Marenskåla

Denne skåla spiser jeg hver eneste dag, enten som frokost, lunsj, kvelds eller bare som kos i løpet av dagen. Jeg spiser dette så mye at jeg har døpt den til Marenskåla, og denne skålen har til og med sin egen hashtagg eller emneknagg på Instagram. Jeg har vært bevisst på å dele litt variert mat med dere på bloggen i det siste, og da poppet det inn en kommentar fra en leser om jeg ikke spiste Marenskåla lenger. Da måtte jeg smile, for det er klart jeg spiser den – hver eneste dag. 

Marenskåla inneholder: 

  • Blåbær
  • Bringebær
  • Banan
  • Cottage cheese orginal 
  • Skyr vanilje 
  • Valnøtter

Jeg liker også å drysse litt kanel og sukrin over til slutt. Dette smaker som en dessert, og jeg føler det er helt riktig å nyte dessert hver eneste dag. Jeg varierer denne skålen med den frukten eller type bær jeg har tilgjengelig. Jeg har alltid cottage cheese som base, men varierer typen yoghurt, skyr eller kesam. Jeg har blitt veldig glad i å bruke gresk vanilje yoghurt, og ellers vet dere jo at Yoplait vanilje 0,0% er en stor favoritt. 

Nå skal jeg i gang med å lage opp en ny porsjon med nøtte-müsli, slik at jeg kan dele den med dere step by step. Ellers skal dagen brukes til litt velvære hos Nimue hudpleie, og en coaching samtale med en utrolig dyktig dame som jeg skal fortelle dere mer om senere. Jeg synes dette med coaching, mental trening og personlig utvikling er utrolig spennende, og jeg gleder meg til å lære mer om dette. 

Hva er deres planer for dagen? 

 

Smiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Hei! Kan du anbefale noen gode sukkerfrie syltetøy? Eller med minimalt med sukker? Smakte den “14 cottage cheese jordbær/granateple” fra Tine i dag og den var supergod! Men regner med det er billigere å lage sin egen variant 🙂

    2. Siri: Du det vet jeg faktisk ikke, for jeg spiser det veldig sjeldent selv. Liker godt å ha det på vafler men da lager jeg det selv. La ut oppskrift på mitt syltetøy forrige uke faktisk, det innlegget med de sunne vaflene:):)

    3. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har hatt problemer med mat tidligere og jeg takler dårlig at jeg nå har gått opp mange kilo. Jeg har egentlig lyst til å trene nå, men jeg har så lite energi denne uken. Jeg føler meg ekkel når jeg ikke trener. Burde jeg prioritere å få et bra spisemønster igjen eller opprettholde treningen?

    4. Hei! Jeg bare lurer på hva du gjør i vinterhalvåret ang. bærene, for jeg synes det er så vanskelig med bær da, siden det nesten finnes bare i fryst variant. Lar du de ligge å tine før du bruker de? Blir de ikke veldig våte og myke da?

    5. Marita: Jeg kjøper bær året rundt, men det er helt klart at de norske er best uten tvil!! På vintere blir det jo importerte bær, og det er ikke helt det samme. Jeg har aldri opplevd at det ikke finnes bær i det hele tatt på butikken. Jeg liker godt fryste bær, da bruker jeg de litter anderledes. Jeg tiner feks bringebær i mikroen eller i en liten kjele, og heller dem over cottage cheese, skyr, og annen frukt som jeg har kuttet i biter i en skål 🙂

      Det ble litt rotete forklart, men skjønte du hva jeg mente? Jeg topper Marenskåla med varme bringebær. Det er helt nydelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg