Comeback kids

I dag fikk jeg endelig kjørt en økt med Nathalie igjen. Vi trente sammen daglig i perioden like etter jul, og vi hadde så mange gode økter sammen. I det siste har våre kalendere jobbet helt mot hverandre, og det har nærmest vært umulig å få samkjørt oss til en økt. I dag fikk vi det endelig til, og det ble tidenes comeback økt. 

Vi kickstartet uken med følgende øvelser: 

  • Lette dype knebøy i supsett med boxjumps 
  • Chins og Pull-ups
  • En arms skulderpress 
  • Benkpress
  • Triceps pushdown med tau og stang 
  • Facepull 

 

I dag var det veldig godt å være to, og vi fikk pushet hverandre slik at vi holdt både bra fokus, godt trykk og strålende humør gjennom hele økten. Benkpress er en øvelse jeg aldri gjør, og jeg tror nesten ikke jeg kan huske sist jeg kjørte den. Det var derfor et positivt gjensyn, og selv om jeg har enormt langt igjen ift vektene så er det gøy med en ny øvelse på programmet. Jeg roet bevisst ned bentøvelsene litt i dag, og grunnen er rett og slett at jeg er helt hinsides stiv og støl etter en løpetur i bratte bakker i helgen. Det er evigheter siden jeg løp ute i bakker og ulent terreng, og det satt dermed virkelig sine spor på denne kroppen. 

Jeg måtte selvfølgelig leke meg litt, og prøvde meg på en pushups variant mellom smithapparatet og en treningsbenk. Det er viktig å putte inn litt lek og morro i den seriøse treningen. Er dere ikke enige? 

Er det flere av dere som har startet uken med en treningsøkt? 

 

Smiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Hei! Takk for mat- og treningsinspirasjon 🙂 Har du lyst til å fortelle hvor den kule, blå tightsen du har på deg kan kjøpes? 🙂

    2. Startet mandagen med sirkeltrening hos min kusine! Jogget til og fra. Var tungt og fikk opp pulsen. Etterpå ble det en tur med hunden ☺️ Bra start på uka!

    3. Du er inspirerende Maren.
      Her har jeg startet treningsuken med den første styrkeøkta for uka og intervaller (for å ha dem unnagjort. 😉).

    4. Hei Maren! Alltid koselig, inspirerende og energisk lesing her på bloggen din! Har blitt fast leser og koser meg med innleggene dine daglig! Årets treningsblogg er SÅ fortjent. Men har bare to tilbakemeldinger til deg- ikke ment som negativt oppgulp, bare konstruktiv kritikk. Det ene er at det er endel skrivefeil i innleggene dine. Bare en bagatell, men på en blogg som ellers er så gjennomført og bra så “synes” det ekstra godt. Det andre er en teknisk greie og det er at det tar så laaaang tid å laste inn bloggen din. Bruker safari nettleser og det er ikke samme problemet på andre blogger. Støtt og stadig så skjer det også at den kræsjer og det kommer opp: “det oppstod et problem, siden lastes på nytt”. Mulig dette er utenfor din kontroll, men det er litt irriterende innimellom.
      Altså, vi snakker I-lands problemer her, jeg leser bloggen din uansett fordi den er så bra!
      Klem, Kjersti

    5. Hei 🙂 Lurer på hva du kaller øvelsen på det øverste bildet, for den har hos meg bare blitt «ett-arms-roing med manual på benk» , og det er litt langt for å på plass i treningsplanene mine, hehe.
      Følte ikke at noen av treningsøvelsene i listen nedenfor passet skjønner du.
      Ha en fin dag videre! 😀

    6. Elise: Nei hjelpes, jeg har glemt å skrive den på. Takk!!! Jeg kaller den En arms roing på benk, så ja det er ganske langt navn! men hmm, kan du ikk eksirve 1arm-ro-benk ? Sånn skriver jeg ofte på mine egne programmer, for jeg forstår jo hva jeg mener, og det er jo det viktigste 🙂

    7. Navn: Jeg vet det veldig godt, huff beklager!! Saken er den at jeg blir så engasjert når jeg skriver, og det går veldig fort. Jeg tenker at det er en blogg, og et veldig muntlig språk – men det er klart, skrivefeil bør man unngå. Så takk for påminnelsen, her kan jeg virkelig virkelig bli bedre! 🙂

      I forhold til det med at det tar lang tid å laste inn siden så vet jeg ikke helt hva jeg kan gjøre med det. jeg opplever det ikke selv, og har ikke hørt det fra noen andre før. Hmm. Forstår veldig godt at det er irriterende, jeg kan undersøke om det er bildene som er for store eller noe. Jeg gjør ikke designet selv, men jeg skal sjekke med folk som kan dette. Takk for at du sier i fra 🙂
      M

    8. Jeg opplever også det med at sidene går tregt og “krasjer” relativt ofte. Ser det er flere bloggere på blogg.no som har samme problem, feks Stina.

    9. Haha, må bare spørre: hvordan i alle dager kom du deg opp på benken og smithstativet? Det så iallfall veldig sprekt ut! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg