Fargerik frokost

Jeg elsker mat med sterke farger, så dagens frokost med en en finfin liten fargefest. Masse frisk frukt, og bær. Granola med skogsbær-skyr, og bringebær. Granola med blåbær yoghurt og blåbær. Tørket mango, mandler og litt ekstra granola fordi det er det beste jeg vet. Mmmmm. Så ikke dette fristende ut? Det er så gøy å dandere frukt i ulike farger, og lage fristende fat. Denne typen mat er noe av det beste jeg vet. 

I dag har jeg fri, og har booket litt hverdagsluksus på planen. Jeg skal til Anita på Nimue Hud på formiddagen, og til frisøren på ettermiddagen. Jeg vet ikke hvorfor det skjedde, men jeg opplevde for noen måneder siden å få ganske uren hud, og for meg som aldri har hatt dette problemet så synes jeg det var utrolig kjedelig å få det nå i voksen alder. Om årsaken var trening og svetting eller hva det var vet jeg ikke, men heldivis finnes det hjelp å få. Nå har jeg gått til Anita på Nimue en gang i uken i fem uker, og urenhetene er så og si borte. Jeg tok et bilde før vi startet, og har tatt noen bilder underveis. Jeg skal lage et eget innlegg på dette til dere, det kan jo være det er flere treningsjenter der ute som sliter med problematisk hud. 

Hva er deres planer denne fredagen? 

 

Smiiiil Maren

 

12 kommentarer
    1. Heidu!
      jeg har selv i perioder som “voksen” hatt perioder med mer uren hud enn ellers.
      Det sies å kunne komme av stress, trening og svetting med sminke på huden, og sukker/dårlig kosthold. Når jeg tenker tilbake på gangene jeg har hatt utbrudd i huden, er det ofte etter en ferie der jeg har spist og kost meg litt ekstra, eller etter perioder jeg kan ha fått for lite søvn og har hatt for full timeplan, samt om jeg har sminket meg litt ekstra og slurvet med sminkefjerningen.
      Småtips som kanskje kan være årsakene 🙂 Ha en fin dag!

    2. Jeg også opplevde plutselig å få uren hud, men som jente er dette veldig naturlig i og med at vi har østrogen i kroppen vår.
      Men noen ting jeg har kommet over, er faktisk måten jeg renser huden på, at man må faktisk rense huden i minst ett minutt for at rensekremen/skummet skal fungere. Etter at jeg begynte med dette, har jeg ikke fått noen flere kviser og huden min ser bedre ut enn på lenge.
      En annen ting er primer. Etter at jeg nå kun bruker primer en gang i blant og ALDRI sover med primer, har huden også betraktelig blitt bedre. Jeg bruker et serum fra Makeup store som er både fuktighetsgivende, men også med litt silikon, uten at dette tetter porene for så å legge på ansiktskrem. Dette serumet er genialt fordi hvis du svetter og har på sminke, vil ikke sminken din trenge inn i porene dine og skape urenheter. Det var faktisk en sminkør som tipset meg om dette. Pluss at sminken sitter mye finere på 🙂

    3. Jeg sliter skikkelig med uren hud om dagen.. og jeg har treningsforbud også.. Er helt ille og har aldri vært sånn før.. Men orker ikke å teste ut en haug me renseprodukter da dette er ekstremt dyrt… Vurdere å gå til en hudlege, men må skjekke priser på dette også..
      I dag skal jeg på jobb på treningsssenteret og i kveld blir det laksemiddag og bare tv-kos 🙂
      Ha en fin fredag og god helg! 🙂

    4. Anonym: Ja, men Hvis du ser på mengdene så er det egentlig ikke så mye. 1 Kiwi, 1/2 appelsin, 5-6 jordbær, 1 skyr og 1 liten yoplait yoghurt. + granola. Spiser kun en håndfull av mandlene.

    5. Herliiig 😀 Startet selv dagen med blandet salat i dag, ganske fornøyd med det! Har så dårlig matlyst på morrakvisten, så er nødt til å lage noe skikkelig fristende… hvis ikke ender jeg fort opp med bare kaffe og mørk sjokolade eller energibarer. Og det er jo ikke særlig bra i lengden tenker jeg 😛

    6. Så komisk!
      Sitter å snacker på appelsin, jordbær, kiwi og en oppkuttet proteinbar i skrivende stund.
      Frokosten din så virkelig bare lekker ut! Selv sverger jeg til havregrøt som dagens første måltid 🙂
      Denne fredagen har jeg gitt meg fri fra trening (fordi kroppen trenger det), skal lese litt til eksamen, treffe mamma i byen etter jobb og kose meg med taco og gullrekka på TV! Ha en riktig god helg, fantastiske du! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg