Endelig er solen tilbake

Etter en deilig frokost som jeg delte med dere i forrige innlegg, dro jeg ut på tur i det fine været. Kroppen er ikke helt på topp og jeg mistekter at et par av bakteriene fra all hostingen til menneskene rundt meg, har hoppet over på meg. Jeg skal gjøre alt jeg kan for at de bakteriene ikke skal få slå seg til ro og lage noe forkjølelse i min kropp. Jeg tok det derfor helt rolig, men det var virkelig befriende å komme seg ut. Etter et par dager med regn og surt vært her i sør så tittet solen endelig frem i dag. 

Jeg la turen til nydelige Odderøya, og på vei dit jogget jeg langs hele strandpromenaden, og forbi Kilden teater og konserthus, før jeg jogger inn i skogen og ut på svabergene. Det er virkelig en helt utrolig flott tur, med stor variasjon i terrenget. Jeg både jogger og går på denne runden. Noen av bakkene er bare for drøye til å løpe. Jeg hadde på pulsklokken i dag, og jeg ligger faktisk høyere i puls når jeg går i de bratteste bakkene enn når jeg løper på flatmark. Så da powerwalker jeg i motbakkene med god samvittighet. Klærne jeg har på meg var faktisk en del av premien fra Vixen Blog Awards hvor jeg vant prisen for Årets Treningsblogger. Det er fremdeles litt uvirkelig for meg at jeg vant den prisen, men fy søren så gøy det var! 

Til slutt måtte jeg bare legge ved dette bildet. Det knipset jeg med telefonen når jeg jogget forbi Kilden her i Kristiansand. Solen stod rett på, og jeg ble nesten blendet så jeg knipet et kjapt bilde, og tenkte ikke noe mer på det før jeg kom hjem. Da så jeg at det faktisk ble et helt fantastisk bilde av vakre Kilden som bader i sol. Var det ikke nydelig? 

 

Smiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg lurte rett og slett på om dere “bloggere” noen ganger spiser “norsk kost”. Altså spiser dere en helt vanlig god morgen yoghurt? kjøttkaker? sånne ting? 😀

    2. Treningsdilla: Jeg kan ikke snakke for noen andre enn meg selv, men jeg spiser hvertfall vanlig mat som kjøttkaker (spesielt mormor sine), knekkebrød osv. God morgen yoghurt spiser jeg ikke, da de inneholder skremmende store mengder sukker, og det er helt unødvendig. Jeg kjenner heller ingen metthetsfølelse av kun en God morgen yoghurt. 🙂

    3. Hvilken puls ligger du på når du jogger sånne turer? :-)blir det som en typ rolig langkjør? Ca 55-70%?

    4. Ida: Ligger mellom 130-150 ca. Kan ikke si helt på prosent, har nemlig ikke målt min makspuls på evigheter. Burde virkelig ta en ny test, men driver bare å utsetter det! Hehe. Det er jo bare så pain!

    5. ååå Misunnelig! Her er det ingen løping pga. beinhinnebetennelsen, men en tur ut i naturen med sykkel frister virkelig etter å ha sett det siste bildet ditt!

    6. maia: Ååå så kjedelig. Jeg hadde faktisk problemer med det selv for noen år siden når jeg jobbet som saltime instruktør. Drev å hoppet rundt en hel sommer på betong og lagde nye porgrammer til høsten. Det endte opp med beinhinne betennelse og null løsping / gruppetimer på lang tid. Utrolig kjedelig! Råder deg til å være tålmodig og ikke begynne for tidlig, blir beinhinnebetennelsen kronisk så er det virkelig kjedelig. Sender deg litt positiv energi 😀

    7. Marita: De er fra asics. Jeg har ikke brukt dem noe særlig før nå, synes de er litt store og tunge men skal prøve å løpe dem inn nå og se hva jeg synes 🙂 De er vel snart ett år gamle, men har ikke brukt dem før nå. Elsker fargekombinasjonen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg