Hjemmekontor

I dag har jeg senvakt, og det betyr at jeg har ekstra god tid på morgenen. Jeg har startet dagen med litt hjemmekontor her i leiligheten, og har allerede fått unna en god del ting som har hengt over meg lenge. Jeg er enda ikke helt ajur i mailboksen, men det nærmer seg. Jeg sitter her på mitt nye Muuto spisebord, og dette er virkelig bare den perfekte arbeidsplass. Jeg er så fornøyd med det nye bordet, og er så glad for at det passet så bra inn i leiligheten som jeg hadde håpet. Hjemmekontor kan være ganske så hyggelig hvis man bare gjør det litt koselig rundt seg. Jeg har frisket opp med nye roser, og en god kopp kaffe.



Jeg må ikke dra til jobb før rett over kl 14, og det betyr at jeg har god tid til å få unna litt trening også før jobb. I går ble det en god styrkeøkt, så da tenker jeg å kjøre en kondisjonsøkt i dag. Solen stråler, og det er meldt så mye som 15 varmegrader her i Kristiansand i dag. Det betyr perfekte joggeforhold, og jeg tenker å utnytte dette med en tur i skogen. Etterpå skal jeg leke meg litt på kjøkkenet, og prøve meg frem på litt ulike matretter. Jeg elsker å leke meg på kjøkkenet, og prøve meg frem på nye retter, men det er bare så alt for sjeldent jeg har tid til det. I dag har jeg litt ekstra tid, og gleder meg til å utnytte det til litt kokkelering. Før jeg kan trene eller kokkelere så må jeg bli ferdig med fakturering, mail og diverse, så da er det bare å dukke ned bak macen igjen. 

Ha en nydelig torsdag dere. Jeg håper det er like nydelig vær der du også befinner deg. Del gjerne dine planer for dagen med meg i kommentarfeltet. Jeg synes det er så hyggelig å høre litt om hva dere driver med. Er du på jobb? Skole? Eller kanskje du har fri i dag. Hva skal du bruke denne dagen til? 

 

Smiiiiiil Maren

25 kommentarer
    1. Ddt er så magisk å se hvordan du gjør de små, men store tingene i hverdagen som med blomster og lys osv! Inspirerende:)
      I dag har jeg fri og skal snart ut og gå en deilig tur ned hunden min. Litt grått vær her i Oslo enda, men deilig med frisk luft likevel.
      Ha en strålende dag, Maren!

    2. Jeg skal slappe av og komme meg etter influensa – kanskje gå en liten tur. Lekkert bord, du gjør det så delikat

    3. Så hyggelig du har det og så heldig med fint vær! Jeg er på Sunnmøre, hvor det høljer ned i dag. Nå er jeg på besøk hos familien en måneds tid, for å lese, før London og eksamener venter. Og har etter å ha flyttet til London virkelig innsett hvor fantastisk Norge og naturen vår er, så her nytes den i all slags vær! 🙂

    4. I dag sitter jeg hjemme i stuen hos foreldrene mine og jobber og gjør skolearbeid. Etterpå blir det en lang tur med hundene og en venninne i varmen, viktig å nyte de siste dagene i Sandefjord før turen går tilbake til Trondheim og hverdagen (og regnet) virkelig innhenter meg igjen! Tenkte å avslutte dagen med en skikkelig styrkeøkt!
      Ha en strålende dag du også! 😀

    5. Så koselig det så ut! Og bordet (det jeg kan se av det) er nydelig 😀
      Her har det været skole fra jeg stod opp og det fortsetter med forelesninger frem til litt over kl.14. Så er det skole jobbing frem til kvelden 😛 ingen trening idag,satser på at det blir imorgen før skolen 🙂 har jo alt vært på 3 økter denne uken,men 4 økter er obligatorisk for meg ;P
      Ha en flott dag videre! Og om det blir en ny spennede matrett på deg håper jeg du deler? 😀

    6. Nydelig dag, men jeg er tvunget til å sitte inne med skolearbeid 🙁 Holder på med en mastergrad i markedsføring (siviløkonom) så her er det ingen unnasluntring! Gleder meg til sommer og ferie 🙂
      .. og ikke minst en lang joggetur med hunden i kveld!

    7. Dagen i dag ble kickstartet med en intervalløkt kl 06:00 med ei veninne! Kjempedeilig etterpå 😉 Ellers blir det vel en gåtur ute før solen går ned.

    8. Lurer på om du kan svare meg på en ting. etter nyttår begynnte jeg på et kosthold og treningsprogram som inneholder mye styrketrening og et kosthold på rundt 1700 kalorier til dagen. jeg har ønske om å gå ned noen kilo itillegg å bygge litt muskler. men jeg har ikke gått ned et eneste kilo..jeg har heller lagt på meg 2 kg. jeg ser jo at dette er muskler det kommer av, men hvorfor går jeg ikke ned i vekt på et så lavt kosthold?

    9. I dag var det lang dag på skolen, og nå er det forbredelser til tentamen i morgen..
      Jeg gleder meg veldig til helg for å si det sånn:)
      I dag blir det en treningsfri dag etter en hard økt i går.
      Håper du kan vise bilde av hele spisebordet ditt snart, så kjempe fint ut!
      Stor klem

    10. Helene: lykke til med tentamen 🙂 Det klarer du fint! Tenk så godt det blir med helg etterpå!! Lover å vise hele bordet snart, skal bare få tatt noen skikkelige bilder først!

    11. Høres ut som en fin og produktiv dag! 🙂
      Her er jeg hjemme i sengen. Har kyssesyken om dagen, så noen dager er sengen, musikk, bok og pc det eneste jeg orker.. Utrolig kjipt med tanke på at jeg er en aktiv person som elsker trening, lange arbeidsdager og mye kveldsaktivitet.. Menmen, får bare gjøre det beste ut av det!
      Nå skal jeg dusje, lage meg bananpannekaker og en kopp kaffe og vente på søsteren min som snart kommer hjem fra skole og løpetrening :))
      ha en fin kveld på jobb, kjære! <3 Hvor har du praksisjobb nå?

    12. Linda: Jeg er sykepleierstudent i praksis, så nå er jeg ca halveis i en 9 ukers praksisperiode i hjemmesykepleien. (Så jobber jeg som PT, kostveileder og blogger i tilegg da)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg