Dagens matvarehandel

Jeg fikk så mange positive tilbakemeldinger fra dere sist jeg delte handleposen min, så da tenkte jeg å gjøre det igjen. Det går mye i det samme i mine handleposer, og jeg føler dette er ganske beskrivende for mitt kosthold. Dette er kun påfyll av det som går mest. Basisvarer som havregryn, usaltede nøtter, knekkebrød, fullkornsris og slikt har jeg i skuffene, frysen er fylt med kylling, wokbladinger, bær og laks. Pepsi max, og fun light har jeg i kjøleskapet. 

Det går veldig mye frukt hos meg, og det kjøper jeg nytt av sikkert 3 ganger i uken. Det samme gjelder meieriprodukter som cottage cheese, skyr, yoplait yoghurt, gresk yoghurt og kesam. Bær også, det bruker jeg alt for mye penger på, men det er rett og slett verd det, så godt synes jeg det er. Jeg er også storforbruker av kylling og kalkunpålegg på knekkebrød. Knekkebrødene jeg kjøper varierer veldig, jeg liker å prøve litt forskjellige, men favoritten er dem på bildet over fra Sigdal med urter og havsalt. Jeg baker også ofte knekkebrød selv. 

Jeg liker å teste nyheter, og kjøper som regel alltid med meg hvis jeg ser noen nye sunne varer. I dag oppdaget jeg tomat og urte marinerte kyllingfilet, den var ny for meg og jeg gleder meg til å teste den ut. Kyllingen ligger i en stekeeske, slik at den bare kan slenges rett på grillen, eller inn i ovnen. Jeg ser for meg at disse og en frisk salat med fetaost og pesto blir en perfekt middag. Det blir i ovnen i dag, men jeg gleder meg til å teste dem på grillen også. Har dere startet grillsessongen enda? 

Hva er gjengangerene i din handlepose? 

 

Smiiiiil Maren


 

13 kommentarer
    1. Handler mye av det samme! Mye frukt, egg, grønnsaker og nøtter og meieriprodukter. Elsker laks og har blitt veldig dårlig på kjøtt, så prøver å kompensere med å ha d på knekkebrød 🙂 Vil tipse deg om “mesterbakerens” knekkebrød fra rema, med urter og havsalt – de er så gode!!
      God følelse å ha masse sunt og godt i kjøleskapet, ha en god uke Maren 😀

    2. Mye av det samme som deg, men er en storforbruker av cottage cheese, yoplait vanilje yoghurt og frukt, spesielt epler som jeg har oppi cottage cheesen 🙂 Ha en fin uke! du er en stor inspirasjon 😀

    3. Det finnes de som bruker penger på usunn mat og godteri, og det finnes de som bruker penger på fruktig og proteinrik kost. Dette bør mange ta lærdom av! Det er ikke dyrt å leve sunt når man planlegger og gjør ting så innbydende 🙂
      Så kyllingfileten i fjor. Tror det er en sommervare. Supergod på grillen!

    4. du må fortsette å legge ut slike innlegg av handleposen! det er så gøy og inspirerende 🙂
      Takket være deg er nå disse en gjenganger i min handlepose: cottage cheese, yoplait blåblær yoghurt, usaltet tutti frutti nøttemiks og banan. Beste kombinasjonen jeg har smakt noengang! Frokost hver dag 🙂
      Ellers går det mye i avakado og kyllingpålegg på knekkebrød. Jeg anbefaler deg å mose avakado på et knekkebrød med et lite dryss pepper og salt over. Også ha en skive kalkunpålegg og agurk oppå, lover deg, himmelsk!

    5. Mmmh, ble veldig sulten nå!
      Går i mye av det samme her, masse frukt og meieri produkter:)
      Ha en fin kveld

    6. Kjempefint at du deler handleposen din og skriver litt hva du pleier å lage! 🙂 Handleposen min ligne veldig din, men alltid fint å få litt tips og inspirasjon når man “står fast” litt i matveien. Jeg er så vanemennske at jeg ofte ender opp med å spise det samme hver dag og jeg må minne meg på å variere. Da er det alltid fint å titte innom her, bla litt i arkivet og hente frem ny inspirasjon! 🙂
      Jeg er en fruktoman av de sjeldne og dekker nok dagsbehovet for hele familien når det kommer til frukt og grønt 😉
      Ha en fin uke, Maren – du stråler! 🙂

    7. Hei hei 🙂
      Jeg liker bloggen din veldig godt og du er inspirerende!
      Men jeg lurte på en ting da du skriver at du spiser mye kylling feks.
      Tenker du på dyrene og at kyllinger lever i utrolig dårlige kår? Eller tenker du ikke på dyr i den retningen? Mener ikke at du skal slutte å spise kylling, men å støtte industrien mer en “nødvendig” blir jeg lei meg av å leseKlem <3

    8. Anonym: spiser faktisk ikke så mye kylling, men nå kjøpte jeg det jo i dag da og har det i frysen. Så jeg kunne nok tenkt veldig mye mer over dette du påpeker her, takk for påminnelse 🙂 Vi har alle ting vi kan bli bedre på og akkurat der har nok jeg forbedringspotensial 🙂 M

    9. Tips; kjøp smoothie mixen med banan, mango og ananas på rema 1000 og bland med litt melk/vann/juice 🙂 Det er sååå godt og friskt, tror du kommer til å elske det! Klem fra meg

    10. Hei! Blir veldig inspirert av denne bloggen 😊 og samtidig ønsker jeg å påpeke at de aller fleste dyr i Norge lever under utrolig bra omstendigheter (i forhold til veldig mange andre steder i verden). Jeg er selv kalkunprodusent, og kan ihvertfall snakke for meg selv, at vi gjør alt vi kan for at dyrene skal ha det best mulig mens de lever og at de skal få leve under bra forhold! Og slik tenker ihvertfall de kyllingprodusentene og de andre bøndene som har husdyr på gården jeg kjenner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg