Lørdagslek på gymmet

Helg betyr alternativ og gøy trening. I dag ble det en egenvekstrening med min treningspartner og venninne Edle. Jeg satt opp en sirkel med masse øvelser jeg vet vi begge liker, og sammen durte vi på med godt mot. Disse øktene er så morsomme, og vi ler så mye underveis. Økten er latterlig tung, men samtidig blir det bare gøy fordi det ikke ligger noe fokus på resultat eller prestasjon. Vi skal bare bevege oss, svette og ha det gøy. I dag var det akkurat det vi gjorde! Det var kun et par av øvelsene som gikk direkte på magemuskulatur, men jeg tipper det er der jeg blir mest støl i morgen – på grunn av alle latterkulene. 


Dagens økt så slik ut: 

  • 500 m løp på mølle 
  • 50 pullups med strikk 
  • 50 dips
  • 50 “gående planke” (opp og ned fra albu til strake armer)
  • 50 thrusters 
  • 50 situps
  • 50 pushups
  • 50 squat
  • 50 skulderpress
  • 50 mountain climbers 
  • 500 m løp på mølle

Vi prøver å kjøre denne typen økter hver helg, og denne økten er nesten identisk med forrige gang. Grunnen til at vi gjentar er fordi vi likte den så utrolig godt, og følte vi fikk kjørt hele kroppen. Det er absolutt øvelser vi liker bedre enn andre, men vi er begge enige om at det er øvelser vi føler funker og er utrolig effektive. Det er så morsomt med slike økter. Det fungerer slik at man fullfører alle 50 pullupsene, før man går videre på neste øvelsene på listen. Vi deler opp, og tar sjeldent 50 repetisjoner i ett. Vi kjører gjerne 10 og 10 helt til vi er på 50 repetisjoner. Vi benytter oss også av hjelpemidler, slik som for eksempel strikk i pullups. 

Dette er en enkel og fin måte å få trent gjennom hele kroppen, og den kan enkelt tilpasses slik at du overhode ikke trenger noe utstyr. Jeg er stor fan av denne måten å legge opp treningen på, og bruker det mye på ferie eller når jeg av andre grunner ikke har tilgang på treningssenter. For meg er dette gøy trening, og jeg gleder meg alltid til disse helge-øktene.

Er det flere som har trent denne lørdagen? Hva stod på din treningsplan i dag? 

 

Smiiiiil Maren


16 kommentarer
    1. Neste helg må du ta turen til Vennesla for litt yoga❤️. Alltid gøy å lese bloggen din😃😃. Hilsen Nina

    2. Jeg har fremdeles kyssesyken så har treningsforbud. UTROLIG kjipt, men trøster meg med turer i solskinnet og mye sosialt samvær slik at tiden frem til treningsøkten går fort! Dagen har gått til vandring i sentrum og kafetur med venninner. Nå har jeg to timer igjen av kveldsvakten min før jeg tar fullstendig helg, HERLIG 😀 Ha en fin lørdagskveld! <3 <3

    3. Trente med bestevenninna mi, rygg og biceps på planen 🙂
      Hantelroing med hele 6 sett x 5 reps, for første gang klarte jeg 32 kg på hver side med hele 5 reps! Ellers trente vi klassiske lats-øvelser ^^ Ha en superfin kveld!

    4. Hvor er singletten din fra? 🙂
      Så ut som du koste deg på trening i dag, akkurat slik trening skal være <3 klem

    5. Prøvd den andre økta som var nesten lik, og digger den! Får så mye god inspirasjon fra bloggen din, tusen takk! 😊

    6. jeg våknet opp i dag og hadde null motivasjon til å trene, men så fikk jeg så lyst til å prøve denne økten etter å ha lest innlegget ditt! Utrolig bra økt og takk for treningsmotivasjonen jeg trengte i dag 🙂

    7. Lisa: Vi er inne i et rom på disse bildene, så var ingen akkurat der nei. Bortsett fra hun jeg trente med, som tar bildene. Er ikke så mye folk der på lørdager uansett :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg