Løpetur & HIT trening

Klærne er sponset av 3t-shop

I dag har Pia og meg vært på en deilig liten joggetur, og det er klart kamera blir med på tur. I slike omgivelser, så må jeg bare knipse litt. Det er så vakkert her, og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne jogge rundt i slike omgivelser hver eneste dag. Det er så deilig å endelig kunne løpe rundt i shorts og singlett uten å fryse. Slike sommertemperaturer er virkelig etterlengtet for min del. 

Shorts – Adidas  //  Topp – Adidas 

Som jeg skrev i forrige innlegg så var det High intensity training (HIT) som stod på planen i dag. Pia og meg dro med oss hele gjengen på godt over 30 jenter ned på stranda, og kjørte shuttle runs, og sirkelstyrke i intervaller. Det å løpe i sand er grisetung, og jeg skal love dere at burpees og squat i sand ikke er spesielt mye lettere. Jentene var helt rå og gav absolutt alt under hele øka. 

Økten så slik ut: 

  • Vi startet med å jogge fra campen og ned på stranden, slik at alle ble gode og varme i kroppen. 
  • Jentene ble linet opp på to rekker, lag 1 og lag 2. En person fra hvert lag spurtet en gitt strekning, og tilbake mens hele resten av laget stod i en statisk styrkeøvelse. Vi veklset mellom planken, og statisk knebøy. Personen som løp, vekslet med nestemann på sitt lag før hun måtte ned å holde statisk, og nestemann løp samme strekning, kom tilbake, vekslet, og slang seg ned i statisk hold, mens nestemann løp. Slik kjørte vi gjennom hele laget, to ganger. Det ble en lang stund med statisk hold, og jeg er imponert over den styrken jentene viste. Spurtene gikk unna som bare det, og det var ikke akkurat en kort strekning de måtte løpe. Dette er power-girls så det holder altså. 
  • Neste del av økten bestod i en styrkeintervall hvor vi hadde 1 minutt jobbing, etterfulgt av 30 sekunder pause. Vi kjørte burpees, knebøy, pushups, og crossfit situps. 

Dette var en høy intesitets økt som krevde mye av jentene, men de leverte så det holdt. Det kuleste var at når vi kom tilbake til campen så fortsatte en del av jentene å småtrene litt på treningsannlegget her. Det er så mye treningsglede og energi i denne gruppen her at jeg kan ikke annet enn å bli inspirert! Jeg føler meg så heldig som får være en del av dette! 

Nå er det en kjapp dusj, før middagen venter. I dag tror jeg det står svin med masse godt tilbehør på menyen. Jeg er så sulten og klar for middag nå, så nå skal macen bort og maten nytes. Håper alt er topp hjemme dere. 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Dette har jeg også lyst å være med på – trening, mange sammen, flotte omgivelser og nydelig vær – de høres bare så bra ut

    2. Så utrulig herlig! Du er virkelig heldig som får vere med på dette – hadde det klaffa bedre skulle eg gjerne slengt meg på turen 😉 Nyt dagane 🙂

    3. Hei Maren! 🙂 Det ser helt fantastisk ut og jeg blir veldig inspirert! Har noen spm jeg håper du kan svare på. Er denne turen til samme tid hvert år? Hvor mye koster hele turen? Hvor lenge er turen (en uke?)? Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg