Omelett på menyen

I dag forsov jeg meg. Heldigvis såpass lite at jeg ikke kom for sent på jobb, men såpass mye at jeg ikke rakk å lage matpakke eller oppdatere bloggen før jeg dro på jobb. Jeg koser meg så på morgenen med kaffen og bloggen, så de dagene jeg ikke får den fine rolige morgenstudenen så føler jeg liksom at noe mangler. I dag var vi ferdige litt tidlig i praksis, og det gav den perfekte mulighet til å bruke litt ekstra tid på en sen lunsj hjemme.

I dag ble det omelett på menyen, med sopp, brokkoli, skinke, oliven og ost. Jeg hadde et par fullkornslefser igjen fra helgens taco, og det var helt utrolig godt å legge omeletten inni lefsen som en slags wrap. Dette gjør at omeletten metter enda mer, og fungerer perfekt som en fullverdig middag. Dette er forresten et helt perfekt måltid etter trening, du får i seg proteiner fra egg og skinke, sunne fettsyrer fra eggeplummen, og karbohydrater fra fullkornslefsen. Du får i tilegg vitaminer og mineraler fra brokkoli, sopp og oliven. 

Omelett er utrolig enkelt å lage, og den kan varieres i det uendelige. Du kan putte akkurat det du har lyst på i den, og tilsette akkurat de smakene du ønsker. For å lage samme omelett som denne trenger du: 

  • 4 egg 
  • Kalkunskinke 
  • Brokkoli
  • Sopp
  • Sort oliven 
  • Ost

Vis sammen 4 egg, og tilsett en ss vann pr egg i en bolle. Kutt brokkolibukettene i små biter, kutt opp en pakke med kalukunskinke i biter, del olivenen i små skiver, og hakk soppen i biter. Tilsett alle ingrediensene i bollen, og rør godt rundt. Krydre med salt og pepper. Hell alt i en stor stekepanne, og la den stå å steke på middels varme. Mot slutten tilsetter du revet ost. Pass på omeletten underveis slik at den ikke brenner seg. Fullkornslefsen varmet jeg litt i mirkoen før servering. 

Hva står på lunsj og middagsmenyen hos deg i dag ? 

 

Smiiiil Maren


4 kommentarer
    1. Anbefaler å bruke 1 ss Melk per egg istedetfor vann! Jeg mener personlig at det blir mye bedre smak av det og den blir fyldigere 😀 Men smak og behag så klart!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg