20 – 15 – 10

Jeg lovet å dele dagens apekattøkt med dere, og her kommer den. Jeg valgte meg ut 5 baseøvelser, og kjørte dem i repetisjonsantallet 20, 15, 10. Denne økten skiller seg fra mine tidligere apekattøkter, hvor jeg har fokusert på øvelser med egen kroppsvekt med innspill av turn og akrobatikk. Denne gangen ble det altså baseøvelser, både med og uten ekstra vekter. Jeg reduserte vektene ned slik at jeg klarte å fullføre alle repetisjonene. 

Jeg kjørte følgende øvelser: 

  • Frontbøy 
  • Markløft
  • Pullups  
  • Dips
  • Benkpress

 

Jeg kjørte pullups med strikk, og dips kjørte jeg mellom to benker. Som sagt reduserte jeg vektene ned slik at jeg klarte å fullføre alle repetisjonene. Poenget er at du skal klare 20 reps uten pause, så en liten pause etterfulgt av 15 reps, liten pause og 10 rep. Du må derfor tilpasse vekten slik at du ikke må ta en pause midt i de første 20 repetisjonene. Test gjerne ut økten, og bytt gjerne ut øvelsene med dine egen favoritt øvelser. Jeg blir super glad hvis du deler din versjon av økten her på bloggen. 

I skrivende stund ligger jeg på sofaen med sukkersjokk og vondt i magen. Denne helgen har vært rimelig heftig på kostholdsfronten, men jeg tenker at det betyr bare at jeg har ladet opp masse ekstra energi til å ta den kommende uken med storm. 

Hvordan har helgen deres vært? 

 

Smiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Denne helgen var ganske aktiv, med både joggetur og skitur. Tvtitting og godteri ble det også tid til da selvsagt 🙂

    2. Takk for at du er en god inspirasjonskilde:) Kan jeg spørre deg om hvilken treningstights du har på deg på bildet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg