Flying start

Ikke spør meg hva som skjedde med meg i dag morges, men klokken 05.00 var jeg lysvåken og helt klar for en ny uke. Jeg følte meg helt uthvilt og klar for å starte dagen. Jeg mistenker at alle de timene jeg lå rett ut på sofaen i går, med min deilge lille appleTv, gjorde undrverker. Jeg kan ikke huske sist jeg var totalt avslappet i så mange timer i strekk. Det viser hvor mye restitusjon og hvile har å si for formen og energinivået.

Jeg begynner på jobb kl 07.30, og har en rimelig lang reisevei. Så dersom jeg skal trene før jobb må det bli tidlig. I dag var jeg altså ute på tur fra 05.30 til 06.15. Dette er ikke noe jeg gjør ofte, men i dag føles det utrolig godt! Når jeg kom hjem var energinivået løftet enda et hakk, og standarden for mandagen var i grunn satt. Dette er overhode ikke slik alle mine mandager starter, langt i fra, men akkurat i dag så fikk denne mandagen en flying start. 

Er det noen av dere som liker å trene på morgenen? Hva trener dere, og hvor tidlig er dere i gang? 

Det er så gøy å bli litt kjent med dere, og deres treningsvaner og rutiner. Så nå gleder jeg meg til å høre deres tanker rundt dette med morgentrening. 

 

Smiiiiil Maren

 

25 kommentarer
    1. Jeg liker ikke å trene på morgenen. Sant å si er det ikke så mye jeg liker om morgenen. Kronisk B-menneske 😉
      Jeg liker egentlig best å trene på formiddagen, for da er det lite folk på senteret, eller aller helst på kveldstid! Som B-menneske er det da energien er høyest 😉 Jeg er dog veldig misunnelig på dere A-mennesker som kommer dere opp og i gang med ting tidlig!!

    2. I dag startet jeg mandagen med en løpetur i frisk luft fra 05.40 til 06.25. Den følelsen etter en god løpetur på morgenkvisten slår aldri feil!
      Jeg blir alltid glad når jeg leser bloggen din 🙂 Du er et sunt forbilde, som gir meg masse inspirasjon og ikke minst motivasjon innenfor trening og kosthold. De dagene hvor hvor dørstokkmila føles ekstra høy tar jeg en titt innom bloggen din, og da får jeg alltid motivasjon til å trene. Så tusen takk 🙂

    3. Elsker å trene på morgenen – er så lite folk både ute og på treningssenteret da, så føles utrolig befriende! Ingenting er som å kickstarte dagen med ei god økt og musikk på ørene. Det blir gjerne styrke så tidlig, og øktene varierer fra klokken 06.30-09.00. Deilig er det iallfall!
      Ha en fin dag, skjønne deg 😀

    4. hei. Jeg trener ofte klokka 05.50 til 06.45. Da er jeg klar for å vekke mine tre søte små og store:-) får ekstra energi i klasserommet de dagene jeg løper før jobb. Elevene kommenterer ofte; i dag har du sikkert løpt langt:-) ettermiddager har jeg da ledig for kontorarbeid og barnas aktiviteter. En tur ned hunden og klokka blir for ni og for sent til trening. Så morgentrening er supert:-)

    5. Jeg trener oftes på ettermiddagen da jeg går på skole..
      Men hadde syntes det hadde vært veldig deilig å trene på morgenen, herlig med endofin rus resten av dagen!
      Ha en strålende mandag videre fine Maren

    6. Jeg trener ca en gang i uken på morgenen, da tar jeg meg en løpetur kl 6 til halv 7-7, for deretter å stelle meg til skolen begynner. ellers trener jeg hver dag om ettermiddagen. jeg har ganske mye å gjøre, og får dermed aldri tatt meg en løpetur, dermed passer det perfekt å ta denne når jeg ellers ville ha sovet. Jeg liker bloggen din veldig godt, og ellers også deg som person! Stå på! 🙂

    7. I det siste har jeg faktisk blitt veldig glad i å trene på morgenen, og klokken 06.15 står ejg og tripper utenfør dørene på Elixia og venter på at de skal åpne. Er noe magisk med den følelsen av å være ferdig trent og dusjet før klokken 8, og så ha hele resten av dagen til å gjøre akkurat hva man vil (etter skole…). Herlig å kunne slenge seg ned på sofaen etter en lang dag uten et snev av dårlig samvittighet!

    8. Jeg trener helst etter å ha kjørt barnet i barnehagen. Trener gjerne mellom 9-11 om morgenen/ formiddagen.

    9. Elsker morgentrening. Gjerne (aller helst) styrketrening, men også intervaller. Synes det er så deilig og rolig på treningssenteret og virrer rundt i min egen verden, med alle de vektene og apparatene jeg trenger ledig. Må vennes til, men klokken er stilt til 05.00 i morgen. Spiser litt lett, trener fra ca 05.40 til 06.40, så er det dusj og rett til jobb 🙂

    10. kathrin: Jeg spiser en skyr og litt nøtter feks, eller en smoothie (kun hvis jeg har ferdig laget i kjøleskapet) eller et knekkebrød. Noe lett, ca 30min før.

    11. Jeg liker best å trene på ettermiddagen, ca 6-7 tiden på kvelden. I helgene tar jeg gjerne en treningsøkt kl 11-12. Jeg klarer ikke å legge meg så veldig tidlig, så morgentreningen får nesten komme når jeg skjerper meg litt mer på søvnen! Ellers merker jeg en stor forskjell når jeg trener kl 11 enn når jeg trener kl 18, føler meg mye mer frisk etterpå. Elsker bloggen din og stå på! 🙂

    12. Jeg elsker å trene om morningen, men uheldigvis har jeg bare tid da vi avspaserer første time hver fjerde fredag på skolen, så det blir ikke ofte, men det er helt herlig da det skjer! Da blir det ofte styrkeøkter, med en banan i magen, og et rundtstykke eller havregrøt som venter på meg da jeg er ferdig 🙂

    13. Jeg elsker å trene på morgenen/formiddagen! Jeg svømmer 2-3 ganger i uken fra 0645-0745 ca, før jeg drar direkte fra svømmehallen til skolen. Har alltid med meg frokost i bagen, så jeg får spist ordentlig før førstetimen starter. I tillegg pleier jeg å løpe på tirsdager før skolen, men dette blir ikke så tidlig da eg ikke starter før 1045!

    14. @kathrin: Jeg spiser et litt mindre måltid. Kan være en proteinshake, et knekkebrød, litt chiagrøt eller bær med kokoskrem f.eks. Ca 20-30 min før jeg starter (har ikke bedre tid), og så spiser jeg igjen rett etter trening.

    15. Energi på kvelden er det ingen mangel på! Det er helst da jeg vil gjøre skolearbeid, vaske leiligheten og ta en joggetur på en gang! 😉

    16. Seriøst, jeg blir så glad av å lese bloggen din! For en herlig utstråling og entusiasme du har 😀 Får skikkelig lyst til å leve sunt og aktivt, veldig god motivasjon, du e kuuul!

    17. Liker igrunn veldig godt å trene om morgenen, men etter at jeg ble samboer og begynte i praksis med en halv times gåtur til og fra, har jeg blitt et kronisk ettermiddagstreningsmenneske! Liker det ikke, elsker å kunne slenge meg i sofaen når jeg kommer hjem fra praksis, med rosa kinn etter en fin rusletur hjem fra jobb… Mistenker også at konsentrasjonen ville ha vært enda bedre om jeg fikk trent på morgenen, så dette må jeg prøve finne frem igjen 😉 Ha en fin dag, sprudlende du!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg