Gresk frokost

God morgen solstråler. I skrivende stund storkoser jeg meg med mitt nye favoritt frokostprodukt. Jeg har alltid likt gresk yoghurt veldig godt, og nå har jeg altså oppdaget Gresk yoghurt vanilje. Den er bare så magisk god at jeg overhode ikke klarer å begrense meg, hele boksen ryker – hver eneste gang. Jeg har lekt meg litt med min egen nøtte-müsli, og den sammen med den silkemyke vanilje smaken ble helt ubeskrivelig god. 

Favoritt kombinasjonen er friske jordbær kuttet i biter og friske blåbær i bunnen av en skål, så tilsetter du gresk vanilje yoghurt, før du topper det hele med sharon frukt kuttet i biter og hjemmelaget nøtte-müsli på toppen. Jeg prøvde meg bare frem på den muslien, og trodde faktisk ikke det skulle bli så bra, men det ble den og da blir jo oppskrift selvfølgelig delt med dere. Dette innlegget er overhode ingen reklame, men flere av dere spør ofte hva jeg spiser, og da tenkte jeg det var greit å vise dere etiketten på noen av produktene, og ikke bare en hvit yoghurt i en skål. Jeg tenker at det blir litt enklere å forstå hva jeg mener når dere faktisk får sett hvordan produktet ser ut. 

Du kan selvfølgelig lage din egen vaniljevariant av den orginale greske yoghurten, men med et så bra næringsinnhold som denne typen har så ser jeg ingen grunn til å bruke ekstra tid på å lage min egen. Min hverdag er rimelig hektisk, og derfor elsker jeg slike sunne, gode alternativer som man kan nyte akkurat slik de er. 

Da gjenstår det bare å ønske dere en deilig torsdag. Her i Kristiansand skinner solen for første gang på mange dager, og det må selvfølgelig utnyttes. Lag deg en nydelig dag!

 

Smiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. nammis! er stor fan av den selv 🙂
      lurer på om du f.eks. kunne laget et innlegg med forskjellige produkter som kan nytes som de er pga næringsinnholdet? Altså, som du sier; sunne, gode alternativer rett fra butikken! Tipper det er fler enn meg som kunne trengt litt inspirasjon på den fronten 😀

    2. Hei Maren. Blander du da hele den boksen med gresk yoghurt, all frukten og müsliblandingen sammen? En goood frokost da 🙂 Hvor lenge venter du med å trene etter dette måltidet er inntatt?
      Ha en fin torsdag i solskinnet!

    3. Åh jeg er som deg; bare ELSKER akkurat den yoghurten der. Vet nesten ikke om det er fantastisk/mindre fantastisk at de har den på de 750 g bøttene også. Kan glatt klare å sluke en hel slik bøtte på no time, haha 😀
      Ha en flott helg fine deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg