Bringebær smoothie

God lørdagsmorgen. Her i Kristiansand våknet jeg opp til solskinn, og da føles det igrunn helt ok at jeg ikke er på fjellet. Turen er heldigvis bare utsatt, og ikke avlyst. Nå skal jeg kose meg her i leiligheten et par timer, med god frokost og serier. Rolige og avslappende morgener er definisjonen på helg for meg. I dag var jeg ikke så sulten når jeg våknet, og det er sjeldent for denne frøkna. Frokost må man ha, og valget fallt derfor på en enkel og frisk smoothie. 

Bringebær smoothie: 

  • Frosne bringebær 
  • 1/2 banan
  • Vanilje yoghurt – Yoplait 0,0%
  • Sunniva eplejuice

 

Mengdene kommer ann på hvor stor smoothie du ønsker å lage. Jeg liker å lage en stor smoothie slik at jeg har den stående i kjøleskapet, og kan kose meg med den utover dagen. I dag brukte jeg 400g frosne bringebær, ca 3 dl eplejuice og to beger yoghurt. Jeg tilsetter litt mer juice eller vann underveis for å få riktig konsistens. Her er det bare å prøve seg litt frem. Det kan være godt å lage en litt tykk smoothie som kan spises i skål med friske bær, musli/granola og hakkede nøtter, eller en mer flytende variant som drikkes i glass med sugerør. Dette er ikke en veldig proteinrik variant, så hvis man ønsker det er det bare å bruke kesam istede for yoghurt, tilsette litt vanilje proteinpulver, eller tilsette et egg. Så enkelt er det! 

Nå skal denne rolige og avslappende lørdagenmorgenen nytes videre, før det blir bytur, klatring og cafekos. Jeg vurderer litt frem og tilbake om jeg skal lure inn en liten styrkeøkt. Jeg har trent alle øktene mine denne uken, men en turn-inspirert apekattøkt i kjent Maren-stil er aldri feil på en lørdagen. Jeg ser for meg masse håndstående, hodestående, diverse bro-varianter, pullups, dips, og ulike styrke-yoga possisjoner. Vi får se hva det blir til. 

Er det noen av dere som skal trene i dag, og hva skal dere i såfall trene?

 

Smiiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Hos meg ble det gulrotpannekakene du la ut for en liten stund sia til frokost. Så godt og så mettende. Takk for oppskrift. Kommer nok til å bli brukt mye fremover.

    2. Jeg kjørte på med 90 minutter intervallspinning! Nå er jeg helt kake.. Haha:) kos deg masse i helgen Maren:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg