Biffmiddag og ny rekord

Denne dagen dere, den ble noe helt annet enn hva jeg hadde trodd. Jeg kom litt tidlig hjem fra jobb, og var ikke helt i topp form. Jeg laget meg en god lunsj og flatet ut på sofaen. Jeg har manglet litt motivasjon på styrketreningen en periode, og hadde slått meg til ro med at det ikke ble noe trening på meg i dag. Så logget min gode venninne og PTkunde på facebook, og vi kom i prat. Vips så var en treningsdate avtalt, og 30 min senere stod vi utenfor Aquarama. 

Vi kjørte første sett med markløft, og begge kjente at i dag var en meget god dag. 70kg fløy opp som ingenting, og vi trengte bare se på hverandre for å vite at begge tenkte det samme – Maksløft!! Så vi lesset på det antallet kg vi begge har hatt en drøm om å klare, men aldri klart. Vektstanga veide 100 kg, og for dere som husker for et par uker tilbake så failet jeg kraftig på 100kg forrige gang jeg testet.

Tro det eller ei, i dag dro vi opp 100 kg i markløft – begge to!!! Lykkehyl! Det føles så stort å endelig klare 100kg, og det ble jo dobbelt så gøy når vi begge klarte det. Det komiske er at jeg trener på 60-70kg i mark til vanlig, og maksen min er altså 100kg. Det viser hvor mye som sitter i hode! Fy flate så sinnsykt gøy dette var. 


Vel hjemme var jeg sulten som en ulv, og på en dag som denne var det kun en ting som føltes riktig – biffmiddag! Jeg hadde to saftige biff liggende i kjøleskapet, og bestemte meg for å ta den ene i dag. Biffen fikk ligge på benken til den var romtemperert, så hadde jeg godt med smør i panna, stekte den på den ene side til det pipplet litt kjøttsaft opp, da snudde jeg den til det samme skjedde på andre siden. Da vet man at man har en medium stekt biff.

Som tilbehør valgte jeg sopp og paprika med masse deilig fløte over. Jeg stekte sopp sammen med paprika, før jeg tilsatte fløte og krydder. Så fikk det stå å godgjøre seg mens jeg dampet brokkoli og gulrøtter. Jeg hadde fetaost på biffen, og det satt virkelig prikken over i´en.

Etter middag har jeg i grunn bare blitt liggende her på sofaen, fremdeles iført treningklær. Jeg har planlagt å gå i dusjen veldig lenge nå, men har altså ikke kommet så langt enda. En liten episode av Frikjent nå, sååå skal jeg hoppe i dusjen. 

Har dere hatt en fin dag?

 

Smiiiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Så utrolig gøy!! Fantastisk deilig når man kan snu dagen fra litt tung til skikkelig bra! Kos deg videre i kveld! 🙂

    2. Gratulerer! JEg hadde også markløft på planen i dag, men klarte virkelig ikke å få tak på noen muskler. Har du noen tips? 🙂

    3. Gratulerer så mye!! Jeg har nettopp begynt å trene markløft, og ser med beundring på dere som får 100 kg til å “fly opp” 🙂 Har du noen tips til hvor ofte man bør trene markløft, og eventuelt noen andre øvelser som også er lurt å trene med tanke på å bli bedre i markløft? 🙂

    4. Gratulerer! Men Maren, teller du med vekten på stangen når du sier 100, eller er de 20 kg stanga veier på toppen? 🙂

    5. Wow kjempe bra! Trener selv med 40kg, men alle må jo starte et sted!
      Har bare et lite (noe rart) spørsmål. Når du er venninne og PT for samme person tar du betalt for treningstimene dere avtaler spontant slik som denne da? Eller hvordan fungerer det? 🙂

    6. Oj! så flink du er. Jeg greier ikke legge mer en 50kg på den andre, selv etter hjelp fra pt, så får jeg bare vondt i korsryggen (kanskje pga. skade jeg har hatt der tidligere), så fokuserer heller på å gjøre alternative øvelser 🙂 Ha en fin dag!

    7. Gratulerer så mye Maren! Den følelsen 😀
      Men hvordan blir det for deg fremover på styrkeøktene; kommer du til å pushe deg selv til å øke til mer enn 70kg i og med at du vet du makser 100kg, eller er det best å kjenne det på dagsformen? Spør fordi jeg lurer på det samme 🙂 Altså er det greit for kroppen om vi kjører hardt på hver økt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg