En positiv og sprek start på dagen

Jeg sovnet rundt klokken 21.30 i går, og det resultetere i en uthvilt kropp litt ekstra tidlig dag morges. Jeg er veldig glad i å trene på morgenen, men nå som jeg er i praksis er det ikke så lett å få til. I dag våknet jeg som sagt uthvilt grytidlig på morgenen, og benyttet sjansen til en økt før jobb. Jeg liker best å legge kondisjonstrening på morgenen, og styrke senere på dagen. Jeg føler meg ikke helt våken nok til tunge løft så tidlig på dagen. Kondisjonstrening kan bli litt kjedelig, og i dag bestemte jeg meg får å gjøre det litt mer artig ved å tre-dele økten min, og dermed få litt mer variasjon.

Slik så dagens økt ut: 

  • 15 minutter elipse 
  • 15 minutter jogg
  • 15 minutter powerwalk i bratt motbakke 

 

Jeg avsluttet med å tøye i ca 5 minutter, før jeg hoppet i dusjen. 45 minutter intensiv og god cardio gjennomført, uten at det ble kjedelig fordi det kun var 15 minutter pr aktivitet. Jeg anbefaler dere å teste det ut! Du velger selvfølgelig aktivitet selv. Et annet alternativ kan for eksempel være: 15 minutter roing, etterfulgt av 15 minutter sykling, og til slutt 15 minutter jogg eller powerwalk.

Etter jeg var ferdig dro jeg innom Kiwi for å handle et par ting til lunsj på jobb. Jeg kjøpte mine faste ting slik som blåbær, bringebær, jordbær, banan osv. Når jeg kom til kassen stod det et herlig gutt der med et stort smil. “Ja nå blir det Maren-skåla ser jeg” sa han. Jeg ble litt satt ut først, men så måtte jeg jo bare le. Herligfred så koselig, og morsomt! Dette løftet dagen enda et lite hakk. Jeg tok meg selv i å fremdles gå med et stort smil om munnen, lenge etter jeg hadde gått ut av butikken. 

Når dere leser dette er jeg for lengst i gang med arbeidsdagen, og forhåpentligvis er både humør og energi fremdeles på topp. Jeg håper dere har en fin start på dagen, og får en god tirsdag. Har dere noen spennende planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren

 

13 kommentarer
    1. Supert tips 😀
      Jeg bruker å legge endel vekter i en ryggsekk for så å gå tur,også genialt 🙂 Blir ganske så svett 😉 men det er mest fordi at jeg aldri blir sliten/svett uansett hvor fort jeg går..
      Ha en strålende dag 😀

    2. Hei maren <3 Jeg leste litt gjennom kommentarene dine på bloggen, og så at du hadde fått noen/1 kommentar på at du ikke svarte på enkelte spørsmål. Dette er noe jeg er veldig enig i, fordi vi bruker tid på å kommentere og sjekke om vi har fått svar på kommentarene, men i det siste syntes jeg du har blitt veldig flink! <3 jeg syntes det er veldig fint at du tar i mot kritikk, uten å blir sur/lei deg. Men, dette er noe vi må tåle og jeg syntes du har gjort det utmerket godt. Du er så flink og dyktig. Enkelte ganger kan dette ofte bli oppfattet negativt, men vi ønsker jo bare å gjøre bloggen din bedre. Har du noen gang testet fettprosent og hvor mange kilo muskler du har?
      Klem <3

    3. For en herlig oppmuntring å få ute på handletur! 🙂 Sånne små komplimenter som gjør dagen lysere med en gang 🙂 Skal sannelig ta meg i å prøve den skåla di altså. Ser like digg ut dag etter dag! Så sprek du er, hørtes ut som en grei og effektiv økt! 🙂 Var tidlig oppe i morges selv og fikk ryddet i leiligheta før jeg busset til skolen. Godt å ha god tid og nyte morgenstunden i stedet for å stresse i vei!
      Ønsker deg en strålende dag, solskinns-Maren! Du er stor inspirasjon! 🙂

    4. HELENE PAULSEN: Prøver å være flink til å svare, men ser at jeg kan bli enda bedre:) Aner ikke fettprosent eller kg muskler nei. Bryr meg ikke så mye om sånne tall:) har testet for evigheter siden, men kan ikke huske resultatet. Som sagt, sånne tall er ikke viktig for meg:)

    5. Så koselig å møte på en av sine egne lesere! Jeg har vinterferie og er på en liten tur til Bergen med mamma. I kveld prøvde vi sushi for første gang. Tror ikke det er noe jeg kommer til å bestille igjen, men kjekt å ha prøvd det 🙂 noe av det var veldig godt, men jeg visste bare hva halvparten av det var 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg