Er det påske, så er det påske

Forholdene her oppe på Hovden er helt magiske, og været er akkurat like fint i dag som i går. Dette er uten tvil en drømmepåske. Vi har vært ute en liten tur på ski i dag også, men i dag ble det kun en kort  tur på oss. For min del handler ikke påsken om å gå lengst mulig, fortest mulig. Jeg vil bare komme meg ut, og nyte sol og frisk luft. I dag gikk vi som sagt ikke den lengste turen, men den var bare så fin. Jeg lar bildene snakke for seg.

Etter turen dro vi hjem å rigget oss til i sola i hytteveggen, med påskemarsipan, nøtter, kanelboller og kos. Er det påske, så er det påske. Nå er jeg litt solbrent , og egentlig mettet på sol for i dag. Straks venter en god dusj, og mat før jeg skal ut å være litt sosial i kveld. Det er så mye folk her oppe nå, og det er jo bare så koselig. Jeg har nesten ikke med meg sminke eller vanlige klær opp på fjellet, men jeg tenker at det er jo litt av sjarmen også da, at man surrer rundt i skiklær, og bare er som man er. Er dere ikke enige?

Nå må jeg avslutte her, og komme meg i dusjen. Man blir så sløv etter en lang dag med frisk fjellluft. Jeg kunne så enkelt sovnet her på sofaen med macen i fanget. Nå må macen bort, og jeg må komme meg videre her. 

Jeg håper dere nyter påsken, og koser dere glugg hvor enn dere er, og hva enn dere gjør. 

 

Påskeklem fra Maren


4 kommentarer

Siste innlegg