Gjør det enkelt for deg selv!

God morgen. Jeg er straks på vei ut døren, iført treningsklær, men jeg skal absolutt ikke på trening. Jeg er på vei til jobb, men tar på meg treningsklær helt bevisst for å “lure” meg selv til å dra rett på trening etter jobb og ikke hjem på sofaen. Det er ingen hemmelighet at jeg også kan slite med å motivere meg til en treningsøkt etter en lang dag på jobb, men når jeg allerede har treningsklærne på er plutselig terskelen litt lavere.

Jeg bruker uniform i min praksis jobb sin sykepleierstudent, og jeg har derfor muligheten til å gå i treningsklær til jobb, og skifte der. Dersom du ikke har det slik, så ta for all del treningsklærne med deg på jobb – hver dag. Ha en fast bag som gjøres klar kvelden før, og som alltid er med på jobb – uansett. Eller enda bedre, ha en bag stående på jobben som inneholder et treningsantrekk, og drikkeflaske. Det kan også være et svart tips å putte en liten “energi-pose” i den baggen. Den posen kan for eksempel inneholde litt usaltede nøtter, og tørket frukt som gir deg litt energi før økten. Så på med treningsklærne eller klar gjør treningbaggen, gjør det så enkelt som mulig for deg selv å velge aktivitet fremfor sofaen. Jeg har tilegg valgt et skikkelig fargerikt anrekk, jeg føler det hjelper enda mer på motivasjonen.

Nå skal jeg lage en stor nistepakke, og en liten før-trenings matpakke og komme meg avgårde på jobb. Jeg ser at jeg allerede er litt sent ute her. Ha en super tirsdag dere. Mer fra denne kanten senere. 

 

Smiiiil Maren


8 kommentarer
    1. For noen fantastiske tips!
      Håper du får en strålende dag og kommer deg på trening etter jobb:)
      Hadde vært gøy om du delte dagens økt i kveld.
      Jeg hadde vært veldig interresert i å se noen tips til hva man burde få i seg før en økt, for å gjøre kroppen klar, hvis du skjønner hva jeg mener:)
      Klem fra Helene

    2. God morgen 🙂
      Jeg har akkurat kunne begynne å trene litt igjen etter flere år som syk. Det er herlig å trene igjen og med spreke og freshe treningsklær så er motivasjonen og humøret på topp :). Ønsker deg en strålende dag.

    3. slik gjorde jeg det også alltid! Skifta til treningstøy da jeg fro fra kontoret, terskelen inn på studioble mye lavere da jeg visste jeg slapp å bruke tid på å skfte og greier i garderoben. Er fortiden arbeidsledig, men samme greia nå. Tar på meg treningstøy om morgenen så er jeg klar til å dra! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg