Vaniljegrøt ala Maren

God søndagsmorgen. I dag fikk jeg akutt lyst på havregrøt, så det måtte bli frokosten. Jeg har laget en proteingrøt med vaniljesmak, toppet med druer, mandler og granola. Grøten lager jeg enkelt ved å ha havregryn, og vann i en bolle, så rører jeg inn 4 dråper stevia vanilje og litt sukrin gold. Inn i mikroen i ca 1 minutt. 

Jeg lagde også en vaniljerøre, som dere ser i den lille skålen. Den er laget av vaniljeproteinpulver, sukrin, stevia og vann. Du trenger kun bittelitt vann, slik at det blir en tykk røre. Denne proteinrøren smaker helt himmelsk, men den er veldig søt. Den passer perfekt å helle over havregrøten, eller sammen med granola slik jeg har gjort i glasset. Søtt, godt, enkelt og proteinrikt. Akkurat slik jeg liker det!


Søndag, og uten en eneste fast plan. Kan dere tenke dere noe bedre? Solen er tilbake på sørlandet, og bare det gjør at jeg kjenner dette blir en fin dag. Nå skal jeg kose meg med frokosten, før jeg må få beveget denne kroppen litt. 

Ha en deilig søndag dere. Nyt, senk skuldrene og kos dere!

 

Smiiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Er det en spesiell grunn til at du velger å lage havregrøten i mikro? Personlig synes jeg det smaker sååå mye bedre kokt på komfyren, og det tar jo bare et par minutter lengre tid enn mikro 🙂

    2. Sååå deilig! Nå reiser jeg avgårde for å nyte en deilig hotellfrokost i lag med mine foreldre som bor på hotell i byen i helgen 😀 Også drar jeg til tusenfryd med ene bestevenninna mi! Blir herlig 😀 <3

    3. Maren: Nei egentlig så lager jeg oftest i kjele på komfyren , men akkurat i dag holdt jeg på å rense platen med et sånn middel som skal virke en stund. Så da ble det mikro. Hehe 🙂

    4. Hvordan granola er det du bruker? Er den hjemmelagd eller kjøpt? Isåfall hvis den er kjøpt,hvilken kjøper du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg