.

    2. Herlig innlegg og super viktig! Jeg har slitt med dårlig selvtillit, men jeg har lært meg at det å endre kroppsholdningen gjør utrolig mye, gå inn i rommet og ei det ved bruk av kroppsspråket. Det er kjempe vanskelig, men fake it until you make it. I tillegg har jeg gått ut av komfortsonen som du skriver som nr 1, det er så viktig å utfordre seg litt, fordi man klarer så mye mer enn det man tror og dette føles så digg etterpå!

    3. Hei Maren!
      Har ikke fulgt deg så lenge, noen få mnd da
      jeg oppfattet du kjente fitnessnora.
      Ville bare si at du virker bare så god og jordnær
      ut! Flotte bilder på insta!👍👌

    4. Ble så glad for dette innlegget, man trenger å booste motivasjonen litt til tider. Kall meg gjerne selvgod, men er viktig å fortelle seg selv at man faktisk nailer noe og får det til 🙂
      Kos deg masse på tur, ser helt himmelsk ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg