Egentid & sunn snacks

I dag har jeg kost meg i sofakroken med Linnea Myhres siste bok, Kjære. Jeg har ikke kommet så langt i boken enda, men jeg skal oppdatere dere på hvordan den er når jeg kommer litt lenger. Jeg har lest Linneas første bok, Evig søndag, og synes den var både sterk, ærlig og god.

I dag har jeg hatt behov for litt egentid, med telefonen på lydløs og macen langt unna. Hverdagen min går i ett, med full sykepleiepraksis, jobb som personlig trener, blogger, venninne, datter, søster, svigerinne og ikke minst tante til min lille prinsesse. Det er mange roller som skal fylles, mange krav som skal møtes og mange avtaler som skal holdes. Jeg trives med hverdagen min, og ville ikke hatt det anderledes på noen måte. Men det krever energi og krefter, og da blir disse kosestudene alene i sofakroken så utrolig viktig. Jeg trenger tid alene for å fungere med så mange baller i luften. Så i dag har jeg altså lest, slappet av, hatt en lang og deilig tur alene rundt Odderøya og kost meg med deilig snacks. 

I kveld blir det enda mer egentid og sofakos på denne frøkna. I morgen er min første dag i en ny praksis. Jeg er utrolig spent, og har mange tanker og forventinger til den nye praksisperioden. Det står også en ny treningsuke for tur, og gjett om jeg gleder meg til den. Jeg kjenner at jeg nesten er klar for den nye uken, et par timer til i reload-modus her så er jeg helt klar. 

Hva gjør dere denne søndagen? 

 

Smiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Litt egentid er viktig av og til! Høres ut som du har hatt en deilig dag ihvertfall 🙂
      Lykke til i ny praksis! Hva slags praksis er det denne gangen?

    2. Gled deg til hjemmesykepleie praksis, Maren. Jobbet i hjemmesykepleien mens jeg gikk sykepleiestudiet. Savner fortsatt mange av de jeg var hjemme hos!

    3. Hei Maren!
      Har du et tips til hvordan man kan unngå overspising? Av og til kommer det over meg helt ut av det blå (har ofte planer om å være sunn, men så bare BOOOM!… og så MÅ jeg ha masse drittmat) 🙁 Har både butikk og bensinstasjon like ved her jeg bor, så uansett om jeg handler inn så og si bare sunn mat, så er det ikke slik at jeg ikke har tilgang til skikkelig junkfood. Hvordan kan jeg tenke idet jeg merker at jeg er i “faresonen” for å begynne å fråtse?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg