Coaching & mental trening

Jeg husker første gang jeg møtte Hilde, damen bak Sunn Hverdag. Det var noe med henne som jeg ikke helt klarte å sette fingeren på. Nå kjenner jeg Hilde godt, men jeg kan enda ikke helt få definert hva det er med henne som gjør at man umuddelbart liker henne, stoler på henne og føler seg bedre i hennes nærvær. Hilde ser meg, på en måte ingen andre ser meg. Hun stiller spørsmål som får meg til å tenke, hun pusher meg, får meg til å tørre å være kreativ, tørre å drømme større, og tørre å satse på egne prosjekter. Hilde er coach og har utdannelse innenfor mental trening. Hun er også personlig trener, foredragsholder og har en lang akademisk utdannelse. Jeg har snakket med Hilde flere ganger. Jeg vokser på disse samtalene, jeg våger mer etter disse samtalene, og jeg tørr å tro på at jeg kan få ting til. Disse fire bildene henger på kontoret hennes hos Sunn Hverdag, og jeg hadde så lyst å dele dem med dere: 

Det er ingen hemmelighet at jeg kan være min egen største kritiker. Jeg har kjempet en god del kamper mot både jantelov og egne begrensninger. Jeg er en mester på å holde meg selv tilbake, og fortelle meg selv at jeg ikke tørr, ikke kan og ikke er flink nok. Jeg begrenser meg selv noe så enormt, og takker nei til det aller meste av ting jeg blir utfordret på. Intervjuer, presentasjoner, større samarbeid, foredrag, tv, radio +++. Jeg har så lyst, men ender opp med å takke nei fordi jeg er så redd for å ikke være bra nok, og ikke leve opp til forventningene. Det er så frustrerende å ha det slik, og det kom til et punkt hvor jeg ble dritt lei av meg selv og egne begrensinger. Det var da Hilde kom på banen. Gjennom Coaching og samtale med Hilde har jeg sagt ja til så mye mer, turt å utfordre meg selv og turt å tro på at jeg faktisk kan. Jeg er i en prosess, og det er et godt stykke igjen, men det er en spennende og ikke minst lærerik. 

Jeg er i gang, og jeg er på vei. Så får vi se hvor det ender. Jeg er spent, motivert og glad for at jeg har turt å ta tak i dette, og tørr å gjøre noe med det. Man kommer ingen vei hvis man ikke griper de sjansene som byr seg, og nå er det jammen på tide å gjøre det. 

Har noen av dere erfaring med coaching eller mental trening?

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Hei flott innlegg – vi trenger av og til “et puff” og hjelp til å å tro at vi kan få ting til. Stå på – jeg heier på deg – du er stor inspirasjon

    2. Så herlig at flere tør å være ærlig og åpne om følelser om seg selv. Alt er ikke perfekt og det er godt å se suksessfulle mennesker også åpne seg opp slik 🙂 inspirasjon!

    3. Jeg har ingen erfaring med det selv, men synes det er veldig spennende og interessant. Har stor tro på at man har mye å hente der, uansett hvilke mål og drømmer man jobber for.
      En “teknikk” jeg har brukt, er å forestille meg det verste som kan skje dersom jeg tar en sjans/gjør noe jeg egentlig ikke helt tør. Man får da på sett og vis forberedt seg (selv om det sjelden skjer uansett.. :)), og ofte kommer jeg til at det ikke kan bli så ille likevel, da jeg ikke klarer å komme på så mange fryktinngytende scenarioer, hehe..
      En annen klok tanke er en av Lovely Lillers 60 gode påminnelser, har du lest de? Synes de er skikkelige gode, og mange av dem traff meg dypt. Har prøvd å ta de litt med meg i hverdagen 🙂 Anbefalt lesning! 🙂
      “Den som holder deg mest tilbake i livet er det selv. Spør deg selv ?Hva ville jeg gjort om jeg ikke kunne feile?? Frykten for å feile er et stort hinder. Overkom det. Det er bedre å ha prøvd å feilet enn å aldri ha prøvd. Det handler ikke om å få en sjanse, men om å ta en sjanse.”
      http://lovelyliller.com/?s=60+liv
      Hadde vært spennende å høre mer om dette med coaching/mental trening, og hva du finner ut på veien/reisen 🙂 Om du skulle få en bedre innsikt i noe, bli litt klokere på livet og hvordan leve det 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    4. Hei Maren 🙂
      Du er til så stor inspirasjon i hverdagen med ditt store smil, hverdagsgleder, tips og fine bilder.
      Jeg har lest bloggen din ei stund nå, men kommenterer sjelden. Liker så godt disse litt mer personlige innleggene, det lar oss som lesere bli enda bedre kjent med deg 🙂 Noe jeg synes er utrolig positivt!
      Stå på masse videre Maren, dette klarer du det er jeg helt sikker på. Lykke til og GOD PÅSKE 🙂
      Håper du får en fin ferie med trening, familie/venne tid, kosestunder, avslapping og masse hygge 🙂
      Hilsen Guro

    5. Jeg har hørt litt om det i det siste, å tenker å lese meg mere opp på det! Anbefaler en bok som heter Bli best – med mental trening av Erik Bertrand Larssen! 🙂
      du er en stor inspirasjon for meg, stå på videre!!

    6. Du er så herlig!
      Du inspirerer så vanvittig.
      Jeg er selv inne i en fase med store prosjekter som jeg må levere mye av meg selv, det er veldig spennende men også skummelt.
      Vil gjerne lese mer om hvordan det går med deg, og håper at du oppnår det du vil. Det er en glede å følge deg 🙂

    7. Hei! Jeg har startet med coaching nå og FY SØREN som det utfordrer tankene mine! Jeg er så glad for at jeg har fått tilbud om coaching. Har værdens beste coach også, og kjenner igjen følelsen du beskrev:) Helt supert og jeg anbefaler det i aller høyeste grad!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg