Dagens økt og nødpass

I dag har jeg løpt rundt som en forvirret vegglus og stresset meg halvt ihjel. Jeg må bare le, i dag har jeg virkelig vært en håpløs utgave av meg selv. Det startet med at jeg plutselig oppdaget at passet mitt var gyldig til 27 mai, det var jo flott tenkte jeg, for jeg kommer jo hjem 10 mai. Helt ærlig – hvem av dere visste at passet må være gyldig 3 måneder etter du kommer hjem fra reise? Vel, det visste ikke jeg, så da ble løsningen en rimelig stressa frøken, og til slutt et flott nødpass. 

Etter alt dette pass-styret dro jeg til Solsiden for en styrkeøkt. Trening hjelper alltid når jeg er litt stresset, og i dag var intet unntak. Jeg går liksom inn i en boble når jeg trener, og i den boblen er hverdags mas og kjas ikke velkommen. Jeg kobler ut, og fokuserer kun på øvelsene, kontakten med muskulaturen,pulsen som øker, og svetten som pippler frem. Det er så magisk, den timen jeg er på trening er faktisk magisk for meg, og jeg verdsetter den så høyt. 

Dagens økt inneholdt følgende øvelser: 

  • Pullups 
  • Pushups
  • Dips 
  • Nedtrekk
  • Brystpress
  • Triceps pushdown 

Jeg kjørte enkelt og greit 10 repetisjoner og 3 sett på alle øvelsene. En god økt som fikk meg til å legge bort stresset. Egentlig er det jo helt unødvendig å stresse, for ting løser seg jo alltid til slutt. Nå sitter jeg her med nødpasset i hånden, og smiler fra øre til øre. Nytt pass er også bestillt, så sommerens reiser er sikret! Jeg storkoser meg med å lese gjennom alle reisetipsene deres i dette innlegget hvor jeg spurte om reisetips. Hvor herlige er ikke dere som kommer med så mange fine tips om reisemål, hoteller, ting man bør se osv. Tusen tusen takk!

Nå er jeg spent på å høre hvordan har dagen deres har vært? 

 

Smiiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. God kveld, Maren! Uff, hahaha, må jo bare le litt også 😛 Men sånn fra spøk til
      alvor, jeg anteeeeee ikke at passet må være gyldig i 3mnd etter hjemreise :-O Skal snart ut å reise selv, så passet skal sjekkes i morgen tidlig asap! Nå har jeg akkurat lagt meg etter en litt for lang dag (startet kl5…), men skitt så mye jeg har fått unnagjort! Trening, jobb, shopping, mathandling og tvtitting 🙂 #effektiv
      Du får ha en fortsatt fin kveld! Gleder meg til nye og inspirerende blogginnlegg her igjen i morgen 🙂 Flinka!

    2. Jeg trodde du tøyset og sjekket på nettet, der stod det:
      Når det gjelder gyldighetstid for pass er det viktig å være klar over at det ikke er nok at passet er gyldig i den perioden reisen varer. I Schengen området må det være gyldig 3 måneder etter hjemkomst. I andre land i verden varierer denne gyldighetstiden oftest fra 3 til 6 måneder etter hjemkomst. Den reisende må selv sjekke dette med det land hun/han skal reise til.
      Hvem går rundt å vet sånt???

    3. Dette har jeg blitt opplyst om flere ganger, og det overrasker meg at flere ikke vet dette, spesielt når man bestiller utenandsreiser. Det skal alltid stå på resiebekreftelsen din, så det gjelder å lese alt som står også det med liten skrift. Ofte krever de 6 mnd enkelte steder.

    4. God du fikk tak i nødpass. Jeg har bare gjort sløve “sofating”, sett film, lest litt bok, spist sushi – altså en herlig ettermiddag/ kveld

    5. Hei! Jeg var nylig i London og passet mitt går ut om to uker, rakk ikke få det nye passet så reiste på det gamle og det gikk helt fint! Fikk ikke noen spørsmål engang😊
      Men du hadde vell rukket og få vanlig pass på den tiden?

    6. Ang pass så kan man vel reise innenfor Schengen uten pass ?? Jeg jobber innen “flybransjen” og har aldri vært med på praktisere en 3 mnd regel. Vi sender reisende avgård uten pass innen Schengen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg