Råskap & lek på dagens treningsøkt

Jeg liker å bruke helgene til litt alternativ trening, og denne helgen ble intet unntak. Jeg teamet opp med min PTkunde og gode venninne Edle. Sammen pushet vi hverandre gjennom en helt vill treningsøkt. Vi gjør dette hver helg, så dere som leser bloggen fast har sett oppsettet på denne typen treningsøkt før. Jeg fokuserer på øvelser med egen kroppsvekt, og putter gjerne inn litt lek og morro. Når jeg satt opp økten trodde jeg nesten ikke vi skulle klare det, og når jeg viste økten til Edle bare lo hun. Vi bestemte oss likevel for å prøve.

Økten vi kjørte i dag så slik ut: 

  • Løp 1 km så fort du klarer 
  • 50 pull-ups
  • 50 burpees 
  • 50 boxjumps
  • 50 thruster
  • 100 hofteløft
  • 100 dips 
  • 100 knebøy 
  • 100 pushups
  • 100 situps
  • 100 mountain climbers
  • Løp 1 km så fort du klarer 

 

10 øvelser, med enten 50 eller 100 repetisjoner pr øvelse. I hovedsak øvelser med egen kroppsvekt, med unntak av thruster hvor vi kjørte med 15kg vektstang. Alle bildene i dette innleget er tatt i dag, og viser øvelsene vi kjørte. Jeg har også skrevet hvilken øvelse som vises på bildet. Det er viktig for meg å presisere at vi ikke kjører alle repetisjonene i ett, vi deler opp, og mot slutten av hver øvelse kjører vi kun to og to repetisjoner helt til vi når repetisjonsmålet. Vi benytter oss av strikk på pullupsene, og kjører flere av armhevningene på knærne. 





På slutten av økten var jeg så utrolig sliten, noe som blir pent dokumentert på bildet over. Haha. Ingen treningsøkt uten litt lek og sprell fra min side, og det er klart jeg måtte en liten tur opp i ringene. Jeg regner ikke med at noen av dere som leser bloggen blir overrasket over at jeg måtte hoppe opp å leke litt apekatt. 

Det var en brutal økt, og det tok laaaang tid, men vi kom oss gjennom. Etter økten var vi klissvåte av svette, helt tomme for energi og utrolig fornøyde begge to. Vi karret oss over gata fra gymmet og inn på Joe & the Juice hvor vi fikk fyllt på med litt rask energi.

Nå ligger jeg langflat på sofaen, og selv om jeg digger disse øktene så kjenner jeg at det er litt godt at det er en hel uke til neste gang. *ler*. Nå skal batteriene lades, og kroppen fylles opp med masse god mat. Jeg har allerede slukt en boks med yoghurtnøtter, det er virkelig bare det beste jeg vet. Jeg tenker at det er helt innafor etter denne killer økten. 

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Oi, heftig økt, men stilig med litt av alt. Og etter løpetur på morgenen – imponerende! Har du mange slike doble dager i uka? Hva med restitusjon – legger du det inn i treningsplanen? og har du dager hvor du har helt fri? Klem

    2. Det så ut som en skikkelig økt ja! Kan du filme den en gang, hadde vært moro å se 😀
      Hvordan utfører du thrusters? 🙂 Og hvor lang tid brukte dere :)?
      Du er fantastisk, Maren! Stå på 😀

    3. HOLY!!! For en fantastisk økt – akkurat noe slikt jeg trenger innimellom. Her blir det screenshot og den skal testes! Men dere fullførte hver øvelse før dere startet på en ny?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg