Sweet vanilla buttons

Hvor søte er ikke disse småkakene? Jeg har valgt å kalle dem for  Sweet vanilla buttons. Disse ble egentlig til ved en feiltagelse. Jeg skulle prøve meg på en ny muffinsoppskrift, og istede for å bli høye og luftige fallt muffinsene sammen og ble til søte små “buttons”. Jeg holdt på å kaste hele stekebrettet, men så smakte jeg på en like før jeg kastet dem og da endret jeg totalt mening. For smaken var helt himmelsk, og konsistensen kjempe fin. Så flaks at jeg ikke kastet dem , for dette er absolutt en oppskrift jeg skal prøve meg på igjen. Kanskje med  sjokolade eller karamell smak. 

Du trenger: 

  • 60g havregryn 
  • 30g vaniljeprotein
  • 1 ss peanuttsmør
  • 4-5 dråper stevia vanilje 
  • 1-2 ss sukrin 
  • 3 egg (et helt egg, og to hvitter)

 

Slik gjør du: 

Bland sammen havregryn, peanuttsmør, egg og vaniljeprotein. Rørt godt rundt. Så tar du stavmikseren og kjører det til en jevn røre. Tilsett sukrin, og stevia dråpene, rør godt rundt. Fikk frem muffinsformer og fyll dem ca halvfulle. Inn i ovnen på 180 grader i ca 10 minutter. 

Jeg lekte meg med litt fargerik pynt, og fargerike sugerør. Pynten kjøpes på vanlig matbutikk. Det er morsomt hvordan disse søte små kakene kom til ved mislykkede muffins. 

Ha en nyedelig onsdag dere! 

 

Smiiiiil Maren


5 kommentarer
    1. Det heter enten peanutbutter eller peanøttsmør. Ikke peanuttsmør. Klarer ikke å dy meg når folk skriver det.

    2. Linn: Ja jeg vet 😉 hehe. Glemte det rett og slett bare, og derfor ble de slik. Men de smakte super godt, så det hele ble jo litt artig, men tror ikke jeg noen gang glemmer bakepulver igjen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg