Hjemmelaget nøttemüsli

Jeg fortalte dere tidligere i uken at jeg hadde prøvd meg på hjemmelaget nøttemüsli, og den ble bare så fantastisk god at jeg må dele den med dere. Den er latterlig enkel å lage, og det tar kun 5 minutter å smelle den sammen. Tenk at jeg ikke har gjort dette før! 

Du trenger: 

  • Valnøtter 
  • Mandler 
  • Sukrin Gold 
  • Smør 
  • Salt & kanel 

Du kan selvfølgelig bruke andre typer nøtter også, men det var disse jeg hadde tilgjengelig hjemme. Hakk nøttene i småbiter slik som vist på bildet over. Finn frem en stekepanne og sett på sterk varme. Ha smør i panna. Så heller du nøttene over i stekepanna mens du drysser sukrin, og kanel over. Dryss salt over til slutt, pass på at det ikke blir for mye salt. Det skal kun være et hint av salt smak. Bruk en stekespade og hold nøttene i bevegelse hele tiden. På den måten blir de ristet, og ikke stekt. Smøret og krydderet legger seg som en hinne rundt nøttene. 

Det ferdige resultatet blir en glasert og deilig nøttemiks som smaker helt himmelsk. Kombinasjonen av sukrin, kanel og salt er bare så god. Det er noe med den søte og salte smaken, som sammen med den crunchy konsistensen skaper en fest i munnen. Mmmm. 

Denne kan enten nytes over “Marenskåla”, eller som snacks i seg selv. Jeg momset i meg dette som snacks i dag, og det funket supert. Jeg skal i gang med en ny porsjon nå, slik at jeg har klar til frokosten i morgen. Da blir det meieriprodukter, bær og frukt, toppet med denne nøttemüslien. Du kan også tilsette havregryn, det blir en helt super müsli det også. 

 

Smiiiil Maren


14 kommentarer

Siste innlegg