Sandwich lunsj & styrkeøkt

Første dag i ny praksis gikk bra, og jeg tror hjemmesykepleien blir en bedre praksis enn jeg fryktet. En ting er hvertfall sikkert, det blir enormt lærerikt, jeg har allerede første daget kastet meg langt ut av komfortsonen, og virkelig fått testet meg på prosedyrer jeg kun har lest om. Dette blir spennende! Etter praksis var det videre til PTjobbing, men jeg rakk en liten tur innom kjøkkenskapet hvor jeg fikk kjløpt med meg en deilig lunsj. Jeg gikk en god time hjemme før jeg måtte løpe videre til kundene mine. Den pausen der var magisk, og med så digg mat ble energilagrene fyllt godt opp. 


Jeg fikk både trent kunder og meg selv i dag. Det er ingen tvil om at kunden min fikk en rimelig mye hardere og mer effektiv økt enn meg, men alt er bedre enn ingenting og jeg er i grunn fornøyd med økten. 

Dagens økt så slik ut: 

  • Markløft
  • Benkpress 
  • Chins
  • Rygghev
  • Dips 

 

I kveld sitter jeg faktisk å leser meg opp på litt ulike sykepleieprosedyrer. Jeg liker ikke å være uforberedt, og det var et par ganger i dag jeg følte at jeg burde kunnet enda mer, så da er det bare å finne frem pensum igjen. Jeg har også laget en helt himmelsk lakserett med chilli og fløte. Det var så godt at jeg tror det må bli middagen min en dag til denne uken. Da skal jeg ta bilder underveis, og dele oppskriften med dere. 

Har dere hatt en fin start på uken? 

 

Smiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Den sandwichen så kjempe god ut! Hva er det i den? tenkte å lage en lik en til i morgen på skolen 🙂

    2. Hei! Du er så fantastisk fin på utsiden og jeg har en opplevelse av at du er det på innsiden også!
      Jeg ser så opp til deg.
      Jeg har de to siste årene hatt et veldig anstrengt forhold til mat og spiste i en periode 2 knekkebrød, en potet og litt kjøtt i løpet av dagen og trente så si hver dag. Men jeg ble aldri ekstrem tynn. Slik ønske mitt da var.
      Nå det siste halve året har jeg begynt å spise mer og oftere. Det har vært en utfordring men det har gått fint. Jeg har heller ikke gått noe opp i vekt, men heller fått bedre resultater av den.
      Men det som er, er at nå føles det ut som jeg er inne i en periode hvor jeg trenger ENDA mer mat. Noe som føles litt krise, i og med at jeg er veldig redd for å legge på meg.
      I dag har jeg allerede spist 2 brødskiver, 2 knekkebrød, en hjemmelaget salat og litt tørket frukt. Jeg har ikke vært noe aktiv enda, har bare jobbet med skole. Skal trene step styrke etterpå og gå en tur. Det jeg lurer på er om du har noen “perioder” på eks et par uker hvor du er mer sulten enn normalt?

    3. karoline: Det du beskriver er ikke veldig mye mat kjære deg , og du planlegger å både trene og gå tur! Det at du føler du trenger mer mat er nok bare kroppen din som sier i fra at den får for lite i forhold til aktivitetsnivå. Husk at du trenger energi for å prestere, mer mat ( sunn mat) = økt forbrenning og bedre prestasjon på trening. Så spis maten din med den beste samvittighet kjære deg 🙂

    4. Kjenner til det å ville være forberedt. Det er ikke noe godt å føle at man ikke mestrer ting i en situasjon. Samtidig er det ofte sånn man lærer! 🙂
      Må bare si at du virker så herlig, Maren! Jeg kan tenke meg at du er en veldig god omsorgsperson i det yrket du skal ut i. Og det er det nok veldig mange pasienter som setter pris på! Jeg må óg si at du formidler så mye bra på bloggen din. Du har en god balanse mellom trening, fritid, hverdagslige glimt, og inspirerende oppskrifter. Veldig gjennomført!
      Håper torsdagen blir god!
      Hilsen Madeleine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg