Ta en titt i speilet

“Take a look in the mirror – that´s your competition”. Jeg digger det sitatet, og selv om det er litt klisje med sitater, så synes jeg akkurat dette er veldig bra.

Jeg har brukt lang tid på å jobbe med mitt egen fokus og min egen tankegang rundt dette med sammenligning. Det er så alt for lett å sammenligne seg selv med andre, ønske at man var anderledes, misunne andres utseende eller prestasjoner. Jeg har jobbet med å snu denne tankegangen, slutte å bry meg om alle de andre, og heller rette fokuset mot meg selv, og min egen progresjon. Den eneste personen jeg har behov for å være bedre enn er den personen jeg var i går, og de eneste prestasjonene jeg ønsker å slå, er mine egne. Dette har tatt tid, og jeg kan enda ta meg selv i å sammenlige, og ønske meg mer lik noen andre. Heldigvis klarer jeg som oftest å snu dette, og minne meg selv på at den tankegangen kun er destruktiv, og ikke fører noe godt med seg.  Jeg vil også presisere at jeg kan beundre andre, og bli motivert av dem. Det er noe jeg til stadighet gjør, og det er i mine øyne utelukkende positivt. 

Min mandagsøkt ble gjennomført på Sosiden PTsenter i godt selskap av mange motiverende og herlige medlemmer. Jeg klarte å skade meg på første øvelse, og økten ble derfor noe redusert. Jeg skulle kjøre boxjump som første øvelse, og klarte å smelle skinnleggen rett i den jernkassa jeg hoppet på. Nå er jeg helt oppskrapet, og blå nedover hele leggen. Fy søren så vondt det var. Jeg som er litt redd for å hoppe i utgangspunket har ikke akkurat blitt mindre redd nå, det er jo akkurat det her man er redd for at skal skje. Huff og huff. Jeg gjennomførte økten, men med en blødende legg ble det ikke helt optimalt. 

Slik så dagens økt ut: 

  • Boxjumps
  • Knebøy 
  • Strakmark 
  • Chins 
  • En arms roing 
  • Skulderpress 
  • Triceps pushdown med tau

 

Resten av kvelden blir det jobbing på macen i sofakroken med benet høyt. Fargen blir bare sterkere og sterkere, og jeg frykter at jeg kan våkne opp med et blå-lilla ben i morgen tidlig. Jeg håper dere har hatt en fin start på uken, og er klare for å ta resten av uken med storm. Dersom denne mandagen ikke har vært så god, så husk på at det kommer en helt ny og ubrukt dag i morgen, fyllt med muligheter for en positiv og god dag. Er det ikke litt godt å tenke på, at det alltid kommer en ny dag, og en ny sjanse? 

 

Smiiiil Maren

 

5 kommentarer
    1. Tusen takk, Maren 🙂
      Fine ord i dette innlegget. Jeg er på kanten av stupet, og holder på å gi opp alt. Det kan være vanskelig å se bilder på instagram og lese blogginnlegg om jenter som får til alt. Tenker ofte at alle er bedre enn meg. Mestringsfølelse gjør meg lykkelig, men den oppnås sjelden. Da det er så mange bedre enn meg. Denne mandagen var ikke helt topp…. tenkte mye på hva jeg burde ha gjort osv. Tunge stunder for meg selv er ikke alltid lett og tårene kommer hver eneste gang.
      Uansett, du gir alle en sjanse og heier oss fram. Jeg gleder meg til ny dag i morgen med nye muligheter. Takk for at du er Maren og ingen andre 🙂 god bedring med benet!!

    2. Kjenner meg igjen i det med hoppingen! Gjorde det samme rett før jul og nå er det like før såret på leggen er i ferd med å forsvinne :/

    3. Jeg jobber med å minne meg selv på det hver dag; å ikke sammenlikne meg selv med andre. Men heller tenke på hva man har oppnådd så langt- og hva som er neste mål! Det vil alltid være noen som ligger foran, og det vil alltid være noen som ligger bak. Uansett hva. Egenutvikling er det viktigste – ikke å rakke ned på seg selv og være som du sier; destruktiv. Tommel opp for deg! Du er en av få som får meg inspirert og samtidig senker skuldrene😊 vi er bra nok!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg