Ukens tredje

I dag fikk jeg fullført ukens tredje, av totalt fire styrkeøkter. Jeg gjør meg ferdig med styrkeøktene i begynnelsen av uken, for til helgen skal jeg nemlig ut på tur. Jeg reiser til Trondheim tidlig fredag morgen for en spennende helg fyllt med mye gøy. Jeg skal i et par møter, og selvfølgelig besøke skjønneste Nora. Jeg gleder meg så utrolig til å oppleve Trondheim, og ikke minst til en hel helg på hotell, med hotellfrokost og hotellseng. Jeg har et helt spesielt forhold til hotellfrokost, det er virkelig det beste jeg vet. 

Tilbake til treningen. I dag var det altså dag 3 på planen min, og den økten består av følgende øvelser: 

  • Dype knebøy
  • Chins 404
  • Sittende roing 
  • Facepull
  • Hipthrust
  • Roll-out

 

Pullups 404 betyr at jeg bruker 4 sekunder på å trekke meg opp, 0 sekunder pause i toppossisjon, og 4 sekunder ned igjen. Dette er grisetungt, men jeg klarte 3×3 repetisjoner, og det sier jeg meg veldig fornøyd med. Ellers var det en ny øvelse på programmet: Roll-out. Denne glemte jeg helt å ta bilde av, men det skal jeg få gjort så snart som mulig. Det er bare å google øvelsen så får dere en demonstrasjon. Dette er en genial mageøvelse hvor man ruller ut med et lite hjul med håndtak på hver side, og tilbake igjen. Jeg synes i tilegg det er en skikkelig artig øvelse. Er det noen av dere som har testet Roll-out? 

Etter trening dro jeg opp til en venninne for koselig skravling og stell av negler. Herligfred så deilg å ha venninner som kan slikt. En halvtime i hennes hjemmesalong og vips hadde jeg velstelte og pene negler. Nå er stumpen plantet godt i sofaen, og middag samt kveldens første fruktfat er inntatt. Jeg skal straks sette på en film på netflix, lage meg enda et fruktfat, og bare slappe helt av. 

Har dere hatt en fin onsdag? 

 

Smiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Jeg har hatt en tung joggetur i regnvær i dag. Det hjalp heller ikke at jeg ikke sov noe godt i natt. I kveld blir det quest-bar(er), joggebukse og netflix. Planlegger å legge meg tidlig for å ta igjen den tapte søvnen, men kjenner jeg meg selv rett kommer ikke det til å skje.. Har du noen tips til filmer på netflix? Hva er dine favoritt filmer? 🙂

    2. Hei Maren!
      Når du kjører disse styrkeøktene, kjører du kun disse øvelsene, eller kjører du noe cardio/noe ekstra på slutten? Hva gjør du som oppvarming? Når jeg kjører styrkeøkter er det grisetungt, men jeg får liksom ikke opp pulsen så veldig, og da sitter jeg av og til igjen med følelsen av at jeg ikke har jobbet ordentlig…

    3. Innmari godt å få unna ukas trening tidlig i uken så helgen kan nytes maksimalt i stressende tider! 🙂 Legger forresten merke til at du skriver chins, men utfører pullups? Hvordan vil du si man skiller disse øvelsene?
      Ha en fin kveld! 🙂

    4. Nora: Jeg gjør ikke noe cardio etterpå nei, og varmer opp med samme øvelsen som jeg skal kjøre etterpå, bare med lettere belastning. Ruller på form roller før benøktene:):) Jeg blir heller ikke spesielt svett og får høy puls på styrke , men nå er det heller ikke det som avgjør om økten var god tenner jeg. Hvis du fler styrkeøktene dine er grisetunge så vil jeg si du gjør en super god jobb;)

    5. Cathrine: Ja det er sant, men jeg kjører begge deler så burde blir flinkere til å skrive begge 🙂 men hovedfokuset mitt ligger på chins, men Pullups er liksom litt kulere synes jeg! Hehe

    6. Hei skjønne! Jeg lurte på hvor ofte du spiser proteinbarer/questbarer sånn ca? 🙂 Jeg er over middels fan av det så forbruket er stort, hehe!

    7. Sunniva: Akkurat nå har jeg så mange hjemme, så da blir det 1-3 om dagen. Men når jeg ikke har dem så kjøper jeg ikle hver dag altså:) da blir det kanskje 2-3 i uka

    8. Kunne du skrevet opp antall repetisjoner/vekter du kjører på med på de ulike øvelsen? 🙂 God tur til Trondheim!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg