Hyttepåske & godteristyr

Det er så mye fokus på påskeegg, godteri, kalorioverskudd, kjas og mas. Jeg blir helt sliten jeg. Er det ikke bare å kose seg litt i påsken, og gå tilbake til sunne rutiner når hverdagen er tilbake? Gå litt på ski, vær i aktivitet og vips går det opp i opp. Hvis du skulle komme i overskudd et par dager så gjør det overhode ingenting. Kos deg med god samvittighet, og skal du først spise godteri så NYT det, glem dårlig samvittighet, det fører ingenting godt med seg. Kos deg, og senk skuldrene. Påskeferie er påskeferie, og hverdagen er plutselig tilbake igjen. 


Jeg er endelig på plass på hytta på fjellet, og det er så deilig å være her oppe igjen. Alt er som det skal være, og som det alltid har vært her oppe. Det er så stille og godt her, hytta er så koselig, og stemningen er helt spesiell. Jeg får en magisk ro over meg med en gang jeg kommer opp hit. Jeg startet denne påskeferien med en lang og god middagslur i senga. Jeg skulle bare slappe av litt og vips hadde jeg sovet i godt over en time. Jeg våknet til tacomiddag, påskenøtter på tv og godsaker på bordet. I morgen skal jeg ut på ski, og gjett om jeg gleder meg. Jeg har ikke hatt ski på bena i år, og det er jo faktisk helt tragisk når jeg har tilgang til hytte på fjellet. 

God påske til hver og en av dere <3

 

Smiiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Du er så fantastisk! Og nå gikk den uendelig vonde følelsen av dårlig samvittighet litt over, og jeg slår meg litt mer til ro med godteriet som ble inntatt i dag.
      God påske til deg!!
      Tusen takk for slike innlegg

    2. karoline: Ja bort med den vonde følelsen, den fører ingenting godt med seg! Kos deg og nyt påsken med venner og familie, plutselig er hverdagen tilbake! Livet er for kort til å være så streng og hard mot deg selv:) God påskeklem til deg

    3. Åååh så herlig at du slår et slag for godteri uten dårlig samvittighet i påsken… Selv prøver jeg så godt det lar seg gjøre å drite i #sk15 da jeg har lagt på meg noen kilo grunnet sykdom i hele vinter og masse treningsforbud med kyssesyken.. Er jo altfor glad i mat til å la være å spise som jeg pleier… Har godtestopp frem til torsdag så blir godt med litt påskeegg etter 5 uker uten! Jeg greier meg i hvertfall aldri uten usunnheter av og til 🙂 Selv om jeg har treningsforbud nå… Så får kilo være kilo…

    4. Jeg er så enig med deg, Maren! Du er et flott og inspirerende forbilde 🙂 Kos deg masse i påsken du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg