Den ultimate løpelåta

Jeg bruker sjeldent musikk når jeg trener. Når jeg trener styrke må jeg ha fullt fokus på øvelsen, og jeg føler jeg blir mer distrahert enn motivert av musikken. Når jeg løper ute i skogen så elsker jeg å høre naturens lyder og føler rett og slett at musikken forstyrrer den magiske roen i skogen. Hvis jeg løper ute lands landeveien, så har jeg ikke musikkav sikkerhets grunner, jeg må høre hvis det kommer biler osv. Dette høres nok helt sprøtt ut for mange, de fleste er jo helt avhengige av musikk når de løper, men jeg er altså litt sær akkurat der. 

Det finnes likevel ett unntak, og det er intervalltrening. Da MÅ jeg ha musikk. Jeg løper veldig sjeldent intervaller, men i det siste har jeg fått litt smaken på det igjen. problemet er bare at min løpeliste er helt totalt utdatert, og svært lite motiverende. Så nå trenger jeg deres hjelp, jeg er nemlig sikker på at dere har masse fengende, motiverende og deilig løpemusikk på lur.

Så mitt spørsmål er: Hva er din ultimate løpelåt? 

Du vet den sangen som får deg til å gi ALT, den som lurer frem det ekstra giret du ikke trodde du hadde. Den låta som får deg til å føle at du har super krefter, og kan overvinne abvsolutt alt. Det er den låta jeg er ute etter. 

Jeg har forresten en sang som virkelig gir meg superenergi, og det er A cut Above – Avery Watts. Den er beinhard, og helt rå. Så da skjønner dere litt hvilken type musikk som får meg til å løpe fortere enn jeg egentlig kan. Hvis noen av dere har en hel liste med løpesanger, så må dere selvfølgelig mer enn gjerne dele den også. Spotifylister mottas med stor takk. Nå gleder jeg meg til å høre powersangene deres.

 

Smiiiiiil Maren


57 kommentarer
    1. Eminem som till I collapse og lose yourself og 2 chainz-we own it, får meg til å få ut det absolutt siste kruttet på intervallene 🙂

    2. OneRepublic – love runs out
      Fall out boy – centuries (!)
      Alfons – ganjaman
      The Downtown fiction – I just wanna run
      Madcon – don’t worry
      Alle disse er skikkelig løpe-låter! Digger dem! 🙂

    3. Britney Spears´ “work bitch” funker som super motivator på siste intervall hver eneste gang for meg! 🙂

    4. Flytta på dej – Alina Devecerski, Runaway baby – Bruno Mars og Love is a gamble – Victor Magan er tre av mine “power-sanger” som får meg til å gi det lille ekstra! 😀

      1. Hør på Super Family, rhe radio has expressed conserns About what you did last night!! Den vil løfte deg gjennom de tøffeste øktene!!!

    5. Famous last words – My chemical romance
      og
      Adam Lambert – Running
      Disse blir jeg aldri lei av når jeg springer, har hørt på dem fast de siste 3-4 årene 🙂

    6. Muse – uprising, psycho og supermassive black hole (mine ultimate intervallsanger!)
      30 seconds to mars – night of the hunter, up in the air, conquistador
      Nomy – cocaine
      Knife party – begin again
      Swedish house mafia – greyhound
      Madeon – finale
      Dimitri vegas – mammoth
      Håper du lager et nytt innlegg med de nye sangene som folk tipser om, jeg er alltid på jakt etter å forbedre løpelista mi!

    7. Kygo remix- cut your theeth
      Katy perry – dark horse
      Save me – LISTENBEE, Naz Tokio
      Lean on – Major Lazer
      Kygo – Stole the show
      Noen jeg synes er greie å løpe til <3

    8. Min favoritt til å løpe til er nok
      Hungry Heart remix (Jakob Liedholm) – Nause.
      Den er 7 minutter lang, så man slipper å tenke på at sangen slutter halvveis i intervallen, og du kan løpe i takt med musikken, selv i et høyt tempo 🙂
      I kortintervallene er Amina Libera (remix) – Dj Raaban er sikker vinner, selv om den er skikkelig 90-tallstechno, haha 🙂

    9. Rage against the machine – killing in the name
      Rage against the machine – harder than you think
      Nero – promises
      Savant – Splinter original mix
      🙂

    10. Deadly combination 2015 – Henrik Sæter
      Lie to you – brass (original mix)
      Disse gir meg sinnsykt mye energi og får meg til å løpe som bare det:D

    11. Overload – Life of Dillon
      If I Had You – Adam Lambert
      Disse får meg til å gi det lille ekstra, når jeg løper:)

    12. Mann – Buzzin Remix
      Blame – On my own
      Jelaous – Chromeo
      Federal reserve – Dipshit
      Matoma – Old thing back
      god løping! 🙂

    13. Armin van buuren – intense
      Skillet – awake and alive
      Nero – guilt
      Sash – adelante
      Sash – raindrops

    14. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin’ er en fantastisk bra treningssang! Passer til både hard styrke og jogging/intervaller 😀

    15. Morsomt at vi tenker på akkurat samme måte når det gjelder musikk!:-) Så jeg har dessverre ingen låter å komme med..

    16. Din favoritt er også min absolutte favoritt. Føler Kanthem – Wake da fuck up også burde være med på lista, samt Freestylers – Pain Killer 😀

    17. Jeg trives best ute i naturen uten musikk jeg! Men når jeg trener inne så setter jeg på den som ligger på treningsrommet. Der er alt fare type, aha, tom Odd norstoga 😉 så targjerne imot tips på låter!!!

    18. Fall Out Boy med American Beauty/American Psycho motiverer meg veldig når jeg for en gangs skyld skal løpe. Hører denne gjerne flere ganger mens jeg løper 🙂

    19. Her er mine beste intervallsongar. Dei høyrer eg berre på når eg spring:
      Echoes – Henrik B, Niklas Gustavsson
      Beating of my heart – M3-OX
      Work your magic – Axento
      Addicted – DJ Assad
      Ikkje dei aller beste songane kanskje, men nok futt i til å få meg gjennom økta:-)

    20. Antidote med Swedish House Mafia har vært min intervallsang i flere år nå!! Elsker når den “tar av” 🙂

    21. Ultimate, råeste sangene ever kommer fra Rob Bailey (Beast, I Am Not Done remix, Hungry, Never Settle osv. …) og The Prodigy (Smack My Bitch Up, Voodo People Pendulum Remix, The Day is my Enemy, Destroy osv. …). Uten tvil! Skillet (Sick Of, Hero osv. …) og Pendulum (Slam, Witchcraft osv. …) er også veldig bra. For meg kommer det an på humøret og jeg vil ha råskap. Har mange sanger, godt over 4000-5000 sanger, sikkert mer. Umulig å velge.

    22. Vi har lignende musikksmak når det kommer til trening:)
      Mine favoritter:
      1.Slipknot “Psychososial”
      2.Disturbed “Indestructible” og masse andre låter
      3.Samael “Slavocracy” og andre låter
      4. M.I.A.”Bad girls”
      5.Rob Zombie “American Witch”
      God trening!

    23. galvanize- my chemical brothers
      word up- korn
      smells like teen spirit- nirvana
      this is the new shit- marilyn manson

    24. Har et par gode låter om du liker litt hardere musikk.
      Bullet for my valentine – the last fight
      Rise Against – give it all
      Turgonegro – rise below
      Korn – narcissistic cannibal
      Nomy – cocaine
      Skillet – hero
      Alter bridge – addicted to pain
      Shinedown – adrenaline
      Ok, det ble litt mange, men sjekk ut de to øverste 🙂

    25. Bang Bang – will.i.am
      Teenage Crime – Adrian Lux
      Kuaga – Pierce Fulton
      YOU’RE GONNA LOVE THIS – 3OH!3
      Don’t look down – Martin Garrix
      LYCKA – Pryda
      Labyrinth – Celerity
      GOD TRENING 😀

    26. Jeg haater virkelig å jogge.. Er det noen annet man kan gjøre for å bedre kondisen? Jogging er jo det beste for å tape vekt,noe jeg akter å gjøre men vet jogging vil sende meg rett i kjeller’n. Fikk tips fra treningssenteret at man burde delta på saltimer med kondisjonsøkter,spinning og at jeg kan bruke slik “ski”maskin å gå på istedenfor mølle.. er dette innafor eller anbefaler du noe annet?:)

    27. Five more hours – chris brown. Den er sinnsyk, og alle endorfiner utløses i denne sangen når jeg er på løpetur! det føles så bra!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg