Indisk på menyen

Jeg liker å lage mat, og jeg koser meg med det. Nå skal det sies at jeg overhode ikke er noen gourmet kokk, og jeg liker at det skal være enkelt og gå kjapt. Det hender at jeg tyr til noen enkle løsninger innimellom, det skal jeg lett innrømme. I går stod det Indisk på menyen, og det smakte bare helt himmelsk. Hemmeligheten er en saus fra Saritas. Det er litt ekstra stas at Sarita faktisk er fra Kristiansand, og står bak den populære resturanten Mother India her i byen. 


Jeg bruke Tika masala krydder og saus. Glasset kommer med krydder i lokket, og med slike geniale løsninger kan alle lage indisk magi på kjøkkenet. Dette er ikke et betalt innlegg, eller reklame. Det er rett og slett bare en anbefaling fordi det smakte så utrolig godt. 

Slik gjør du:

  • Kutt kyllingfilet i biter og stek dem med krydderet som følger med.
  • Når kyllingen er nesten ferdig stekt, heller du over sausen og lar det stå å små puttre i ca 10 minutter. 
  • Kok ris som anvist på pakken, og lag en enkel salat. 

Jeg brukte vanlig jasmin ris, og lagde en ekelt salat med agurk, mais, isbergsalat, mais, avokado og tomat.  

Hva stod på din middagsmeny i dag? 

 

Smiiiil Maren

 

7 kommentarer
    1. Indisk mat er så fantastisk godt! Allikevel lager jeg det sånn ca aldri…
      Her blir det fylt portebellosopp til middag, eh kvelds, når vi kommer hjem fra trening 🙂

    2. Har prøvd det glasset med korma fra samme serie. Hadde ris,ananas og cantalope melon ved siden av. Kan anbefale det.:)

    3. Har kokeboka hennes, hun er så flink 🙂 Og maten på restauranten er jo kjempegod. Elsker indisk, er så mange gode smaker og så mange gode vegetaroppskrifter også:-)

    4. En super blogg!! Inspirerende, har startet med hjemmeøvelser nå og sunnere kosthold 🙂
      Den sausen hvilken butikk kjøpte du det på ? Vært på rimi og kiwi, men ikke den typen.
      Takk for svar =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg