Frokost & #marenmat

Jeg koste meg så i går at timene bare fløy avgårde, og det resulterte i at jeg kom alt for sent i seng. Jeg kjenner at jeg er litt trøtt i dag, men det finnes faktisk ikke blå-lørdag, så her er det bare å finne frem en god frokost, en stor kopp kaffe og nyte lørdagen.

Dette er min frokost i dag. En boks orginal cottage cheese, yoplait 0,0% blåbær yoghurt toppet med friske blåbær, druer som jeg kutter i to, og usaltet nøttemix. Jeg har vist dere det ferdige resultatet av denne frokosten min mange ganger, men jeg kom på at det er sjeldent jeg har vist dere hvilke ingredienser jeg faktisk bruker. Så her har dere det altså. En enkel versjon av #marenskåla. 

Jeg måtte smile når jeg tittet innom instagram og emnetaggen min #marenmat. Den begynner virkelig å komme seg nå. Jeg tagger alle mine matbilder med marenmat, men nå har også flere av mine lesere og følgere begynt å tagge mat med denne taggen. Det er så fantastisk gøy å se, og jeg ble så glad når jeg oppdaget at det lå over 400 inspirerende matbilder under #marenmat. Så hvis du lager noe mat som du har blitt inspirert av enten her på bloggen eller instagram så må du veldig gjerne bruke marenmat-taggen. Da kan jeg gå inn å se på matbildene deres, og få masse inspirasjon tilbake fra dere. Jeg synes det er så gøy nå jeg kan kommunisere med dere på den måten. 

Nå skal jeg prøve meg på en ny muffinsoppskrift her. Jeg synes det har vært litt utfordende å få saftige, og luftige muffins med sunnere ingredienser, men jeg har virkelig troen på denne oppskfiten og håper den blir bra. Jeg deler selvfølgelig oppskriften med dere hvis den blir vellykket. 

Hva er deres planer for dagen? 

 

Smiiiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. nam! mine planer for dagen er at jeg skal vere dommer i ukm og så skal jeg jobbe i kveld 🙂 hadde vore kosleg om du tok en titt innom min blogg, ha en super lørdag!

    2. Ååh, gleder meg på muffinsoppskrit ! Marenskålen er en perfekt løsning når jeg møter søtsuget på kveldstid i hverdagene. Elsker den <3
      Jeg har fått halsbetennelse, så blir dessverre ikke noen trening på meg i helgen... Blir veeldig rolig og legen på mandag! Men jeg skal få masse god underholdning på friidrettsbanen da søsteren min skal løpe 800-meter for første gang Jeg er like spent som henne og stiller selvfølgelig opp som stolt søster 🙂
      Ha en fin dag, fineste!

    3. når du spiser nøtter og frukt .. spiser du altså 5 druer og 10 mandler liksom? fordi jeg føler jeg får dårlig samvittighet av å spise nøtter og frukt fordi det er mye sukker i frukta og mye kcal i nøtter….
      btw spiser du frokost før trening om morgenen?

    4. Anonym: Hehe nei jeg har aldri tenkt tanken om å telle opp antall druer. Jeg spiser så mange jeg har lyst på. I dag forsvant hele boksen. Nøtter tar jeg som regel en god håndfull, og om det er 10 eller 30 stykk vet jeg ikke. Det varierer, hvis jeg er sulten gjør jeg det ja, eller føler jeg trenger energi. Tar ofte bare en skyr og noen nøtter, eller en banan eller smoothie eller noe annet lett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg