Ikke helt min dag…

Jeg gikk forbi disse nydelige gåseungene for et par dager siden, og måtte bare ha dem med meg hjem. Er de ikke skjønne? Jeg følte de passet så godt inn her med det nye bordet og alt det hvite. Jeg har også fått en forsinket bursdagsgave fra en god venninne, og den kunne jo bare ikke passet bedre. Det er så koselig med venninner som kjenner deg, og som du ser har brukt tid på å finne noe de tenker er perfekt til deg.  


Jeg er utrolig glad i produktene fra Nicolas Vahé, og har flere ganger kjøpt de ulike pesto typene. Denne sjokoladen gleder jeg meg veldig til å smake, og akkurat i dag passer den perfekt. Jeg som aldri har sjokoladesug eller søtsug generelt kjenner skikkelig på det i dag! Jeg fikk også påfyll av kaffe fra Nespresso i posten her om dagen, og det kunne jo ikke passet bedre. Kaffe og sjokolade – hva mer trenger man ? 

Du vet når du har en sånn dag hvor du ikke føler helt deg bra, du er litt trøtt og liksom ikke helt med. Jeg har en sånn dag i dag. Jeg har ingen grunn til å føle meg dårlig, jeg er ikke syk, men av en eller annen merkelig grunn så er jeg bare sliten, lei og nesten litt trist. Jeg tenker at slike dager har nok de fleste, og egentlig er det kanskje litt greit med en slik dag i ny og ne, så blir man minnet på å sette pris på alle de positive, energiske og fine dagene. For heldigvis er det dem det er flest av.  

Er det noen av dere som kan kjenne dere igjen på slike dager? Noen tips til hva dere gjør når dere føler dere slik? 

 

Maren

10 kommentarer
    1. Jeg hadde en sånn dag i går. Gikk rundt og var trist og lei og syntes ting var litt kjipt, helt uten grunn!
      Min løsning ble en liten tur i sengen med en god bok etter skolen, deretter dro jeg på shopping og avsluttet dagen med en styrkeøkt. Da jeg kom til kvelden var humøret helt på topp igjen! Vet ikke helt når det snudde en gang, men antagelig mens jeg var på shopping. I dag er en super dag igjen hvor alt er topp! Gjør noe hyggelig for deg selv i kveld fordi du har lyst, så kommer nok det vanlige humøret ditt fort tilbake igjen! 😀

    2. Ååå så delilig det så ut!
      Og jaa jeg kjenner meg igjen i slike dager, plutselig blir alt bare trist og leit men som regel går det heldigvis over 🙂 kanskje det er kroppens måte å si at nå vil den ha pause fordi nå har du bare tenkt på andre og ikke deg selv. Jeg pleier å gjøre noe jeg virkelig liker som for eksempel netflix+sjokolade+lys+pledd og kanskje en god venninne 🙂 og en mammaklem kurerer det meste! Tror vi må bare godta at i dag er jeg lei meg og det har jeg lov til. Håper du føler deg besre imorgen! Klem 🙂

    3. Har en sånn dag i dag jeg også… Er utrolig sliten i dag, og litt deppa og kjenner jeg trenger mammaen og pappaen min… Sånn dag som ikke en gang kjæresten min kan gjøre bedre… Presset ut en tung økt i dag på rygg, og skal være instruktør og ha to kunder senere. Kjenner at jeg må skru på smilet og energien kraftig, noe som er tungt på sånne dager. Jeg tror pollen påvirker veldig også… Trøtt og sliten, øynene renner og nesa renner og halsen er vond, kjedelig å være konstant småforkjøla, blæh… Jaja, håper du føler deg bedre når du får spist litt sjokkis 🙂

    4. Sånne dager har jeg titt og ofte! Det som hjelper for meg da, er å høre på munter musikk, og kanskje se på bilder eller filmklipp fra sommerferier/gode minner. Det gjør meg glad! Pleier også som regel å gå en tur med en venninne og snakke om alt og ingenting. :)Noen ganger er humøret litt nede fordi jeg har trent litt for mye, eller er stresset.. hjelper derfor å roe ned litt. Unne seg meg god mat og ta en pause fra alt maset!

    5. Har det slik enkelte dager…. Da hjelper det ofte med en ekstra god middag, en middagslur, litt god kveldsmat, aleinetid og noe ekstra godt i skåla 🙂
      Håper det retter deg❤️

    6. Sånne dager dukker opp en sjelden gang- og du har helt rett, det er nesten litt bra! Uten skyggene ville vi ikke satt pris på lyset! Ellers virker det som du er velsignet med et godt humør og masse positiv energi. Jeg prøver å gå en tur eller komme meg til sjøen, særlig hvis jeg er på Sørlandet! Det er balsam for sjelen. Også tenker jeg at det ikke er farlig å tillate oss å kjenne litt på de litt mer melankolske sidene av og til. Bare akseptere at; ja- det er en del av livet, i dag føler jeg det sånn, og det er helt greit. I morgen kommer en ny dag. Også er det jo sånn- at litt sjokolade hjelper på ALT!! Gode venninner og en mammaklem er jo helt suverent!! Og trenger du et annet fokus, hvorfor ikke ta en tur på kino eller lese en god bok?

    7. Da er det veldig kjekt å bare se en film og slappe av, og tenke at dagen imorgen kan ikke bli noe annet en bedre enn hva den nå er 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg