Ferske rundstykker & feriemodus

God søndagsmorgen. Det tok meg under et døgn på å komme inn i feriemodus, og jeg nyter fridagene fullt ut. Det er så deilig å kunne legge seg hver kveld uten vekkerklokke, og ha god tid hver morgen. Det er luksus å ha tid til å lage ekstra gode frokoster, nyte kaffe og rolig avslappende morgenstunder. Dette ferielivet altså, jeg liker det. Det beste av alt er at jeg har en hel uke igjen. 


I dag ble det nybakte rundstykker til frokost, men før dere gir meg kred for å bake rundstykker en tidlig søndagsmorgen, så må jeg innrømme at dette er en ferdig brødmiks fra Funksjonell mat. Jeg fant denne posen i skuffen, og husket at jeg har brukt denne brødmiksen til rundstykker før, med stor suksess. Rundstykkene ble like gode denne gangen, man må bare huske å redusere steketiden litt ift det som står på pakken, da den er beregnet på brød og ikke rundstykker. Jeg hadde smøreost med kylling, toppet med lett ost og kalkun skinke, og roastbeef med agurk som pålegg. En utrolig god kombinasjon på nystekte, ferske rudstykker. 

Nå skal jeg kose meg med enda en kaffekopp, før jeg tenkte å prøve meg på en rolig joggetur ute i skogen. Snøen som kom denne uken har gjort min faste løype litt mer utfordrende, men etter store mengder regn i natt håper jeg det meste har regnet bort slik at det er bart og fint der igjen. Det kan virkelig ikke sammenlignes å løpe inne på tredemølla i forhold til ute i naturen. 

Hva er deres planer for dagen?

 

Smiiiil Maren


3 kommentarer
    1. Min plan for dagen er å pakke ferdig til jeg drar på hytta i kveld, og kanskje ta meg en rolig gåtur i skogen (kanskje til og med ta med lunsjen på tur, så jeg kan nyte den ute i naturen?). I går løp jeg en del lengre enn planlagt (2,3 mil, til tross for at jeg fortsatt er på opptrening etter en prolaps), så dagen i dag skal kun brukes til avslapning og restitusjon 🙂 Til uka blir det vel en del skigåing, så det blir greit å lade opp til det og!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg