Brødskiver trenger ikke være kjedelig

 Det er ikke så ofte jeg spiser brød, men i dag fikk jeg så lyst på brødskiver og eggerøre. Grunnen til at jeg ikke spiser så mye brød er egentlig ganske praktisk, jeg klarer aldri å spise opp et helt brød, og ender ofte opp med å kaste det. Sånn sett er knekkebrød enklere når man bor alene. Nå har jeg derimot kuttet brødet opp, og fryst det ned. Så tar jeg kun opp de to, eller tre brødskivene jeg skal ha til det måltidet. Enten tiner jeg dem bare på benken, eller så bruker jeg brødrister. Sistnevnte gir meg skikkelig barndomsminner, og smaker jo bare så fantastisk godt. Er dere ikke enige? 

Jeg rørte sammen en kjapp eggerøre, og en jordbær smoothie, og vips ble det jo et delikat lite måltid ut av to, i utgangspuket, kjipe brødskiver. Det skal ikke så mye til før maten blir mye mer fristende. Jeg er veldig svak for søte glass, skåler og boller, og har flere ulike farger, mønster og fassonger. Jeg synes det er så koselig å dandere maten i de ulike skålene, og den skålen dere ser på bildet er et av mine siste innkjøp. Jeg synes det mønsteret er så delikat. Smoothie glasset likte jeg så godt med det rødrutete søte lokket, så det måtte bare bli med meg hjem. Dillete og unødvedig mener noen, matglede og utelukkende positivt mener jeg. 

Nå skal jeg opp på universitetet for å holde et muntlig fremlegg av en oppgave. Slike ting er alltid litt skummelt, men følelsen etterpå er så god. Dere får krysse fingrene for meg i dag, så håper jeg dette går greit. 

Vi snakkes litt senere dere.

 

Smiiiiil Maren


13 kommentarer
    1. dette skal prøves! I og med at jeg trener en del, må jeg holde meg på G innen vekt og da blir det veldig lett å bli lei av all denne brødskivespisingen..

    2. Mmmh, for en deilig frokost!
      Her er det både metcon og tabaa på planen:) Åååh treningsglede!
      Ha en strålende dag videre!
      Marita: glasset selges på Hansen&co i kristiansand:)

    3. Du skulle klappet de sammen til en sandwich og hatt et blad isbergsalat imellom – SÅ godt(!!)
      Har selv samme problemet her hjemme, må som regel fryse ned brødet 🙁 Heldigvis er det knallgodt med nyristet brød med bananskiver på, så da gjør det ikke noe å måtte ta opp frosne skiver 😀

    4. Dersom du bruker brødmaskinen på butikken, kan du ta opp en og en skive! Da får du ferske brødskriver hver dag 😀
      Tipper du får mer å gå på på trening om du legger inn litt mer brødskriver i kosten 🙂
      Stå på! KLemklem <3

    5. Anne: Ja er den jeg bruker. Veldig greit med sånn maskin:) Der er jeg litt uenig faktisk, jeg får i meg like god energi og karbohydrater fra feks søtpoteter, ris, speltlomper, havregryn osv. Men brødskiver er også fint innimellom, men ikke en nødvendighet! M 🙂

    6. Har du oppskrift på smoothien? Så innmari god ut.
      Kunne du kanskje laget et eget innlegg med div. smoothieoppskrifter? Du lager jo så mye fristende 🙂
      Og hvilken blender bruker du til å lage smoothies med? Har hatt noen forkjellige varinater, men føler ingen av de har vært sånn superbra.
      Ha en god dag.
      / Ida

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg