Ny personlig rekord!!

Jeg føler jeg har klaget litt til dere i det siste, både over dårlig søvn og sliten kropp. Vi er jo enige om å dele både gode og dårlige dager her på denne bloggen, så da ble det litt syting. Jeg tok grep og kjørte en helt rolig uke forrige uke, med redusert mengde trening, lettere vekter og mer hvile. I helgen ble det masse god mat, en solid dose godteri og masse søvn. Hva ble resultatet?

  • Ny pers i markløft 
  • Ny pers i dips 

 

Dere må bare se bort i fra mitt ekstreme in-action-beastmode-face, spesielt siden jeg har tenkt å fortelle dere at denne repetisjonen på 90kg overhode ikke føltes som min maks, og at jeg sannsynligvis har hvertfall 5kg mer å gå på. Kanskje også 100kg like rundt hjørnet. Hvor kult er ikke det?? Jeg har trent hele kroppen, uten å ha noe spesielt fokus på markløft i det hele tatt. Dette var veldig gøy! Det er så kult å se hva hvile, mat og søvn kan gjøre. Takk til Kristina som fanget dette øyeblikket. 

Den andre rekorden var i dips, her ble maks antallet 20 repetisjoner. Jeg har en skulder som er litt vond, og jeg turte ikke presse lenger. Jeg er super fornøyd med 20 rep, og setter 25 som neste mål. Treningsøkter som denne gir mye motivasjon, og det er gøy å se at det går fremover. Jeg sammenligner meg kun med meg selv, vel vitende om at det er mange jenter der ute som lett smeller opp 100kg i markløft. Jeg fokusrer på meg selv, og min egen progresjon, og dermed sier jeg meg strålende fornøyd med 90 kg i mark og 20 rep i dips.

Jeg har ligget som et slakt på sofaen etter jeg kom hjem fra den økta, den visst tok litt på. Jeg feiret fremgangen med en god middag, og en deilig dessert. Desserten tenkte jeg å dele med dere i morgen.

Har dere hatt en fin dag?

 

Smiiiiiil Maren


25 kommentarer
    1. ååå så gøy! selv har jeg aldri vært noe spesielt opptatt av akkurat dips, men forrige uke prøvde jeg tilfeldigvis og jeg greide 3 uten noen som helst støtte (sikkert veldig lite i forhold til deg, men alle er jo forskjellige og jeg har nettopp begynt å trene styrke ordentlig) Så nå har jeg fått helt sansen for egenvektstrening, så digg 🙂
      Ønsker deg en fin kveld, klem!

    2. Gratulerer Maren! Veldig gøy å slå sine egne rekorder 😀 Stå på videre, vedder på at du klarer 100kg lett 😉

    3. Graulerer,d er jo kjempebra jobba 😃 Jeg øker gradvis i vekter,og blir like glad hver gang selv om d bare er snakk om 1 kg mer enn sist 😄 Progresjon er såå gøy!

    4. Herregud, dette er latterlig.
      Trodde dette skulle være en guide for folk som trener mye, sterkt og ofte. Jeg og kjæresten min (mest henne) følger deg, men dette er jo ren skryting, over ingenting! Du veier jo minst 60-64 så 90 er jo ingenting.
      Trodde du klarte mer enn dette siden du skal være så “sterkk” ? Kom deg opp i konkurranseklasse du jenta mi så kan vi snakke om “trenings blogg”

    5. PT Stian: Herregud, hva i all verden var dette for noe?! Jeg blir helt matt. Hvor kom det der fra? Som Maren sier, hun har aldri utgitt seg for å være en blogg for de sterkeste. Jeg er en vanlig jente på 26 år som trener 4-6 ganger i uka, både styrke ved frivekter, apparater, løper på mølla, spinning og saltimer. Jeg finner bloggen til Maren perfekt, nettopp fordi det er tips og råd både for de som ikke trener så ofte, for oss som trener litt mer og for de som trener både oftere og tyngre.
      I og med at Maren ikke har fokusert på markløft i sin trening, er jo 90 kg noe hun virkelig kan fortelle med glede og stolthet uten at du skal rakke ned på henne av den grunn! Jeg kan ikke skjønne hvor du har fått fra at bloggen til Maren er for de aller sterkeste, det har hun aldri utgitt den for å være, og det tror jeg absolutt ikke Maren heller ønsker.
      Jeg sier som Maren selv; ta med deg den negative dritten og 150 kg i markløft et annet sted. Skam deg!

    6. Godt jobba!! Du er en skikkelig inspirasjon, både for trening og livsglede 🙂
      Selv er jeg rimelig fersk innen styrketrening med vektløft, så jeg terper på teknikk med 50 kg og koser meg med å sakte se framgang.Kanskje klarer jeg en gang å løfte like mye som deg!
      Onsdagsklemmer fra Oslo 😀
      PS: Håper ikke du bryr deg om at noen tydeligvis ikke klarer å passe sine egne saker og holde dritten for seg sjæl. En hel haug av jenter og gutter der ute stortrives med å lese bloggen din, og da får det bare ikke hjelpe at noen få har sære oppfatninger… Stå på!

    7. PT stian: For det første: Jeg har aldri utnevnt meg selv som en “guide for dem som trener mye, sterkt og ofte”. Jeg ønsker å appellere til alle både godt trente og mosjonister . Jeg har heller aldri gitt uttrykk for at jeg er skal være så vanvittig “sterk” som du her skriver. Jeg vet ikke om denne kommentaren er seriøst ment? Men hvis den er det så håper jeg at du tenker deg litt bedre om neste gang du tenker på å kommentere noe lignende. Jeg er kjempe fornøyd med mitt løft på 90kg. Jeg konkurrerer ikke og har heller ikke noe ønske eller mål om å gjøre det. Nå ønsker jeg at du tar deg og dine negative kommentarer og kommer deg ut av min blogg! Dette er et positivt sted, hvor vi backer hverandre og støtter hverandre. Slike kommentarer som dette er rett og slett ikke velkommen!!

    8. Så flott, gratulerer med pers! 🙂 Selv har jeg nettopp perset på 100kg i markløft, og DET har jeg ventet lenge på, haha! Så jeg ble litt lykkelig når jeg endelig greide det.
      Ha en flott dag videre!

    9. Gratulerer med pers! Sliter litt med markløft, er ikke så lenge siden jeg begynte men merker at jeg begynner å krumme ryggen (overryggen) ved løft på over 50 kg. Har du noen tips til øvelser jeg kan gjøre for å styrke dette partiet? 🙂

    10. Linn: Ja absolutt 🙂 Fitnessnora, treningsglede.net, pia seeberg, linnisfitness, inger in dubai, ironfitness er noen jeg leser fast, og synes er super bra 🙂 Google navnene så finner du bloggene!

    11. Hei, først vil jeg bare si at fy søre som du inspirerer! Jeg har nylig begynt med styrketrening og syns bloggen din er kjempeinspirasjon, og veldi kjekt å følge øktene dine:) jeg vil bare spør om en ting; er det normalt å kjenne det godt i korsryggen når man løfter markløft? Jeg har fått tilbakemelding av flere pt-er at jeg har riktig og fin teknikk, men lilevel ka jeg kjenne det opptil flere dager etterpå i korsryggen. Kan dette ha med å gjøre at det bare er en ukjent øvelse for ryggen?

    12. Utrolig imponert over deg, Maren!! Følelsen av å kjenne at kroppen spiller på lag, og det å trene på en måte man synes er gøy – og samtidig ha framgang – kan jo ikke være bedre? Du skal være kjempestolt av deg selv! Det er en god følelse 😀
      Håper fredagen blir like super!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg