It´s a girl

I dag har jentene stelt i stand Babyshower for skjønne Charlotte, som snart skal bli mamma til ei lita tulle. Vi var 10 jenter som alle lagde litt mat og kaker hver, før vi samlet oss hjemme hos foreldrene til Charlotte. Mammaen til Charlotte hadde stelt huset så fint, med masse rosa pynt. Det var avtalt på forhånd at Charlotte skulle komme til foreldrene sine, til det hun trodde var en helt vanlig lørdag formiddag. Vi møtte opp i god tid før hun skulle komme, og ordnet alt klart. Når Charlotte endelig kom, skal jeg love dere hun ble både overrasket og rørt. Vi har kost oss så utrolig mye i dag, med masse god mat, masse gaver til både mor og lille prinsessa, morsomme leker og sist men ikke minst nydelige kaker og cupcakes. Her kommer et bildedryss fra dagen: 







Nå kom jeg akkurat inn døren etter en lang dag på farten. Jeg får straks besøk av en venninne, og må bare skynde meg å få stelt i stand enda litt mer mat og godsaker her. Dette ble virkelig et etegilde av en lørdag, men det må jo være lov en gang i blandt. 

Hva er deres planer for lørdagskvelden? 

 

Smiiiil Maren


 

7 kommentarer
    1. Uansett om det er mat, hverdag eller trening så gir du meg så mye inspirasjon i hverdagen. Det er en fryd å lese bloggen din, Maren!Jeg har et lite spørsmål, som kanskje du kunne besvart? Hvordan kan man kutte ned på mengden frukt? (spiser 15 frukter om dagen. Det er altfor god smak!) Syns de blir for mye fokus i dagens samfunn på å spise sunt. De er jo faktisk noen som spiser for sunt (ortoreksi-blir syke av det). Hvordan kan en unngå dette?

    2. Line: Jeg er SÅ feil person å spørre, for jeg spiser like mye frukt som deg! hehe. Virkelig det beste jeg vet. Men nå spiser jeg masse annen mat også da, og det er som du sier at det faktisk kan være farlig å bli for sunn også. Det stemmer at det er en diagnose på det, som kalles Ortoreksi. Føler du at du selv er der? At du må spise sunt til en hver tid, og sliter med å unne deg noe som ikke er så sunt? Hvis du føler selv at det begynner å bli ute av kontroll (eller rettere sagt: at alt er FOR kontrollert) så ville jeg fortalt det noen til som står deg nær, gjerne foreldrene dine, og kanskje tat kontakt med fastlegen din. Det er hjelp å få, og du er fantastisk tøff som tar grep og ser at ting har gått for langt (hvis det er tilfelle da) Mange har ikke evnen til å se dette selv før det har gått alt for langt. Takk for at du turte å spør, ønsker deg alt godt og håper du tar rådet mitt om å snakke med noen om dette. Sender deg en god klem 🙂

    3. Maren du er bare helt fantastisk! Det skal du virkelig vite. Føler liksom at jeg “kjenner deg” så godt. Hehe. Men på en måte kjenner jeg deg ikke i det hele tatt. Det er bra vi er flere, som elsker frukt da! Det er jo det beste en kan spise. Digger å lage et stort fruktfat når kvelden nærmer seg. Ja, jeg føler at er for kontrollert. føler også at det å spise sunn mat, får meg til å føle meg “ren” innvendig. Hvis du skjønner hva jeg mener? Har liksom ikke lyst til å gå til noe lege eller å snakke om det. Hvordan kan man på en best mulig fikse det på egenhånd?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg